گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 6721

09 فروردین 1403 14:55

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: مسیر شادی در اعیاد نباید با گناه همراه شود/ امام زمان (عج) از ما رقص و آواز نمی‌خواهد

امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به برخی رفتارهای معدود در روزهای اعیاد شعبانیه به بهانه شادی در مناسبت‌های مذهبی، گفت: مسیر شادی در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی باید با گناه همراه شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری فارس ، حجت‌الاسلام محمود ترابی ظهر امروز در جمع مدیران و مسوولان شهرستان گنبدکاووس با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و لزوم آماده کردن دلها برای دریافت معارف و نعمت‌های عظیم الهی در این ماه پربرکت، اظهار کرد: کسانی می‌توانند ماه رمضان متفاوت و سرشار از عظمت و برکت را تجربه کنند که در ماه رجب و شعبان خود را برای ماه مبارک رمضان آماده کرده باشند.

وی با بیان اینکه در ماه‌های رجب و شعبان اعیاد و مناسبت‌های مذهبی شعف‌انگیز و سرورآفرینی را پشت سر گذاشتیم، افزود: از همه مجموعه‌ها و گروه‌های مردمی که در قالب مساجد، تکایا، هیئت‌های مذهبی، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، جلسات خانگی، مراسمات محلی و خیابانی و سایر قالب‌ها در این اعیاد دینی و مذهبی عمق ارادت خود را به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و به ویژه پیامبر اعظم (ص) نشان دادند صمیمانه تشکر می‌کنم.

امام جمعه گنبدکاووس با تاکید بر اینکه مراسمات در نیمه شعبان باید به گونه‌ای عظیم و باعظمت برگزار شود که تمام شهر نمایان کننده این شادی و نشاط باشند، خاطرنشان کرد: امسال در کنار برنامه‌های مردمی که با همت همه اقشار به ویژه جوانان برگزار شد انتظار ما از ادارات و نهادهای دولتی برآورده نشد.

ترابی با اشاره به اینکه تنها نکته‌ای که کمی موجب نگرانی و دلخوری بدنه مردمی و محبان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) شده است برخی رفتارهای نادرست به بهانه شادی در این مناسبت‌هاست، ادامه داد: متاسفانه در تعداد معدودی از مراسمات شادمانی در نیمه شعبان که قبل از مغرب برگزار شد مراسمات همراه با موسیقی‌های زننده و بعضا همراه با رقص بوده است که به شدت از نظر ما مردود است.

وی با بیان اینکه قطعا همه ما از دست‌اندرکاران شادمانی مردم به ویژه در اعیاد ملی و مذهبی تشکر و قدردانی کرده و حمایت از این برنامه‌ها را در دستور کار داریم، تصریح کرد: اما این به این معنا نیست که مراسمات شادمانی در موالید اهل بیت (ع) و مناسبت‌های دینی با گناه همراه باشد و عملا از اهداف دینی و مذهبی خود دور شده و دل‌های ما را نیز از اهل بیت (ع) و عنایات آنها دور کند.

امام جمعه گنبدکاووس از برگزاری مراسم احیای نیمه شعبان در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) تشکر کرد و گفت: این اقدام زیبا که امسال در این آستان مقدس برگزار شد یک اقدام پسندیده و قابل تحسین بود که در کنار تجمع‌های مذهبی در شهرهای شرق استان گلستان از جمله گنبدکاووس، دلند، آزادشهر، نوده‌خاندوز، رامیان و فندرسک در روز نیمه شعبان از جلوه‌های بصری بی‌نظیر در سال جاری به شمار خواهد آمد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو