گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 4899

05 اردیبهشت 1403 07:29

دیدگاه: 1

ارسال توسط:

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه گنبد: تبلیغات ابزار تسلط اجناس خارجی در کشور است

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه گنبد گفت: حجم تبلیغات و معرفی کالاهای خارجی در محیط های تبلیغاتی از جمله فضای مجازی که این روزها جایگاه خاصی در میان مردم دارد به مراتب بیشتر از تبلیغ کالاهای ایرانی است و به نوعی تبلیغات ابزار تسلط اجناس خارجی در کشور است.

به گزارش قابوس نامه، فرهاد شیبک در شورای مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان گنبد با اعلام این مطلب افزود: باید از فضای مجازی که یک ظرفیت برای معرفی است بیشتر استفاده شود و همچنین دستگاههای اجرایی در کاهش قاچاق کالا و استفاده از محصولات ایرانی نقش بی بدیلی دارند که باید از ان به درستی استفاده کرد.

وی تصریح کرد: این دو حوزه از جمله ظرفیت های مهم هستند و کسانی که در راستای مارزه با قاچاق کالا و ارز فعالیت دارند باید توجه بیشتری به ان داشته باشند.

شیبک یادآور شد تا زمانیکه مردم و به طور عام مصرف کننده ، کالای خارجی را در سبد مصرف خود دارد نمی توان برنامه جامعی برای مبارزه ارائه کرد و باید قبل از آن به مسئله مهم فرهنگ سازی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز پرداخته شود.

معاون فرماندار ویژه گنبد تاکید کرد: باید این فرهنگ سازی و اصلاح ابتدا در مدیریت ها انجام شود و نباید هر زمان این مسئله مطرح می شود اذهان تنها به سمت مردم و عموم برود و با ساخت تیزرو چاپ بولتن های مختلف آموزشی در طی سال این فرهنگ سازی را انجام دهیم.

مطلوبیت نسبی کالای خارجی در قاچاق کالا موثر است

وی تدوین هرگونه قانون بدون توجه به تنگناها و نگاه موشکافانه به دلائل قاچاق کالا را ناکارامد عنوان کرد و گفت: یکی از مسائل مهمی که می توان آن را در قاچاق کالا موثر دانست مطلوبیت نسبی کالاهای خارجی نسبت به تولیدات داخلی است و اگر از تولیدات ارزیابی درستی انجام نشود نمی توان با این معضل برخورد درستی داشت و علاوه بر افزایش هزینه برخورد ها یقینا به نتیجه نیز نخواهیم رسید.

فرهاد شیبک کاهش قاچاق کالا از 25 میلیارد دلار به 12/6 میلیارد دلار را از دستاوردهای دولت خواند و افزود: امروز در کمیته های تخصصی به این مسئله پرداخته می شود و نگاه به رفع آن تنها مقابله ای نیست و نیاز است کمیته های فرهنگی و آموزشی نیز هم عرض کمیته مقابله به میدان بیایندو اثرگذاری خود را داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به لزوم ساماندهی وضعیت ترانزیتی با توجه به اقبال کشورها برای انجام کارهای گمرکی خود اظهار کرد: بیش از 34 درصد از عملیات گمرکی در دولت یازدهم الکترونیکی شده است و برای حفظ روابط با کشور های همسایه نیاز است وضعیت ترانزیتی ساماندهی شود و اگر این هوشمند سازی انجام نشود قطعا کشور دیگری را انتخاب خواهند کرد.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری گنبد بخش زیادی از قاچاق کالا در شهرستان را به دلیل ناآگاهی دانست که هر یک به نحوی باعث ضررهای مادی و معنوی به شهرستان می شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
دبیرخانه سومین جشنواره فیلم عمار گرگان
19 مهر 1400

با سلام و عرض خسته نباشید لطفا خبر درج شده در خصوص تقدیر و تشکر دارای اصلاحاتی بود اگر زحمتی نسیت متن اصلاح شده جدید را در سایت قرار دهید. دبیرخانه جشنواره عمار متن هم بر روی سایت دبیرخانه عمار موجوداست با سپاس فرا.وان

آرشیو