گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 6733

10 فروردین 1403 00:55

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

 طرح روستای بدون بیکار در ۴۲ روستای گلستان اجرا می‌شود

استاندار گلستان گفت: در حال حاضر ۳ روستا بدون بیکار در استان گلستان وجود دارد و بنا داریم در ۱۴ شهرستان استان با همکاری فرمانداران حدود ۴۲ روستا بدون بیکار را تا پایان سال ۹۷ معرفی کنیم.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم , سید مناف هاشمی شامگاه جمعه در مراسم افتتاح کشتگاه خورشیدی ارگانیا با حضور مدیرعامل صندوق کارآفرینی کشور در روستای دوزالوم از توابع بخش داشلی‌برون گنبدکاووس اظهار داشت: از محل اعتبارات روستایی, منابع صندوق کارآفرینی امید و امید داریم با همکاری بنیاد مستضعفان توسط فرمانداران حدود 42 روستا برای روستاهای بدون بیکار هدف گذاری شود و طرح‌ها و پروژه‌هایی در این راستا ,با ظرفیت‌های موجود روستا در جهت اشتغالزایی تعریف شود.

وی افزود: اگر در سال 97 بتوانیم حدود 50 روستا را بدون بیکار تبدیل کنیم, در 5 سال آینده فعالیت خوبی در راستای اشتغالزایی صورت خواهد گرفت تا تجربه جدیدی به کشور ارائه دهیم.

استاندار گلستان تصریح کرد: همچنین بنا داریم در سال 97 ,از محل اعتبارات دهیاری‌ها, اعتبارات روستایی و دولتی, 2 روستا را در راستای حفظ محیط زیست عاری از زباله کنیم.

هاشمی تاکید کرد: با مشارکت دهیاری‌ها, منابع دولتی و اداره ورزش و جوانان استان, حدود 50 تا 100 مکان ورزشی را در روستاها ایجاد کنیم که در مرحله نخست, اولویت با روستاهای بالای یک‌هزار نفر و به ترتیب روستاهای کوچک‌تر خواهد بود.

وی یادآور شد: این 3 طرح به عنوان مصوبه تلقی می‌شود و با تلاش فرمانداری‌ها و رقابت بین دستگاه اجرایی,با این 3 طرح, آینده خوبی برای استان, به ویژه مناطق محروم رقم خواهد خورد.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه کمک به سرمایه‌گذار باید در دستور کار فرمانداران قرار گیرد, گفت: اشتغال و پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذار در راستای اشتغالزایی و تولیدات داخلی باید در دستور کار قرار گیرد, که بعضی از فرمانداران رقابت خوبی در این راستا ایجاد کردند, اما برخی فرمانداران نیز این موضوع جدی نگرفتند که انتخاب باید براساس شایستگی اتفاق بیفتد.

هاشمی با اشاره به پیشنهاد مدیرعامل این پروژه مبنی بر ایجاد گردشگری در این منطقه مرزی تصریح کرد: با توجه به پشتکار و انگیزه مدیر این پروژه, پیشنهاد می‌شود زمینی از طرف منابع طبیعی برای احداث رستوران بومی در این طبیعت و کویر واگذار شود و منابع آن نیز تا 4 میلیارد تومان از منابع ارزان قیمت تامین شود, تا اشتغال و توسعه در منطقه ایجاد شود.

وی درباره مشکلات رودخانه اترک اظهار کرد: برای رودخانه اترک و احداث سدهایی که خراسان شمالی در بالادست ایجاد کردند, با آقای جهانگیری و 2 وزیر مکاتباتی انجام گرفته تا این کار ممنوع شود, البته با توجه به اینکه مصوبات از قبل بوده و بودجه‌ای از طریق قانون در نظر گرفته شده, یک‌باره نمی‌شود تعطیل کرد و باید تلاش کنیم تا سهم خود را حق‌آبه بهتر بگیریم.

استاندار گلستان درباره مشکلات منابع طبیعی با مردم در مناطق مرزی گفت: با توجه به قوانین موجود باید تلاش کنیم تا راهکاری به وجود آید تا مشکلات مردم با منابع طبیعی حل شود, ضمن اینکه مشکل قانونی برای منابع طبیعی به وجود نیاید.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو