گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 4851

06 اردیبهشت 1403 09:48

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی گلستان؛ خانواده کانون اصلی موفقیت کارکنان در امورات سازمانی است

رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی استان گلستان در مراسم تجلیل از خانواده های محترم کارکنان هنگ مرزی اترک خانواده را عامل اصلی موفقیت نظامیان در ماموریت های محوله سازمان ذکر کرد .

به گزارش قابوس نامه، حجت الاسلام و المسلمین "علی آفتابی" در آیین تجلیل از خانواده های محترم کارکنان هنگ مرزی اترک در تالار باغ شیدا شهرستان گنبدکاووس برگزارشد، اظهار داشت: خانواده مهم ترین واحد پرورشی و عاطفی است که بنیان شخصیت افراد در آن پی ریزی می شود.

وی خانواده را قوی ترین عامل در تعلیم و تربیت فرزندان در جامعه کنونی دانست و افزود: امروزه والدین در شکل گیری نوع نگرش، باورداشت ها و ارزش های افراد نقش ارزنده و سازنده را ایفا می کنند.

qaboosnameh 4

رئیس عقیدتی سیاسی مرزبانی استان گلستان بر یادگیری رفتارهای اجتماعی مطلوب و نامطلوب و نقش موثر خانواده ها تاکید کرد و گفت: نظارت والدین یکی از موضوعات بروز رفتارهای ناسالم و ضداجتماعی نوجوانان و عامل اصلی گرایش آنان به سمت رفتارهای پرخطر است.

به گفته وی، نظارت والدین بر فرزندان با کاهش احتمال بروز رفتارهای پرخطر اعم از؛ مصرف سیگار و الکل، موا مخدر، درگیری فیزیکی، روابط جنسی ناایمن، ترک تحصیل و مشکلات تحصیلی کمتر همراه است.

حجت الاسلام آفتابی، غیبت و عدم حضور والدین یا یکی از آنها منجربه عدم نظارت کافی خانواده ها بر فرزندان ذکرکرد و افزود: نوجوانان خانواده های تک والدینی بیش از نوجوانان خانواده هایی که هر دو والد حضور دارند، در معرض رفتارهای پرخطر و بزهکارانه هستند و میزان نظارت و کنترل صحیح بر فرزندان کاهش می یابد.

qaboosnameh 5

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه خانواده های نظامی با غیرنظامی تفاوت اساسی دارند، بر نقش موثر مادران بر فرزندان تاکید کرد و گفت: آنجایی که پدر خانواده برای مدت طولانی و متناوب در ماموریت سازمانی به سر می برد نظارت و کنترل بر فرزندان کاهش می یابد و این وظیفه سهمگین سرپرستی برعهده مادران قرار می گیرد و همین امر می تواند ساختار خانواده ها را دستخوش تغییر و تحول نماید.

رییس عقیدتی سیاسی مرزبانی استان گلستان باشاره به اینکه والدین نظامی به دلایل ناشی از ماهیت شغل شان زمان کمتری برای ارتباط با فرزندان خود دارند، یادآور شد: وجود این شرایط به نوبه خود می تواند بر کمیت و کیفیت نظارت والدین بر فرزندان نوجوان تأثیرگذار باشد و احتمال آسیب پذیری خانواده را افزایش دهد.

علی آفتابی با بیان اینکه وضعیت نظارت والدین در خانواده های نظامی بالاست، اضافه کرد: این وضعیت می تواند حکایت از اقدامات و برنامه ریزی های مسئولانه و هدفمند والدین و سایر نهادهای مسئول در ارگان های نظامی باشد لکن لازم است سیستم نظارتی خانواده تقویت شود و با توجه به تأثیر حضور کمتر پدر، پدران نقش نظارتی خود را بر فرزندان نوجوان خود بیشتر کنند و نظارت از سوی هر دو والدین (پدر و مادر) بر روی فرزندان در این دوره بیشتر شود.

وی بااشاره به کسب موفقیت ها و فضیلت های مردان نظامی در میدان عمل آن را بزرگ و افتخارآمیز برشمرد و این امر مدیون همسران آنان ذکرکرد و گفت: اگر همسر یک نظامی در میدان مجاهدت و کار و تلاش با او همراه و همدل نباشد این فرد نظامی در امورات و ماموریتهای سازمانی نخواهد توانست به کار و تلاش و موفقیت دست یابد .

وی در این آیین که به مناسبت گرامیداشت هفته ناجا برای تجلیل از خانواده های کارکنان هنگ مرزی اترک برگزار شد، بر ضرورت و لزوم حفظ و ارتقاء سلامت خانواده و توجه ویژه به نقش تعیین کننده نظارت و مراقبت والدین نسبت به فرزندان و اجرایی شدن برنامه های پیشگیرانه و هدفمندانه تاکید کرد.

دراین مراسم که با اجرای جنگ شادی و برنامه های مختلف فرهنگی و هنری همراه بود. از خانواده های محترم کارکنان،‌ شهداء، ایثارگران، بازنشستگان و ... با اهداء هدایایی به رسم یادبود تقدیر و تشکر شد.

qaboosnameh 1

qaboosnameh 2
qaboosnameh 6

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو