گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 5090

09 فروردین 1403 15:22

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس در صبحگاه مشترک: برای ارتقاء امنیت باید انضباط اجتماعی درونی شود

امام جمعه گنبدکاووس در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که به مناسبت هفته نیروی انتظامی برگزار شد گفت: باید طوری عمل کنیم تا انضباط اجتماعی درونی شود و به ارتقاء امنیت جامعه کمک شود.

به گزارش قابوس نامه، حجه الاسلام محمود ترابی، اذعان کرد: مردم ما در تامین امنیت و انضباط اجتماعی سهم دارند و اعتماد آنها به مجموعه نیروی انتظامی، سرمایۀ بزرگی است که میتوان از ان بهترین استفاده را به عنوان سرمایه اجتماعی کرد.
وی افزود: پیشنهادی مبنی بر تشکیل مجموعه از معتمدین نیروی انتظامی از سوی فرماندۀ انتظامی شهر داده شده است که مورد تائید فرماندار ویژه نیز قرار گرفته است و به نظر بنده نیز راه اندازی مجموعه ای از محسنین ، عقلا و خیرین ترجمه ای از آن سرمایۀ اجتماعی و به نوعی نقد کردن ان برای ارتقاء امنیت است.
امام جمعه گنبد یادآور شد؛ هر مدیری که امروز برنامه های خود را اجرا می کند در سایۀ امنیت اجتماعی و قانون و تلاش مجموعه نیروی انتظامی است.
وی همچنین گفت: اگر در حاکمیت قانون نباشد و امنیتی وجود نداشته باشد هیچ کس در حوزه شخصی و فردی خود نیز نمی تواند حتی به رازو نیاز خدای خود نیز بپردازد و ما باید مقدماتی فراهم کنیم تا با ترجمه درست از عدالت اجتماعی مردم را با استیفای حق خودشان آشنا کنیم.
ترابی با تاکید بر ایجاد فضای امن بجای نشان دادن ظاهری امنیتی اضافه کرد: باید اعتماد سازی انجام شود، بویژه در شهر ما با ویژگی های خاصی که دارد باید نمونه و الگوی انضباط درونی باشد.
حجه الاسلام ترابی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مکتب امام حسین (ع) به عنوان مکتب تامین امنیت اظهار کرد: ما همیشه برای عزت خودمان در برابر دنیای نابرابری ها به ادبیات مقاومت ، ایثارو شهادت نیازمندیم.
وی ادامه داد: توانستن در شرایط سخت همان معنای سخن امام راحل است که فرمودند خون بر شمشیر پیروز است و اینجاست که می توانیم بگوییم اشک هایی که از دیدگان ما بخاطر این حماسه بزرگ جاری می شود، سیلی است که زیربنای ظلم را در دنیا و منطقه بر سر ساکنین آن خراب می کند.
امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اهمیت برگزاری چنین مراسماتی در شهرستان گفت: انتظار داریم نماینده محترم مردم در مجلس بیشتر در مراسمات حاضر شوند و حضور در این برنامه های شهرستان اولویت برنامه های خود قرار دهند.
امنیت نباید متاثر از سلایق سیاسی و قومی باشد
سرهنگ محمود علیفر فرمانده انتظامی گنبدکاووس نیز در این مراسم با تاکید بر مقولۀ امنیت اظهار کرد: نیری انتظامی به عنوان یک مرجع امن برای همه مردم است و مقولۀ امنیت باید بدون در نظر گرفتن سلایق سیاسی و قومی باشد.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم برخی از پرسنل انتظامی، خانوادهه های شهدا و ایثارگر ، پلیس های افتخاری ، پرسنل هنگ مرزی اترک، پیشکسوتان انتظامی، مرزنشین برتر و پلیس افتخاری با اهدای لوح و هدایایی تجلیل شدند.


انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو