گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 4613

09 فروردین 1403 21:54

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرماندۀ سپاه گنبدکاووس: با کار جزیره ای درمناطق آسیب پذیر به جایی نمی رسیم/دستگاهها اقتضائی عمل نکنند

فرماندۀ سپاه گنبدکاووس در رابطه با اجرای طرح شهید شوشتری در مناطق آسیب پذیر شهرستان گفت: با جزیره ای کار کردن در این مناطق به جایی نمی رسیم و دستگاهها نباید اقتضائی عمل کنند.

به گزارش قابوس نامه، سرهنگ علی لشکر بلوکی امروز در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس با اعلام این مطلب اذعان کرد: با توجه به وجود برنامه ، اعتبار و انسجام کافی بین مدیران شهرستان برای رفع مشکل مناطق آسیب پذیر لازمۀ پیشبرد اهداف ،حرکت نظام مند دستگاهها است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای پیگیری مشکلات مناطق آسیب پذیر شهرستان در قالب طرح شهید شوشتری، احساس می کنم جایی را به خطا می رویم چرا که با توجه به میزان اهمیت این مناطق دستگاهها به آن نپرداخته اند.

لشکر بلوکی تصریح کرد: عدم نظارت و دقت و کنترل دستگاههای اجرایی در این فرایند به مرور زمان باعث شکل گیری این مناطق می شود و عدم انسجام در بررسی مشکلات حرکت وضعی خود را در تشدید این مناطق می گذارد.

۸۲  وظیفه برای دستگاهها تعریف شده است

فرماندۀ سپاه گنبد خاطر نشان کرد: 82 وظیفه در قالب طرح شهید شوشتری و بر اساس نیازسنجی انجام شده برای دستگاهها تعریف شده است که با اجرای درست، بهینه و همزمان آنها باید به نقطۀ مطلوب برسیم.

سرهنگ لشکر بلوکی ادامه داد: برای مثال فنی و حرفه ای کلاس ها و آموزش هایی را در یک منطقه برگزار کرده است اما در ارتباط با مردم می بینیم که تاثیری در روند نداشته چون دستگاههای پشتیبان بعد از انجام آموزش به انجام وظایف خود نپرداخته اند و عملا زحمات فنی و حرفه ای ابتر مانده است.

وی همچنین با گلایه از دستگاهها به دلیل عدم ارسال گزارشات به دبیرخانه اظهار کرد: دستگاهها فقط در راستای مصوبات پیش می روند و عملا هیچ گزارشی برای جمع بندی دست ما را نمی گیرد تا حداقل در برخی موارد که مردم منکر خدمات می شوند بتوانیم از کسانی که کار کرده اند دفاع کنیم.

فرماندۀ سپاه گنبد با تاکید بر همپوشانی تمام مناطق آلوده در اجرای برنامه ها نیز گفت: عمدۀ گزارشات جهت اسلام آباد است در حالیکه ما سه منطقۀ آسیب پذیر داریم نه یک محله!

لشکر بلوکی با اشاره به اینکه در سال 94 استارت کار در مناطق آلوده با پیش قراولی سپاه زده شد و سپس به عنوان یک طرح استانی مصوب شد گفت: در سال 94 تنها 3 نقطه، سال 95 نیز 27 نقطه مناطق آسیب پذیر در استان مصوب شده است و امسال نیز این عدد تکرار شده است ولی ما در اولویت ها هنوز عقب ماندگی داریم و اگر این عقب ماندگی جبران نشود به آن نتیجۀ مطلوب نخواهیم رسید.

سرعت کار در مناطق آلوده کم ایت
وی میزان ورود برخی از دستگاهها به حل این مشکلات را کم ارزیابی کرد و ادامه داد: با توجه به فاصلۀ زمانی 2 ماهه بین جلسات بررسی مشکلات مناطق آسیب پذیر در طرح شهید شوشتری ، کارهای انجام شده را کم  است و باید عملکرد ها فرای مصوبات ادامه داشته باشد.

لشکر بلوکی یادآور شده که مناطق آلوده صرفا در حاشیه شهر نیستند و برخی از بحث ها بخشی نگری می شود و ما روستاهایی داریم که فرایند مشکلات آنها زیبندۀ نظام نیست و نیاز است دستگاهها آن فعالیت هایی که با یک کار جزئی قابل حل است را نیز پیگیر باشند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو