گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 6722

10 فروردین 1403 03:06

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

بدعهدی آمریکا تکمیل شد؛ ترامپ خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد

رئیس جمهور آمریکا با حضور در کنگره و ایراد سخنرانی، رسما خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران را اعلام و فرمان اجرایی تحریم‌های شدید علیه ایران را امضا کرد.

به گزارش قابوس نامه به نقل از مشرق، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا با حضور در کنگره آمریکا خروج از توافق هسته‌ای ایران را اعلام کرد.

ترامپ در سخنرانی خود با اعلام این تصمیم، گفت: «این به اصطلاح توافق قرار بود از ایالت متحده و متحدان ما در برابر جنون بمب هسته‌ای ایران محافظت کند- سلاحی که تنها بقاء رژیم ایران را به خطر خواهد انداخت.»

وی درباره برجام گفت: «این توافق در واقع به ایران اجازه داد غنی‌سازی اورانیوم را ادامه دهد و با گذشت زمان به آستانه گریز هسته‌ای برسد.»

ترامپ تصریح کرد: «در زمانی که آمریکا از بیشترین اهرم فشار برخوردار بود، این توافق فاجعه‌بار میلیاردها دلار پول که برخی از آنها پول نقد بودند در اختیار این حکومت- و رژیم تروریسم وحشتناک آن - قرار داد که برای من به عنوان یک شهروند آمریکا شرم‌آور بود.»

ترامپ گفت: «رژیم ایران مهم‌ترین حامی تروریسم است.»

ترامپ اضافه کرد: «امروز ما شواهد قطعی داریم که این وعده‌های ایران دروغ بودند.»

به گزارش فارس، رئیس‌جمهور آمریکا با استناد به اسناد ادعایی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: «هفته گذشته اسرائیل اسناد اطلاعاتی منتشر کرد که سابقه ایران در زمینه دنبال کردن سلاح‌های هسته‌ای را نشان داد.»

وی گفت: «من قبلا گفته‌ام که اگر نتوان برجام را اصلاح کرد، در آن نمی‌مانیم.»

ترامپ گفت: «در لحظات آینده، سندی را برای بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران امضا می‌کنم. بالاترین سطح تحریم‌های اقتصادی را اعمال خواهیم کرد.»

وی اضافه کرد: «هر کشوری که به ایران برای دستیابی به سلاح کمک کند به شدت توسط ایالات متحده تحریم خواهد شد. آمریکا با رشوه هسته‌ای گروگان گرفته نخواهد شد.»

انتهای پیام/ 

نویسنده :

نظرات
آرشیو