گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 4583

01 اردیبهشت 1403 07:45

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فضای مجازی تبلیغات را در دست گرفت/پرداخت هزینه‌های میلیونی برای دیده شدن

استقبال از تبلیغات در فضا مجازی صاحبان این صفحات را به قیمت گذاری های کلان تشویق کرده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از میزان، با پیشرفت تکنولوژی شاهد تغییر و تحول در زندگی روزمره هستیم و این موج تغییرات در اقتصاد کشور نیز خود را نشان می دهد. تغییر چهره بازارها از حالت فیزیکی به صورت مجازی یکی از مصداق های بارز این امر است که در دنیای فعلی سهم قابل توجهی از خرید و فروش را به خود اختصاص داده است.

در ایران نیز با توجه به افزایش ضریب نفوذ اینترنت شاهد گسترش این دست از بازارها هستیم و تا هم اکنون نیز برخی از سایت های اینترنتی توانسته اند به خوبی اعتماد و رضایت عمومی را جلب کنند.

علاوه بر سایت ها، کانال های تلگرامی و یا صفحات اینستایی نیز رشد چشمگیری در خرید و فروش محصولات متنوع داشته اند تا جایی که به رقیب اصلی سایت های خرید و فروش تبدیل شده اند.

علاوه بر خرید و فروش، بحث تبلیغات نیز در این صفحات بسیار پررنگ و چشمگیر است. تبلیغاتی که گاها بازدیدکنندگان آن بیشتر از تبلیغات در فضاهای رایج است و همین امر افراد را به تبلیغ در این فضاها ترغیب می کند.

با دقت بیشتر در تبلیغات می بینیم شرکت های رسمی و به نام نیز در مقوله تبلیغات به این شیوه ورود کرده اند و دیگر تبلیغات در روزنامه ها، مجلات، تراکت های تبلیغاتی، تلوزیون و موارد مشابه در حال کمرنگ و فراموش شدن است.

مبالغ دریافتی ادمین های این صفحات با توجه به تعداد فالو اینگ ها در صفحات اینستاگرام و اعضا در گروه های تلگرامی متفاوت است.

به طور مثال برای تبلیغات در کانال های تلگرامی با توجه به تعداد اعضا گروه و شناس بودن آن از مبلغ 30 هزار تومان تا بیش از یک میلیون تومان می توان تبلیغ کرد.

تبلیغات در صفحات اینستاگرامی نیز بر اساس تعداد فالور و فالواینگ ها است که نرخ آن با توجه به بازدیدکنندگان، عکس، فیلم و یا استوری گذاشتن و حتی ساختن کلیپ متفاوت است که از رقم 20 هزار تومان تا رقم 7 میلیون تومان متفاوت است.

این دست از قیمت گذاری ها نشان دهنده پتانسیل فضای مجازی در بحث تبلیغات است که در کنار گسترش بازار کمک شایانی به اقتصاد کشور می کند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو