گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 6894

10 فروردین 1403 11:30

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

آغاز جهاد اکبر80 دانشجوی گنبدی در روستاهای محروم

در نخستین فاز اعزام گروههای جهادی بسیج دانشجویی 80 دانشجوی گنبدی در قالب 4 گروه به روستاهای محروم شهرستان اعزام شدند.

به گزارش قابوس نامه، مسئول دفترمعین بسیج دانشجویی در شرق گلستان با اعلام این خبر اذعان کرد:  این دانشجویان اعزامی که 60 خواهر  و 20 برادرهستند همگی از دانشگاه دولتی گنبدکاووس می باشند.

محسن صبوری اظهار کرد: ماموریت گروه دانشجویان بسیجی برادر ، کارهای عمرانی است که در این اعزام این دانشجویان کار بهسازی و رنگ آمیزی مدرسه روستای توحید1 را انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: دانشجویان بسیجی خواهر نیز در سه روستای 'توتلی کوچک، تکه لر و ملک علی تپه' به اجرای برنامه های فرهنگی، آموزشی خواهند پرداخت و در کنار این فعالیت ها مطالبه گری و پیگیری مشکلات روستاها از مهمترین برنامه های آنها در روستا است.

صبوری ادامه داد: در شرق استان دو مرحله دیگر اعزام در 25 تیر و 15 مرداد خواهیم داشت که در مجموعه از شهرستان گنبد 5 گروه شامل یک گروه برادران 4 گروه خواهران، آزاد شهر 4 گروه شامل یک گروه برادران و سه گروه خواهران و شهرستان های مینودشت ، گالیکش و کلاله به ترتیب یک گروه ،2 گروه و یک گروه که همگی از دانشجویان خواهر هستند به روستاهای محروم اعزام می شوند.

مسئول دفترمعین بسیج دانشجویی در شرق گلستان همچنین از حضور یک گروه دانشجویی 100 نفره از دانشکده علوم پزشکی تهران در مناطق روستایی دهستان سلطانعلی در شهریور ماه امسال خبر داد.

وی افزود: این دانشجویان نیز به طور تخصصی به ویژه در حوزه پزشکی به ارائه خدمات و مطالبه گری در این مناطق خواهند پرداخت که در این رابطه شناسایی اولیه و جلسه ای با حضور دهیاران روستاههای مد نظر با حضور نمایندگانی از این دانشجویان برگزار شده و هماهنگی لازم با بخشداری انجام شده است.

محسن صبوری خاطر نشان کرد: گروهی از دانشجویان و طلاب قم نیز قرار است در نیمه آخر تیرماه در راستای مشاوره های روانشناسی، اجتماعی و مذهبی  و همچنین برگزاری کلاس های تقویتی در منطقه آسیب پذیر اسلام آباد حضور یابند.

مسئول دفترمعین بسیج دانشجویی در شرق گلستان نفس اردوهای جهادی که در ارائه خدمات در مناطق محروم تجلی می باید را در درجه اول خودسازی و جهاد با نفس عنوان کرد و گفت: تجربه نشان داده است که طی این سالها حضور دانشجویان بسیجی در مناطق محروم می تواند در راستای تقویت روحیه خودباوری روستائیان نقش بسزایی داشته باشد و این مسئله که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست همواره در برخورد و مشاوره هایی که در روستاها انجام می شود مد نظر است.

گفتنی است دانشجویان بسیجی دانشگاه گنبدکاووس ، آغاز جهاد اکبر خود را با غبارروبی و زیارت قبور دو شهید گمنام این دانشگاه آغاز کردند تا ادامه دهندۀ جهادگرانی باشند که رشادت های آنان در خاطر نسل های ایران در سالهای متمادی حک شده و جاودانه خواهد ماند.

qaboosnameh 1

qaboosnameh 2

qaboosnameh 3

qaboosnameh 4

qaboosnameh 5

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو