گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 5456

10 فروردین 1403 15:09

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در جلسه ستاد پشتیبانی زلزله زدگان غرب کشور مطرح شد؛  بازسازی ۹ روستای آسیب‌دیده کرمانشاه به گلستان سپرده شد

استاندار گلستان گفت: با همت مردم و مسئولان، ساخت مسكن موقت و دائم در ٩روستاي زلزله زده كرمانشاه كه سهميه استان گلستان است با قوت و در زمان كم انجام مي شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان، سید مناف هاشمی ظهر امروز پنجشنبه 9 آذر در جلسه ستاد پشتیبانی زلزله زدگان غرب کشور با اشاره به افزایش تعداد این روستاها و تعهد استان گلستان اظهار داشت: در ابتدا قرار بود استان کار بازسازی 7 روستا با 140 خانوار جمعیت را انجام دهد اما الان کار بازسازی 9 روستا با 300 خانوار جمعیت به استان محول شده است.

وی با اشاره به ارسال 16 تریلی کمک‌های مردمی و اقلام مورد نیاز به مناطق زلزله غرب کشور، افزود: در شرایط فعلی نیاز داریم که کمک‌ها به صورت هدفمند باشد و برای این کار لازم است تا نیازهای مردم احصاء شود.

استاندار گلستان با اشاره به نیاز سپاه استان به ماشین‌آلات بیشتر در مناطق زلزله زده گفت: بنیاد مسکن در این مناطق ماشین آلاتی را ارسال کرده که به صورت پراکنده مشغول کار هستند، بنابر درخواست این ستاد و کمیته فرعی آن ماشین آلات بنیاد باید به روستاهای مورد هدف استان در مناطق زلزله‌زده اعزام شود.

وی به تهیه کانکس برای روستاییان این مناطق اشاره کرد و افزود: در این زمینه باید مطالعه کرده و تقسیم کار اتفاق بیفتد. طبق آمار سپاه استان، در این روستاها به 300 کانکس نیاز داریم.

هاشمی با تأکید بر هدفمند کردن کمک های مردمی بیان داشت: در شرایط فعلی چادر و پتو و امکانات گرمایشی به مردم داده شده اما رفع نیازهای غذایی روزانه آنان موضوعی ضروری است.

وی گفت: تلاش‌هایی که اتفاق می‌افتد باید سازماندهی و دارای نظم شده تا کارهای خوب ما تبدیل به فرهنگ شده و مدیریت چندگانه حذف شود زیرا بی نظمی هم خسارت می زند و هم موجب اتلاف منابع می شود.

استاندار گلستان بیان کرد: به هیچ عنوان کمک نقدی و غیرنقدی بدون هماهنگی ستاد انجام نخواهد شد. ما باید بتوانیم هزینه تهیه کانکس‌ها را پرداخت کنیم و برای اینکه باید با واحدهای تولیدکننده کانکس با محوریت معاونت عمرانی قرارداد منعقد شود.

بازسازی ۹ روستای آسیب‌دیده در زلزله کرمانشاه به استان گلستان سپرده شد

خبرگزاری بسیج: سردار رحمت الله صادقی، فرمانده سپاه نینوا گلستان، پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پشتیبانی بازسازی روستاهای زلزله زده کرمانشاه اظهار کرد: در ابتدا قرار بود کار بازسازی 7 روستا بر عهده استان باشد لذا براساس تصمیمی که گرفته شده بازسازی 9 روستا در مناطق زلزله زده کرمانشاه به استان محول شده که 300 خانوار جمعیت دارد.

وی با اشاره به نیازهای مردم این مناطق، افزود: در شرایط فعلی باید تلاش کنیم تا تلاش ها و کمک ها و همچنین اقلام و امکاناتی که به این مناطق ارسال می شود، به صورت هدفمند و براساس نیاز مردم منطقه باشد.

فرمانده سپاه نینوا استان ادامه داد: در حال حاضر نیاز به احداث 50 چشمه حمام و 50 چشمه سرویس بهداشتی در این مناطق داریم که قرار است به صورت متمرکز در منطقه ایجاد شود.

سردار صادقی گفت: در این روستاها 40 مددجوی تحت پوشش کمیته امداد سکونت دارند که سرانه هر نفر 10 میلیون تومان است. در این زمینه هنوز آمار دقیق از بهزیستی کرمانشاه به استان اعلام نشده است.

وی با اشاره به نیازهایی که در شرایط فعلی برای اسکان موقت مردم زلزله زده این روستاها لازم است، افزود: علاوه بر 300 کانکس که برای اسکان موقت باید تأمین شود، در زمینه ماشین آلات هم نیازهایی وجود دارد.

به گفته فرمانده سپاه نینوا گلستان، علاوه بر ماشین آلاتی که از همان روزهای نخست وقوع زلزله در این مناطق مستقر و مشغول کار شده است، دو دستگاه لودر، چهار دستگاه کمپرسی، یک دستگاه بیل بکهو ، دو دستگاه تانکر سوخت، یک دستگاه کمرشکن، یک دستگاه میکسر و یک دستگاه وانت دو کابین موردنیاز است.

انتهاي پيام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو