گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 5763

29 اسفند 1402 13:31

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

آنچه با بازخوانی سخنان رهبر انقلاب باید عمل کنیم؛ ضرورت بازشناسی محور مختصات دوستان-دشمنان

سخنان مقام معظم رهبري كه بعد از آشوبهاي ناكام دشمنان، ايراد شد را بايستي هرچند بار كه ممكن است خواند و پند گرفت و كلمه به كلمه آنرا مورد مداقه قرار داد و ازآنها بعنوان چراغ راهنما سود جست.

به گزارش قابوس نامه، در اين سخنان براي هرطيف و طايفه اي و براي هر مقامي ومسئولي دراين كشور منافعي نهفته است كه بايد چون گوهرهاي نابي برگرفت و سفت.

هركس در اين نظام ، بايد به قدرظرفيت خويش و يا به حد ادراك خويش و يا بحسب وظيفه خويش از آن توشه برگيرد، به تعبير ديگر آويزه گوش كند.

بگذاريد عصاره سخنان ايشان را در چند سطر رديف كنيم:

1- دشمن اصلي وداخلي نظام منافقين هستند و همانها بودند كه در آشوبهاي اخير نقش اصلي و فرماندهي داشته اند. طراحي داشته و از ماه ها قبل براي اين اقدامات برنامه ريزي كرده اند.آنها تمام عياروارد صحنه شده و روي نارضايتي هاي مردم -عطف به وضعيت معيشتي آنها -سوار شده اند.

2- در اين آشوبها مقصر اصلي كه همان منافقين باشند را بايست كه از جوانان هيجاني و دانشجويان آنچناني وحتي ناراضيان اقتصادي جدا كرد.مقصرين اصلي را نميبايد كه بي تقاس گذاشت.اما در مورد سايرين ميتوان و ميبايد اغماض كرد.

3- مگس روي زخم مي نشيند، زخمها را بايد درمان كرد.» اين شاه واژه سخنان مقام رهبري عطف به مسئولين و خوديهاي درون نظام است.

اگر بخواهيم كمي بي تعارفتر همين موضوع را مورد بررسي قرار دهيم بايد بگوييم كه مقام معظم رهبري دلش از اين زخمها که برپيكره نظام اظهار ناراحتی می کنند و باید دید  اين زخمها چيست؟ و ناشي از كدامين خنجر از است؟
آن مگسهايي كه روي اين زخمها مي نشينند كدامها هستند؟

چه كسي از سالهاست در مقابل نظام ايستاده و حرمت نگه نداشته اند.طبيعي است كه « وقتي حرمت آينه را ميشكني، خود را دكوراژه در آن خواهي ديد».

بي ترديد تصويري كه آشوبگران از ما به جهانيان داده اند ، مابعد شكستن حرمت ارزشهايي بود كه خيلي وقت پيش توسط دوستان و خوديها انجام مي شد.

تصور كنيد كه اگر اين شكاف در دورن جامعه ما نبود، آيا آشوبگران جرأت مي کردند اینطور حرمت شکنانه رفتار کنند؟

لختي به درمان اين زخم ها فكر كنيم ... آيا جز به شكافتن اين زخم و بيرون ريختن چرك ها و سپس بخيه و پانسمان آن ميبايست فكركرد؟

روي اين سخن به همه جناحها و دسته بنديهاي درون نظام است، بدون آنكه بخواهيم ازكسي اسم ببريم ،خوب است همه آنها و حتي همه ما يكبار ديگر به زاويه اي كه با مقام معظم رهبري داريم فكر كنيم .

شكی نیست كه اگر دشمن، ديگر در درون ما، با هر اسم و رسمي ازجمله «فتنه گر» و «منحرف» و « اصلاح طلب» نيست و اگر دشمن اصلي نظام ، براندازي نظام را آرزو ميكند، بي هيچ ترديد، «وحدت درون صفوف خودي –البته عطف به كم كردن زاويه هاي مان با مقام معظم رهبري- همان درمان است». پس بعد از سخنان ايشان همه را بايد ازاين منظر يكباره ديگر روي « طيف ومحور مختصات دوستان - دشمنان »باز شناسايي كنيم.

به قلم علی زارعی کارشناس مسائل سیاسی

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو