گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 6869

29 اسفند 1402 12:07

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رهبر انقلاب در خطبه های نماز عید فطر: آمریکا درمنطقه شکست خورده است/ ملت ایران خسته و ناامید نیست

مقام معظم رهبری فرمودند: شیطان بزرگ با آن همه تلاش نتوانسته است به مقصود خود برسد و بعد از این هم اگر قدرت‌های شیطانی در منطقه پول خرج کنند چیزی عایدشان نمی‌شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از راه دانا؛حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه های نماز عید فطر امسال با تبریک این عید به همه مسلمانان جهان گفتند: عید فطر روزی است که افرادی که زحمت کشیده و عبادت کردند، پاداش خود را می‌گیرند.

ایشان فرمودند: خداوند متعال ماه رمضان را میدان مسابقه قرار داد تا مومنان به وسیله عبادت به رضای الهی نزدیک شوند. خوشبختانه هر ساله ملت ما در این مسابقه امتیاز بیشتری نسبت به سال‌های گذشته بدست می‌آورند. هر وقت سال‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم، معنویت، کارهای نیک و خیرخواهانه و جزءخوانی قرآن بین مردم را بیشتر می‌بینیم.

رهبر معظم انقلاب افزودند: در چند سال قبل جزءخوانی در یکی از شهرها وجود داشت اما امروز در اکثر شهرها این جزءخوانی را داریم. همچنین مجالس دعا و ذکر از سال‌های گذشته گرمتر و پررونق تر بوده است. در مساجد، خیابان‌ها و کوچه‌ها، سفره‌های افطاری بین مردم پهن شد. اوج درخشندگی ماه رمضان در شب‌های قدر بود، با آن اجتماع عظیم مردم در شهرهای مختلف که با خدای متعال مناجات کردند. اینها همان تلاش در میدان مسابقه الهی است.

حضرت آیت‌الله خامنه ای با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس امسال فرمودند: امسال حضور مردم در راهپیمایی روز قدس پرشورتر از همیشه بود. مردم با زبان روزه و تنها چند ساعت پس از بیداری شب قدر، در خیابان‌ها حاضر شدند و بنا بر اطلاعاتی که به دست ما رسیده جمعیت در اکثر شهرها بیشتر و پرشورتر از سال‌های گذشته بود. این نشان می‌دهد ملت ما بیدار، پرانگیزه و هوشیار است و خسته نمی‌شود.

ایشان افزودند: کسانی که به تبعیت از تبلیغات دشمن می‌گویند مردم خسته هستند، خودشان خسته و بی‌نشاط هستند و این را تعمیم می‌دهند و قیاس به نفس می‌کنند. ملت ما خسته و ناامید نیست.

حضرت آیت الله خامنه‌ای تاکید کردند: ملت ما میدان کار را میدان مسابقه می‌داند و معنویت آنها هر سال بیشتر از سال قبل می‌شود. ملت ما به رغم سیاست‌هایی که می‌خواهند انسان را از معنویت دور کنند به سمت معنویت می‌رود و در مقابل دنیاطلبی ایستاده‌ است.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به حضور پررنگ جوانان در عرصه های مختلف فرمودند: عامل همه تلاش‌ها در سراسر کشور جوانان هستند. این یک سرمایه معنوی بی بدیل بوده و نگهدارنده هویت و عزت کشور است.

حضرت آیت الله خامنه ای در خطبه های دوم نماز عید فطر امسال برپایی روز قدس در میان ملت های دیگر را با رونق و باشکوفایی بیشتر دانستند و گفتند: خبرهایی که به ما رسیده نشان می‌دهد ملت‌های دیگر روز قدس را علیرغم تهدیدات دشمنان باشکوه و گرامی می‌دارند و جهت‌گیری آنها به سمت ملت ایران است. البته دشمنان همواره در حال توطئه علیه ملت ایران هستند زیرا از گسترش فکر و فرهنگ ایران در بین کشورهای دیگر نگران هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا گفتند: رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد در منطقه غرب آسیا ۷ تریلیون دلار پول خرج کرده‌اند. خود او می‌گوید صحبت از میلیون نیست، بلکه صحبت از تریلیون است. او می‌گوید ۷ هزار میلیارد دلار در این منطقه خرج کرده‌ایم و چیزی دستمان نیامد که این معنایش شکست آمریکا در منطقه است.

ایشان افزودند: آمریکا در منطقه شکست خورده است، شیطان بزرگ نتوانسته است با آن همه تلاش به مقصود خود در منطقه برسد. آنها پول را خرج کرده اند ولی سودی از آن نبرده‌اند، بعد از این هم قدرت‌های شیطانی در این منطقه هر چه پول خرج کنند، همین نتیجه را خواهند گرفت، ولی ملت ایران باید بیدار باشد. باید توطئه‌ها را بشناسد.

حضرت آیت الله خامنه ای فرمودند: برادران و خواهران عزیز! امروز در سراسر کشور توطئه دشمن عبارت است از فشار اقتصادی به توده ملت ایران برای اینکه آنها را خسته و ناامید کنند. همه از ملت گرفته تا دولت باید در زمینه رونق اقتصادی تلاش کنند.

ایشان افزودند: خوشبختانه یک کانون مرکزی برای رسیدگی به امور اقتصادی با حضور روسای سه قوه و فعالان عرصه اقتصادی در قوای سه گانه تشکیل شده است تا مسئله مهم اقتصاد را قدم به قدم دنبال کنند و تصمیم‌های قاطع در این زمینه گرفته و اجرا کنند. این کار باید با جدیت دنبال شود. اما مردم هم وظایفی دارند که باید آنها را انجام دهند. توده مرم باید مسئله [پرهیز از]اسراف را مورد توجه قرار دهند. من چند سال قبل از این مسئله اسراف را مطرح کردم.

رهبر معظم انقلاب فرمودند: مردم ولخرجی در اموری که نیاز نیست را باید کنار گذاشته و این هزینه‌ها را به نفع کشور و طبقات مستضعف و فقیر کنار بگذارند. امروز نقدینگی در کشور بسیار بالاست. آن کسانی که صاحب این نقدینگی‌ها هستند باید این نقدینگی را به سمت تولید هدایت کنند تا چرخ‌های زندگی مردم به وسیله تولید بچرخد.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: کسانی که دست در تجارت و بازرگانی از خارج دارند باید مواظبت و مراقبت کنند و مشابه جنسی را که در داخل تولید می‌شود و اجناس غیرلازم را وارد نکنند. کسانی که عادت کرده اند به سفرهای خارجی بروند، باید این عادت را ترک کنند. رفتن به سفرهای خارجی تفریحی، البته غیر از سفرهای زیارتی به حج و عتبات، مناسب نیست. باید این سفرهای زائد را کنار بگذارند.

ایشان افزودند: شنیده شد وزارت اقتصاد برای رونق فضای کسب و کار تصمیم‌هایی را گرفته و کارهایی که مانع رونق فضای کسب و کار است حذف کرده است، این کار، کار مثبتی است و باید دنبال شود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله فساد اشاره کردند و فرمودند: مبارزه با فساد و اسراف باید به صورت جدی دنبال شود. جوانانی که در عرصه تولیدی و سازندگی فعالند باید تشویق شوند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی مسئله وحدت را از مهمترین مسائل امروز جامعه دانستند و افزودند: وحدت اجتماعی و ملی مردم مهمترین مسئله امروز جامعه است، متاسفانه در فضای مجازی توهین و تهمت زدن به یکدیگر رایج شده است که این کار به فضای عمومی جامعه صدمه می زند؛ برخی از این اقدامات گناه کبیره است. باید روح وحدت و اهتمام در جامعه گسترش یابد.

ایشان فرمودند: امروز دشمن رودرروی کشور ایستاده، پس همه باید متحد و دست در دست هم باشند و در یک جهت برای استقلال و عظمت کشور کار کنند. خواهش می‌کنیم برخی حرف‌های تبلیغاتی دشمن که جنگ روانی برای تضعیف روحیه مردم است را در روزنامه ها و رسانه‌ها تکرار نکنند. دشمن برای تضعیف روحیه مردم ایران حرفی را می‌زند و برخی رسانه‌ها همان حرف دروغ را به دلیل عدم درک درست تکرار می‌کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پایان تاکید کردند: ان شاءالله آینده کشور با این معنویت و احساس استقلالی که در مردم هست، به فضل الهی از امروز بارها و بارها بهتر خواهد بود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو