گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 6356

06 اردیبهشت 1403 08:47

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه موقت گنبدکاووس: بعید است این مجلس عُرضۀ تصویب قانون اعادۀ اموال نامشروع را داشته باشد

امام جمعه موقت گنبدکاووس گفت: با تمام احترامی که برای نمایندگان قائل هستم و البته همه در یک سطح نیستند ، بعید می دانم در مجموع این مجلس عُرضۀ تصویب قانون اعاده اموال نامشروع را داشته باشد!

به گزارش قابوس نامه، حجت الاسلام علی اکبر نصرتی امروز در خطبه های اولین نماز جمعه سال 97 گنبدکاووس با عنوان این مطلب اذعان کرد: عدم مبارزه جدی با فساد عاملی بر عدم استفاده درست از امکانات و ظرفیت هاست.

وی اضافه کرد: ما قانون داریم  که مسئولین کشور باید اموالشان معلوم باشد؛ چرا نیست؟ چرا برخی لیست اموالشان را نمی دهند چرا اموالی که از راه نامشروع کسب شده باز گردانده نمی شود؟

نصرتی همچنین با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در حرم رضوی این سخنان را خط سیر اقدامات سال دانست و گفت: سخنرانی مقام معظم رهبری خط سیر جامعه را مشخص می کند و یک سخنرانی معمولی نیست بلکه وقتی ولی فقیه در ابتدای سال سخنرانی می کند سخنان ایشان حجت است و همه باید خطر سیر خود را بر اساس این سخنرانی تنظیم کنند.

امام جمعه موقت گنبدکاووس ادامه داد: تقوای اجتماعی همراهی با امام زمان، نائب امام زمان و برای مصون ماندن از خطرات است.

وی با یادآوری سخنرانی نورزی رهبرانقلاب در سال 91 گفت: در آنجا نیز ایشان خطر سیری را مشخص کردند که اگر مسئولان ما به آن عمل می کردند امروز وضعیت بهتری داشتیم.

وی تاکید کرد: آن سخنرانی را گوش کنید و با توجه به مسائل مطرح شده امروز را ارزیابی کنید مطالبات خودمان را بدانیم که از کی و چی می خواهیم ؟

حجت الاسلام نصرتی افزود: امسال سخنرانی مقام معظم رهبری دو بخش مهم داشت یکی مسائل داخلی و یکی مسئله سیاست گذاری در مسائل جهانی  که در مورد مسائل داخلی باید گفت: 40 سال عمر انقلاب است که یه مرحله ایجاد داشتیم ، یه مرحله تثبیت و یک مرحله استحکام بخشی و ریشه دوانی داریم که امروز در بخش ایجاد و تثبیت و بخشی استحکام کارهایی انجام داده ایم. 

وی یکی از رموز این موفقیت ها در این 40 ساله را اسلامیت نظام عنوان و تصریج کرد: اسلامیت واقعی نه آن اسلام انگلیسی و چیزی که در عربستان و امثالهم حاکم است چرا که دشمن با چنین اسلامیتی کاری ندارد. اسلامی که در ایران است چون مبتنی بر ولایت است زنده و پویا است

برخی به دنبال ایجاد فاصله بین رهبر و مردم هستند

نصرتی حضور مردم ایران در همه صحنه ها را نقطه عطفی درپیروزی انقلاب اسلامی دانست و وحدت و انسجام ملی ، آگاهی و بصیرت مردم را رمز استحکام انقلاب نیز برشمرد و گفت:اخیرا رسانه های بیرون شبکه های اجتماعی ، عناصر منافق داخلی ، لیبرال ها و تکنوکرات ها امکانات دستشان است و مشکلاتی درست می کنند و آدرس غلط به مردم می دهند که چرا رهبری جلوی اینها را نمی گیرد چون به نقش رهبر در نظام واقفند و می خواهند بین مردم و رهبری فاصله بیندازند.

وی ادامه داد: مسئله دوم مهمترین محورها در سخنرانی نورروزی چند نکته است افشای راههای توطئه دشمن و راههای مقابله با آن همان چیزی که خیلی ها در داخل نمی خواهند قبول کنند و به جای اخم بر دشمن به مردم اخم می کنند. البته امروز به دلیل شکست برجام بسیاری از آنها کمی نسیت به بیرون هم واکنش نشان می دهند.

امام جمعه موقت گنبدکاووی حفظ امنیت و اقتدار ایران اسلامی با طراحی درگیری با دشمن در بیرون مرزها با حداقل تلفات ، خسارت و هزینه که برخی از مسئولان این را بر نمی تافتند را دستاوردی دیگر عنوان کرد که برخی به نام ملی گرایی که دروغی بیش نبود با این مسئله مخالف می کنند و  اگر به اینها توجه می شد امروز ایران چون سوریه درگیری داشت و این امنیت امروز مردم مدیون بینش و سیاست گذاری رهبری است.

وی با اشاره به برخی که در پیام هایشان به دنبال ایجاد تشکیک در مردم هستند که در این 40 سال به چه رسیده ایم و به اهدافمان نرسیده ایم  به تاسی از سخنان رهبر انقلاب  گفت: ما شعارهایی داشتیم، شعار استقلال شعار آزادی مردم سالاری دینی اعتماد به نفس مردم ایران و تحقق شریعت این ها دستاوردهای ماست.

هیچ دولتی آنطور که باید به شعارها توجه نکرده است

امام جمعه موقت گنبد گفت: از زمانی که برنامه اقتصادی بعد از جنگ شروع شد از همان زمان مقام معظم رهبری بحث عدالت را مطرح کردند که توسعه بدون عدالت معنا ندارد هرچند بنا بر فرموده مقام معظم رهبری عدالت جاری شده است ولی به آن جایی که مدنظر بوده هنوز نرسیده ایم.

وی با عنوان این مطلب که هیچ دولتی با هر گرایشی که دارد آنطور که باید به شعار ها و سیاست گذاری ها توجه نکرده است اذعان کرد: این مسئله یکی از عوامل عدم استفاده از همه ظرفیت های موجود است که همه دولت ها در این راستا گام های خوبی برنداشتند چه انها که ادعای تند ولایی داشتند و چه غیره و متاسفانه برخی مسئولین بیشتر گرایش به کارگریزی و تنبلی دارند تا کار آفرینی.

نصرتی اعتقاد به نسخه دشمن را مانع دیگری در این مسیر عنوان کرد و در ادامه گفت: جناح بندی هایی که در کشور ایجاد شده و عزل و نصب های خطی و جناحی بدون توجه به توانمندی و تخصص موجب  مرگ استعداد ها می شود.

وی با انتقاد به عدم توجه دولت ها به کارهای زیرساختی و اساسی صرفا به دلیل دیربازده بودن گفت: به دلیل امکان تمام شدن به نام دیگری در سالهای آتی به خاطر تعصبی که به حزب و جناح خود دارندد و می خواهند در همین مدت کوتاه کارها به نام خودو حزبشان ثبت شود، یکی از اشکالات دولت هاست.

عادی شدن تخریب یکدیگر تحت پوشش جناح بندی ها ، ترویج روحیه نفاق بین مردم ، راندخواری و پارتی بازی و فساد تحت پوشش همین باندبازی را از دیگر موانع بر سر استفاده بهینه از همه ظرفیت های کشور دانست و گفت: افرادی تحت لوای همین جناح ها هستند که غرب دوست ،غرب گراو حتی غرب پرست هستند و توسط همین جناح ها به برخی مشاغل نیز دسترسی دارند که باید با آن مقابله کرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو