گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 6888

29 اسفند 1402 13:30

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: بی اعتناعی به حقوق عمومی ویژگی لیبرال غربی است نه اسلام

امام جمعه گنبدکاووس وظیفه قوه قضائیه را انقلابی بودن ، انقلابی عمل کردن و استفای حقوق عمومی عنوان کرد و گفت: بی اعتناعی به حقوق عمومی ویژگی لیبرال غربی است نه اسلام.

به گزارش قابوس نامه، حجت الاسلا محمود ترابی با اشاره به روز قوۀ قضائیه اذعان کرد: اینکه بگوئیم مسائل عمومی چون شاکی ندارد قابل رسیدگی نیست در اسلام جایگاهی ندارد و حمایت از حقوق مردم و آزادی های مشروع، جلوگیری از نقض حریم ها و مهم شمردن و اقناع افکار عمومی را باید قوۀ قضائیه در نظر بگیرد.

تضعبف قوه قضائیه تضعیف امنیت و نظام است

وی گفت: از سوی دیگر مردم و اشخاص نیز نباید دست به تضعیف دستگاه قضایی بزنند چرا که تضعیف این دستگاه ، امنیت ، عدالت اجتماعی و نظام را با ضعف مواجه می کند.

امام جمعه گنبدکاووس در بخش دیگری از سخنانش به دیدار نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: در این دیدار رهبر معظم انقلاب بر ارادۀ قوی برای حل مشکلات در دولت و مجلس تاکید کردند و نسبت به برخی رفتار ها به ویژه پرداختن به یکدیگر و توهین در رسانه ها هشدار دادند.

حجت الاسلام ترابی به یادآوری این مسئله که در بخشی از بیکاری ها و عدم توسعه اقتصاد داخلی مردم خود موثر هستند تصریح کرد: بسیاری از ما خود در محل کار و فروشگاههای خود بیشتر به تبلیغ کالاهای خارجی می پردازیم و از سوی دیگر به عدم توفیق در تولید داخل و مشکلات اشتغال جوانان خرده می گیریم که نیاز است در این رابطه خود نیز اقداماتی انجام دهیم.

نقش بیرونی کشورهای حامی تروریسم در fatf

وی در رابطه با تحمیل و طرح برخی معاهدات بین الملی از جمله پولشویی(fatf) به نقش بیرونی برخی کشور ها همچون عربستان که ریشه تروریسم دنیا در آنجاست اشاه کرد و گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در هر موردی باید خودمان قانون بنویسیم.

گلایه از عدم حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مرکز در شهرستان ها

وی با اشاره به سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی با طرح یک گلایه گفت: طی 16 سال مدیریت رئیس سازمان تبلیغات اسلامی مرکز کشور، در تمام شهرستان هایی که به عنوان امام جمعه بوده ایم حتی یکبار هم ایشان را در شهرستان ندیده ایم که البته این یک گلایه کشوری است و  تنها در مورد گنبد مطرح نیست.

امام جمعه گنبدکاووس تاکید کرد: اگر قرار باشد آمریکا و عربستان و به ویژه اسرائیل که زیر تعهد هیچ معاهدۀ بین المللی از جمله npt نرفته است داوری این میدان را کنند نباید خودمان طناب اعلام را بر گردن خود بیاویزیم.

وی در رابطه با حملات نظامی به بندر الحدیده یمن نیز گفت: این حملات یک آبروریزی بزرگ برای دشمنان بود که با ناکامی روبرو شدند و با تلفاتی که دادند، شکستی سنگین تر از تمام این سالها جنگ آنها با یمن است که نصیبشان شد.

استفاده از ظرفیت مساجد برای کاهش پرونده های قضایی

در بین دو نماز نیز رئیس دادگستری گنبدکاووس در سخنانی بر اهمیت توجه به افزایش پرونده های قضایی و لزوم کمک مردم برای کاهش آن تاکید کرد.

abedi

رمضان عابدی فیروزجایی گفت: با اینکه با ما غنی ترین مکتب و دین را داریم ، شلوغی دستگاه قضا و افزایش پرونده های قضایی جای تعجب دارد و باید دید کجای کار ما می لنگد؟

وی تصریح کرد: تشویق فرزندان برای شرکت و حضور در مسجد و نماز جماعت را یکی از مهمترین ابزارها برای کاهش مسائل و مشکلات قضایی عنوان کرد و افزود: روزی در مساجد ما حکومت و قضاوت انجام می شد اما امروز چرا میانگین حضور در مساجد به 40 سال می رسد و کمتر شاهد حضور نوجوانان و جوانان در مساجد هستیم؟

عابدی راه اندازی سامانه ثنا و سمت در قوۀ قضائیه به عنوان دو دستاورد عنوان کرد و دفتر صلح و سازش را نیز در امر جلوگری از افزایش پرونده های قضایی موثر دانست.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو