گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 5563

10 فروردین 1403 01:55

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: اشتباه آمریکا این است فکر می کند دنیا، هنوز دنیای سابق است

امام جمعه گنبدکاووس گفت: آمریکا در تحلیل خود دچار اشتباه است و خیال می کند هنوز دنیای سابق است،در حالیکه امنیت اسرائیل به زیر صفر رسیده و بازیگران جدیدی در منطقه نقش بازی می کنند.

به گزارش قابوس نامه، حجه الاسلام محمود ترابی افزود: امروز ۷۰۰ هزار اسرائیلی دارای تبعه آمریکا برای خروج از اسرائیل لحظه شماری می کنند و کسینجر یهودی نیز  از هم پاشیدن اسرائیل را طی ۲۰ تا ۲۵ سال دیگر پیش بینی کرده است.

وی تصریح کرد؛ اینها تغییر در شرایط و جغرافیای سیاسی را نمی بیننند و در حالی که اسرائیل برای انتقال یک نوجوان فلسطینی با دستان و چشمان بسته، ۲۰ سرباز به کار می گیرد، چطور می توانند کاری به این بزرگی انجام دهند.

حجه الاسلام ترابی گفت: همه همت ما در سیاست خارجی این بود مسئله فلسطین را به عنوان مسئله اول کشور و جهان به ویژه جهان اسلام معرفی کنیم و آمریکا به دنبال امنیت اسرائیل بود ولی این اظهارات ترامپ کاری کرد که حتی ضدانقلاب های کشورهای عربی به دفاع برخاسته و تصاویر ملک سلمان به عنوان همدست آمریکا در منطقه را آتش می زنند.

امام جمعه گنبد یادآور شد: سیاست آمریکا یکپارچه سازی قدس و تغییر هویت فلسطینی ها به شهروند اسرائیل که با توجه به شرایط منطقه و پائین آمدن قدرت اسرائیل به آن نخواهد رسید.

وی همچنین اضافه کرد: این مصوبه مجلس سنای آمریکاست که در سال 1995 به تصویب رسیده است و در این مدت 22 سال 44 بار اجرای آن به تعویق افتاده است و امروز ترامپ جرات طرح آن را در زمانیکه کرده است که شرایط اسرائیل در منطقه دچار تزلزل شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش باتوجه به قرار گرفتن در آستانه شب یلدا، ضمن تاکید بر استفاده از شب های زمستان برای ذکر و نزدیکی بیشتر به خداوند اذعان کرد : متاسفانه برخی آداب غلط از گدشته در مورد شب یلدا باقی مانده که باعث می شود خانواده ها دچار زحمت شوند که باید از این فرهنگ جاهلانه دوری کرد.

نهایت عقل ایثار است که دنیامداران نمی پسندند
امام جمعه گنبدکاووس در خطبه های نماز جمعه امروز گفت: عقل معنوی بالاترین عقل است ، عقلی که با نهایت ایثار بتواند حریم الهی را حفظ کند، دست منافقین را بشکند و در خانه هایشان نفوذ کند.

حجه الاسلام محمد ترابی با عنوان این مطلب ادامه داد: امام حسین(ع) بالاترین عقل را داشته است که به آن عقل انقلابی گفته می شود و در مقابل آن جهلی است که امروز می بینیم فرهنگ غرب یک جاهلیت مدرن است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو