گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 6122

04 اردیبهشت 1403 10:33

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه در جمع خبرنگاران؛ تلاش برای جهانی شدن راهیان نور/ راهیان نور کادرسازی برای انقلاب اسلامی است

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج گفت: برگزاری اردوهای راهیان نور به‌ ویژه با حضور دانش‌آموزان و دانشجویان ، کادرسازی برای نظام و انقلاب اسلامی است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گلستان ما ؛ سردار یعقوب سلیمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهارکرد: یکی از بسترهای مناسب در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راهیان نور است که می توان راهیان نور را امتداد دوران دفاع مقدس دانست.

وی راهیان نور را بستری برای انتقال نورانیت دفاع مقدس به جامعه دانست و اذعان داشت: براساس فرمایشات امام خامنه ای (مدظله العالی) گسترش تاثیر گزار حوادث چشمگیر دوران دفاع مقدس در بستر راهیان نور محقق خواهد شد و راهیان نور یک ابتکار معنوی و یک زیارت با معرفت است.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج با اشاره به اهمیت این حرکت عظیم و دشمن شکن، افزود: اگر کوچکترین اتفاقی در هر موضوعی پیرامون راهیان نور رخ دهد رسانه های بیگانه سریع علیه آن موضع می گیرند و اقدام به تخریب می کنند، حساسیت دشمنان این نظام و انقلاب در قبال راهیان نور نشان دهنده ترس آنها از فراگیر شدن و تاثیر گذاری آن است.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس متعلق به همه بوده و همه مردم در آن نقش داشتند و شاکله مردمی کشور این حماسه ماندگار را رقم زده است، گفت: ما روزگاری در خلال جنگ تحمیلی با مشکلات جدی آمادی و تسلیحاتی مواجه بودیم اما حجم وسیع ایثارگری ها و رشادت های مردمی باعث رقم زدن برگی زرین در تاریخ انقلاب شد.

سردار سلیمانی ادامه داد: 90 درصد عملیات های فرهنگی اجرا شده در اردوهای راهیان نور با کمک مردم و موسسات مردم نهاد اجرا می شود.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص توجه ویژه به نسل جوان، تصریح کرد: یکی از برنامه های توسعه محور ما توجه ویژه به اعزام نوجوانان و جوانان برای ادراک بهتر از معنویت دفاع مقدس است.

به گفته وی ؛ برگزاری اردوهای راهیان نور به‌ ویژه با حضور دانش‌آموزان و دانشجویان ، کادرسازی برای نظام و انقلاب اسلامی است و اگر می خواهیم در برابر ظلم ‌ها و ناهنجاری‌ ها بایستیم، باید از مدرسه و دانش‌آموزان ابتدایی و راهنمایی شروع کنیم.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج علاوه بر تبیین آثار و ارزش‌های دفاع مقدس به توسعه کمی و کیفی یادمان ها و زیارتگاه ها برای تحقق زیارت با معرفت به عنوان یکی از اهداف مجموعه اشاره کرد و گفت: تاکنون کار توسعه راهیان نور در ۷ استان کشور ما صورت گرفته و در دو استان بوشهر و هرمزگان نیز راهیان نور دریایی به توسعه همگانی رسیده و این سفر معنوی در طول سال انجام می گیرد.

وی بسترسازی برای حضور نخبگان در اردوهای راهیان نور را یکی از برنامه‌های مهم قرارگاه راهیان نور دانست و اذعان داشت: تلاش ما تداوم راهیان نور، جلوگیری از تحریف و انحراف در این جریان، تولید محتوای اثربخش و انجام کارهای جدید و خلاقانه است.

سردار سلیمانی افزود: یکی از برنامه ها تلاش برای جهانی سازی راهیان نور است به طوری که سال گذشته از ۳۷ کشور دنیا زائرینی را در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور داشته ایم .

وی به آمار ۶/۵ میلیون زائر در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال جاری نیز تاکنون ۳۱۰ هزار دانش آموز بسیجی از مهر ماه تا بدین لحظه در راهیان نور دانش آموزی شرکت کرده اند .

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر راهیان نور را در سطح کشور راهبری و مدیریت می کنند که ۹۰٪ آنها مردم هستند .

وی به تعداد ۵۸ هزار خادم شهداء اشاره کرد و گفت: در زمینه روایتگری نیز حدود ۲۵ هزار راوی در حال فعالیت هستند و چندین هزار مبلغ و مبلغه هم در امر اردوهای راهیان نور با این مجموعه همکاری دارند.

انتهای پیام /

نویسنده :

نظرات
آرشیو