گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 6329

09 فروردین 1403 13:52

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه موقت گنبدکاووس؛ بیان عملکرد یک سال نظام، روح امید در جامعه تزریق می کند

امام جمعه موقت کنبدکاووس در آخرین نماز جمعه سال 96 گفت: هر چند حسابرسی و بررسی عملکردها چه در حوزه شخصی و در جامعه یک وظیفه مستمره است اما این روزهای آخر بهانۀ خوبی برای این کار و برشمردن دستاوردهای یکسالۀ نظام است که طبیعتا در این بررسی شوق و امید در قلب مومنین مضاعف خواهد شد.

به گزارش قابوس نامه، حجت الاسلام محمدرضا ابراهیمی فر با بیان این مطلب افزود: این ممات و حیات طبیعت درس بزرگی است و عبربت آموز است و فرصت مناسبی نیز هست تا از این تریبون مقدس اشاره ای به دستاوردهای این نظام مقدس داشته باشیم.

وی ادامه داد: نظامی که 40سال از عمر با برکتش می گذرد با بررسی عملکرد یکساله ، شاید برخی دستاوردها برای برخی از مردم مخفی باشد و اینجا مطرح شود و آنها بدانند و همچنین شاید انسان را به نقاط ضعفی نیز واقف کند که این برای ناامیدی نیست برای تکمیل عملکرد گذشته است.

امام جمعه موقت گندکاووس تصریح کرد: در حوزه دستاوردهای داخلی در حوزه سیاسی، انتخابات ریاست جمهوری را با مشارکت 73 درصدی مردم داشتیم که علاوه بر تعیین رئیس جمهور که یک دستاورد جزئی است مهر تائیدی بود که مردم بر نظام زدند و یک حماسه آفریدند.

حجت الاسلام ابراهیمی فر اذعان کرد: 73 درصد تنها رای به به شخص خاص نیست بلکه  رای به نظام است  که باید به عنوان کارآمدی این نظام ثبت شود و حکایت از موفقیت نظام مقدس دارد که یک الگوی اسلامی برای مدیریت جامعه است.

وی همچنین درعرصه اقتصادی به افتتاح بزرگترین پالایشگاه میعات گازی جهان، پالایشگاه ستاره خلیج فارس که به همت پاسداران قرارگاه خاتم الانبیاء اشاره کردو گفت:این موفقیت هم نماد توانایی نظام اسلامی و هم قطع کردن دست استکبار از منافع جمهوری اسلامی ایران است.

ابراهیمی فر در ادامه اظهار کرد: چقدر شرق و غرب به پروژه های اقتصادی که در درون کشور ما انجام می شود چشم طمع می دوختند اما مهندسین توانمند ایران چشم طمع مستکبرین و طماعانی که به منافع ما چشم داشتند کور کردند.

وی این پالایشگاه را پروژه بسیار سنگینی دانست که بعد از اتمام صددرصدی بیش نیمی از بنزین مصرفی کشور را تامین می کند و دیگر هیچ نیازی به واردات باقی نمی گذارد.

امام جمعه موقت گنبدکاووس با تاکید بر این دستاوردها خطاب به به کسانی که نظام اسلامی را در اداره کشور ناتوان می دانند و فقط دین را در بعد عبادت محدود می کنند گفت: اینها موفقیت تلقی نمی شود؟ باید این موفقیت ها و دستاوردها را ببینند و مخفی ماندن این دستاوردها و عدم اطلاع رسانی به مردم ممکن است روزنه ناامیدی را ایجاد کند ولی تذکر و یادآوری اینها می تواند به جامعه امید دهد.

وی رویش های جامعه در چه در عرصه تولید و چه در جبهه تربیت را از دیگر موفقیت های نظام اسلامی برشمرد و گفت: انقلاب ما تربیت افرادی که پیش از انقلاب زندگی می کردند را انجام داد و با نفس مسیحایی امام راحل متحول و تبدیل به نیروهای انقلابی و فداکار شدند که دفاع مقدس را نیز آفریدند و نقش انقلاب در تولید نیروهای پاک و انقلابی نقشی غیر قابل انکار است.

حجت الاسلام محمدرضا ابراهیمی فر شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف  را که بالای 70 درصد متولدین پس از انقلاب هستند را نیز تولید های این انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: این شهدای عزیز مدافع حرم که بعد انقلاب به دنیا آمده اند نیز از رویش های این نظام هستند و نادیده گرفتن آنها که جز پاک ترین انسانها هستند بی انصافی است.

وی افزود: این دسته گل ها در بوستان انقلاب شد کردند، جوانه زدند و گل کردند ! همه چیز را که نمی شود با دلار سنجید و محاسبه کرد! این عملکرد در هیچ نظامی ممکن نیست الا نظام اسلامی که نیروهایش بدون هیچ چشم داشت التماس حضور در جبهه های نبرد را دارد جز کسی که در مکتب اسلام رشد کرده باشد کسی چنین روحیه ای ندارد.

امام جمعه موقت گنبدکاووس در رابطه با  دستاوردهای حوزه خارجی نیز ، بزرگترین آنها را از بین بردن غده سرطانی داعش عنوان و اضافه کرد: داعشی که به اعتراف سردمداران آمریکا تولیدی آنها بود و با حمایت ها مالی معنوی آنها و ریال ها و دلارهای سعودی تقویت شد و رشد پیدا کرد به خیال آنها می تواند در مقابل ایران علم کند ولی ایران آن را از میان برداشت.

وی با اشاره به  سامان بخشیدن به عراق ، مسئله یمن و پایان بخشیدن به مسئله کردستان عراق ، تصریح کرد: اینکه ایران به اوج اقتدار می رسد و از خلیج فارس دریای مدیترانه را دارد مدیریت می کند این موفقیت است و این ها را باید در کارنامه دستاوردهای این نظام دانست.

ابراهیمی فر در بخشی از سخنانش با انتقاد به عدم همراهی دولت در اجرای برخی از نقشه راه نظام نیز گفت: اگر مسئولین نظام به آن وظایف ذاتی و ماموریت هایی که به آنها محول شده و نقشه راهی که رهبر انقلاب برای آنها تعریف کرده اند عمل می کردند قطعا لیست دستاوردهای نظام بیش از این چیزی بود که الان می نویسیم و از آن یاد می کنیم.

وی افزود: در عرصه اقتصادی کارهای زیادی مانده که امید داریم دولت با پیروی از از منویات رهبری اینها را سامان دهد.

حجت الاسلام ابراهیمی فر به برخی از مناسبت های تقویم از جمله بمباران حلبچه ، رحلت فرزند و همسر امام راحل ، میلاد امام محمدباقر (ع) ، ملی شدن صنعت نفت و شهادت امام هادی که همزمان با آغاز سال جدید است نیز اشاره کرد.

وی بمباران شیمایی حلبچه به دست عراق رامغایر با مواضعین اسلامی و انسانی دانست و گفت:اینکه کسی قدرت خود را از جان مردم عزیزتر بداند بزرگترین نشانه بر بطلان و خباثت آن است حاکمی که با کمک کشورهایی چون آلمان و فرانسه این عمل ناشایست را انجام داد و  امروز می بینیم همین ها مدعیان حقوق بشر شده اند و ایران را ناقض حقوق بشر می دانند.

امام جمعه موقت گنبدکاووس با تاکید بر بزرگداشت رحلت سیداحمد خمینی به تلاش برخی برای مخدوش کردن چهره ایشان اشاره کرد و گفت: اینکه ما بگوییم امام یک ملت متاثر از سخنان ایشان بوده است توهین به امام و رهبر یک نهضت بزرگ است.

حجت الاسلام ابراهیمی فر ملی شدن صنعت نفت و اینکه نفت ما در مملکت خودمان مصرف شود را نیز نهضتی بزرگی دانست اما گفت: جایگاه نهضت انقلاب امام خمینی که نه به شرق و نه غرب تکیه نداشت جایگاه خاصی دارد و نهضت های دیگر با تمام بزرگی و برکتی که داشتند باز هم وابستگی هایی به شرق و غرب و تکیه به آنها بوده است.

وی همچنین با اشاره به تقارن سالروز شهادت امام هادی در روز عید خاطر نشان کرد: مردم ما خود آگاه و فهیم هستند و حرمت این روز را پاس خواهند داشت.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو