گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 4868

01 اردیبهشت 1403 10:31

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: انقلابی بودن فضیلتی فوق همه فضائل است

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در رابطه با انقلابی ماندن مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: انقلابی بودن فضیلتی فوق همه فضائل و شیوه و مرام امام راحل است.

به گزارش قابوس نامهٰ حجه الاسلام محمود ترابی در خطبه های نماز جمعه امروز با عنوان این مسئله ٰ فداکارانه عمل کردن ٰ سراز پا نشناختن ٰ مقابله را به اندازه دارایی ها حساب نکردنٰ اقدام متهورانه همراه با عقلانیت و ایثارگرانهٰ خطرپذیری به حداکثر و تبدیل فطرت ها به انرژی های بزرگ را از جمله مختصات انقلابی بودن برشمرد.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) انقلابی ترین مردم جهان بود و امروز مقام معظم رهبری دارای فضیلیت انقلابی بودن است و مصالح را با توجه به چارچوب ها مشخص می کنند.

حجه الاسلام ترابی در بخش دیگری از سخنانش به مصاحبه چند روز گذشته شیخ حسن نصرالله اشاره کرد و گفت: شیخ حسن نصرالله به عنوان افتخار مرام و عقیده اهل بیت و رهبر جهان عرب است و به حوزه های علمیه برای پرورش چنین نیروهایی آفرین گفت.

خطیب جمعه گنبد در ادامه به مصاحبه اخیر شیخ حسن نصرالله در رابطه بادیدار با رهبرمعظم انقلاب اشاره کرد و گفت: در این دیدار و در شرایطی شرایطی که 95 درصد از خاک سوریه در دست داعش بود و همه ناامید بودند رهبر معظم انقلاب گفتند : "باایستید پیروزی از آن شماست" و امروز 85 درصد از خاک سوریه در تصرف ارتش این کشور است و مابقی نیز در حال عقب نشینی هستند.

وی افزود: پس از شهادت شهید حججی اینکه سردار ایرانی گفت: نژما داعش را جارو می کنیم و تفاله های آن را بیرون خواهیم ریخت امروز محقق شده است.

وی همچنین پیام بشار اسد به مقام معظم رهبری را که با عناوینی چون آیت الله عظمی و امام خطاب کرده است را دارای اثربخشی زیادی در درون کشور سوریه دانست که آثارش در آینده روشن خواهد شد.

سفر وزیر جنگ روسیه به سوریه برای دیدار با بشار اسد نیز مسئله دیگری بود که ترابی به آن اشاره کرد و گفت: در همان ابتدای درگیری ها با وجود اینکه جهت گیری های رهبری این بود که حمایت کنیم اما دولت ایران حاضر نشد رئیس جمهور و یا وزیر خارجه خود را به این کشور بفرستد تا ملاقاتی داشته باشند اما امروز می بینیم دنیا در برابر این ها تسلیم شده است.

ترابی همچنین با نزدیگی به روزهای بازگشت کاروان حجاج به کشور اذعان کرد: خیلی ها تبلیغات سوئی برای جلوگیری از اعزام حجاج در فضای مجازی داشتند و برخی مقابل تصمیم نظام ایستادند در حالیکه اعتماد به نظام حتی اگر هزینه داشته باشد وظیفه ماست.

وی ادامه داد: امروز می بینیم که خداروشکر حاجی های ما با سرافرازی مشرف شدند و مورد احترام واقع شدند و بر ماست که از فضیلت استقبال این حجاج بهره مند شویم.

امام جمعه گنبدکاووس در خطبه های نماز جمعه بر فضیلت صدقه دادن و کمک به محرومان نیز تاکید کرد و افزود: امروز با توجه به نزدیکی به بازگشایی مدارس عده ای چشم انتظار کمک های شما هستند و مردم میانمار نیز که بیش از 350 هزار نفر آواره شده اند در کمک های خود مدنظر داشته باشید.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو