گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 5394

29 اسفند 1402 10:55

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون استاندار گلستان: در نظارت از عطاری ها با رعایت انصاف رفتار شود

معاون استاندار و فرماندار ویزه گنبدکاووس گفت: در طرح نظارت بر عملکرد عطاری ها با رعایت انصاف رفتار شود چرا این قشر مانند بسیاری از قش های دیگر برای معیشت خانواده ها در تلاش هستند.

به گزارش قابوس نامه، در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با طرح این موضوع که عطاری ها مجاز به فروش داروهای گیاهی نیستند و با متخلفان برخورد می شود ، عبدالقدیر کریمی با عنوان این مطلب افزود: عطاری ها ثابقه مثبت در تاریخ کشور ما دارند ، هر چند باید برابر مقررات با آنها رفتار شود ولی طوری نباشد که حق و انصاف رعایت نشود و تا حد ممکن با راهنمایی و توصیه مشکلات برطرف شود.

کریمی همچنین با اشاره به اینکه برای انجام کار اثرگذار در حوزه مبارزه با مواد مخدر باید بر ضرورت اجتماعی شدن مبارزه توجه داشت اظهار کرد: این هدف باید در برنامه های برخی از دستگاههایی که در این حوزه تکلیف دارند مد نظر قرار گیرد.

فرماندار ویژه گنبد تاکید کرد:  نهادهایی چون بهزیستی و نیروی انتظامی و دیگر دستگاههای مرتبط باید برنامه هایی ارائه دهند که با مقتضیات شهرستان سنخیت داشته باشد و با رعایت همه ملاحظات و تنوع قومیت ها و مذاهب بتوان آن را پیاده سازی کرد.

وی تصریح کرد: مدارس و دانشگاهها بسیار بستر مناسبی برای این امر هستند و حتی اموزش و پرورش می تواند در اجرای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر پیشرو باشد و باید در یک برنامه در ذهن دانش آموزان نهادینه شود.

کریمی بخش ورزش و بانوان را نیز در این راستا اثر گذار دانست و افزود: بانوان به عنوان قشری که تاثیرگذاری خاصی در حوزه اجتماعی دارند هر جا که وارد شوند قطعا اثرگذار خواهند بود که ضروری است از این ظرفیت نیز به درستی استفاده شود.

فرمانده انتظامی گنبدکاووس نیز با اشاره به افزایش کشفیات مواد مخدر امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در گزارشی گفت: در یکماه گذشته  بیش از بر 9 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان کشف شده است و 150 معتاد و خرده فروش مواد مخدرنیز دستگیر شده اند.

سرهنگ محمود علیفر وجود زمین های خالی داخل شهر و نیز ساختمان های نیمه تمام را مامنی برای تجمع مصرف کنندگان عنوان کرد که نیروی انتظامی طرح های مختلفی را در این مناطق اجرا کرده است.

وی ادامه داد: در سال 96 تا کنون  138 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان کشف و ضبط  است که این میزان نسبت به سال گذشته 48 درصد افزایش داشته است.

علیفر همچنین یادآور شد: 1164 معتاد و خرده فروش نیز در این راستا از سوی پلیس مبارزه با مواد مخدر دستگیر شده است  که این آمار نیز نسبت به سال گذشته  27 درصد رشد دارد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو