گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 5521

29 اسفند 1402 08:50

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

معاون توانبخشی بهزیستی گلستان ؛ گلستان بالاترین درصد شیوع معلولیت در کشور را دارد

معاون توانبخشی بهزیستی گلستان گفت: 2 و 6 دهم جمعیت استان را معلولین تشکیل می دهند که با توجه به میانگین کشوری که 1 و 6 دهم است متاسفانه گلستان بالاترین شیوع معلولیت نسبت به جمعیت را در کشور داراست که 48 هزارو 500 نفر هستند.

به گزارش قابوس نامه، کمال سلمانی با اشاره به اقدامات حوزه بهزیستی افزود: افتتاح 2 مرکز پشتیبان شغلی معلولین (SE) در شهر های گرگان و بندرگز که با حضور دکتر محسنی ریاست سازمان بهزیستی کشور انجام شد که در آنها با توجه به اینکه معلولین مشکلات زیادی در اشتغال و شغل پایدار دارند نسبت به جذب در بازار کار با همکاری بهزیستی و کارفرمایان و میروی کار انجام می شود.

وی همچنین گفت: در اقدامی ویژه مجوز یه مجتمع خدمات بهزیستی برای 3 روستای در دهستان های فجر، آق آباد وباغلی مرامه گنبدکاووس نیز صادر شده است که در این مراکز همه پرونده‌های معلولین ساکن روستاها، به صورت خرید خدمت ، در کوتاه ترین زمان خدمات توانبخشی و مددکاری دریافت می کنند.

سلمانی در راستای ایجاد اشتغال معلولین اضافه کرد: علاوه بر احداث این مراکز هرساله  600 نفر از معلولین نیز برای اشتغال مشاوره شغلی دریافت می کنند و تسهیلات به مبلغ200 میلیون ریال به آنها یا کارفرما پرداخت می شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو