گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7052

09 فروردین 1403 20:52

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

ناامیدت می‎کنیم/ این رقص کجا و آن رقص کجا؟!

شاباش اسکناس‎های ۵۰ تومانی مادر شهید «محمد عزیزی» بعد از ۳۶ سال که برای مراسم دامادی فرزندش نگه داشته بود نشان داد که مادران این سرزمین سال‎هاست بر سر جنازه‎های فرزندان شهیدشان رقصیده‎اند ولی به گفته دختر شهید مدافع حرم این رقص کجا و آن رقص موردنظر مسیح علی‌نژاد کجا!

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس، فعالیت‎های دشمنان بر علیه عفاف و حجاب و بانوان محجبه را می‎توان مهمترین برنامه امروز دشمن برای قبح‎زدایی جایگاه زن در نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست.

پرچمدار این توطئه دشمن که برگرفته از پیروزی تاریخی آنها در «اندلوس» است را باید مسیح علی‎نژاد برشمرد، فردی که از جایگاه انسانی خود به عنوان یک زن خارج شده و با حمایت از کمپین «برقص تا برقصیم» به بهانه‎ دستگیری دختری رقاص که در اینستاگرام فعالیت می‎کرد موجی برعلیه انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی راه انداخته است.

امروز برقص تا برقصیم دست‎آویز افراد معاند به نگاه اسلام و انقلابی نظام تبدیل شده و سبب شد که در واکنش به این واژه دختران و مادران انقلابی آتش‎به اختیار عمل کنند.

از سویی روز دختر و ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) بهانه‎ای شد تا مصاحبه‌ای را با دختر نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان ترتیب دهیم و با وی در مورد جایگاه دختران و عفاف و حجاب و نگاه نابخردانه «مسیح علی‎نژاد» به گفت‌وگو بنشینیم.

«سمانه تولی» فرزند سوم و آخر شهید تولی است وی متولد سال ۱۳۷۳ و در رشته مهندسی پزشکی تحصیل کرده است.

گفت‎وگوی خواندنی با دختر نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان سبب شد که ما به یاد مادر شهید محمد عزیزی بیفتیم که با شاباش پول‎های ۵۰ تومانی که ۳۶ سال برای مراسم دامادی فرزندش نگه داشته بود نشان داد که مادران این سرزمین سال‎ها است برای دفاع از اسلام و انقلاب و وصیت شهدای این انقلاب که حفظ عفاف و حجاب بوده بر سر جنازه‎های فرزندان شهیدشان رقصیده‎اند ولی به گفته دختر شهید مدافع حرم استان گلستان این رقص کجا و آن رقصی که مسیح علی‌نژاد از آن یاد می‌کند کجا؟!

qaboosnameh242

در ادامه گفت‎وگوی خبرنگار فارس در گرگان را با فرزند نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان از نظر می‎گذرانید؛

فارس: خانم تولی! در ابتدای گفت‎وگویمان کمی از پدرتان برایمان بگویید؟

تولی: پدرم نمونه بارز یک رفیق صمیمی و همیشگی برای من بوده و است.

او فردی مهربان، دلسوز و یک دوست صمیمی برای من و برادرانم و همسری نمونه برای مادرم بود.

پدرم فردی مقید به دین و رهبری بود، اگر بخواهم پدرم را در یک جمله خلاصه کنم، می‎گویم پدرم برای من یک فرشته زیبا و  مهربان بود.

فارس: به نظر شما یک دختر نمونه چه ویژگی‎هایی دارد؟

تولی: به اعتقاد من دختر نمونه را می‌توان از عفت، حیا و ایمان او سنجید از بارزترین ویژگی یک دختر نمونه عفت و پاکدامنی او است.

فارس: دختران و بانوان از مکتب حضرت معصومه (س) چه درسی می‎توانند، بگیرند؟

تولی: درس حیا، پاکدامنی ولایتمداری، اخلاص در ایمان، اخلاق سنجیده و حفظ حجاب و خیلی موارد دیگری که مثال‎زدنی است را می‎توان از حضرت فاطمه معصومه ‌(س) درس گرفت.

qaboosnameh243

فارس: به نظر شما راه رسیدن دختران به رشد و شکوفایی چیست؟

تولی: در این موارد می‌توان به بیان خداوند در قرآن کریم اشاره کرد که افراد خود شکوفا و آنهایی که روح خود را بر اثر پالایش به شکوفایی رساندند را رستگار جهان می‎خواند و می‎فرماید این چنین رستگار شدند کسانی که که نفس خود را از آلودگی‎ها پالایش کند.

* فقدان پدر هیچ‎گاه برایم تمام‎شدنی نیست

فارس: معمولاً دختران وابستگی بیشتری به پدر دارند مدتی که پدر به شهادت رسیدند فقدان ایشان را چطور سپری کردید؟

تولی: فقدان پدر برای من از روز شهادت تاکنون هنوز هم ادامه دارد و هیچ وقت تمام‎شدنی نیست وابستگی من به پدر شهید بیشتر از آن چیزی بود که حتی تصورش را کنید در این ۶ سال نبود پدر، دلتنگی‎ام را با عکس‎هایش و خواب‎هایی که می‎بینم کمی برطرف می‎شود ولی خوب همچنان دلتنگ و چشم انتظار بازگشت پدر هستم.

فارس: ابتدا بفرمایید چند فرزند هستید و بعد بگویید نگاه پدر به جایگاه دختران به‎ویژه در محیط خانه چه بود؟

تولی: ما سه فرزند (دو پسر و یک دختر ) در خانه بودیم، پدرم هیچ‎گاه بین من و برادرانم فرق نمی‎گذاشت ولی خوب از حق نگذریم توجه و احترام پدر نسبت به من بیشتر بود و همیشه با القاب خوب و احترام ویژه با من برخورد می‎کرد و در خانه مرا با عناوین «دختر بابا» و «ناز بابا» صدا می‎کرد.

فارس: پدر معمولاً چه توصیه‎هایی به شما داشتند؟

تولی: همیشه حرف‎هایش به بنده و دیگر دختران حفظ حجاب و داشتن حیا و عفت بود احترام به بزرگتر به ویژه پدر و مادر را نیز همیشه توصیه می‌کرد.

فارس: به نظر شما نیازهای فعلی دختران چیست و آیا در جامعه ما امکانات لازم برای تحقق آن وجود ندارد؟

تولی: نیازهای فعلی دختران توجه به کرامت و شخصیت انسانی آنهاست که در جامعه امروز ضرورت دارد، همچنین بسترسازی برای ازدواج، اشتغال دختران و ضرورت آگاهی از توانمندی حقوق آنها از دیگر موضوعاتی است که باید در جامعه توجه شود، به اعتقاد بنده متاسفانه در جامعه ما امکانات لازم برای رشد و تعالی دختران خیلی کم است.

فارس: دشمنان و برخی عناصر خودفروخته داخلی حجاب را مانع پیشرفت دختران و بانوان ایرانی می‎دانند شما در این خصوص چه نظری دارید؟ به این افراد چه پاسخی می‎دهید؟

تولی: از نظر دشمنان، دختران و زنان عنصر اصلی حفظ و بنیاد خانواده و جامعه هستند و برای تزلزل ایمان و حجاب دختران و زنان، سرمایه‌گذاری‌های کلانی انجام می‌دهند و از پیشرفت دختران محجبه و ایرانی ترس بزرگی دارند.

 دشمنان بدانند که نمی‎توانند خواسته‎های شیطانی خود درخصوص به جهالت کشیدن دختران ما محقق کنند زیرا دختران سرزمینم از عفت و حیا که ریشه در مادرمان حضرت فاطمه زهرا (س) دارد الگو گرفته‎اند و پاسدار خون شهدا بوده و همیشه در صحنه‎های مختلف جهان پیروز و سربلند هستند.

qaboosnameh244

*مسیح علی‎نژاد شخصیت متزلزل و ضعیف‎النفس است که آرزوی برهنه بودن داشت

فارس: اخیر شاهد خودنمایی مسیح علی‎نژاد بر علیه حجاب هستیم که بر ضد حجاب تبلیغ می‎کند و دختران و بانوان ایرانی را به بی‎حجابی و بدحجابی ترغیب می‎کند.

تولی: مسیح علی‎نژاد همانطور که خود در صفحه شخصی‎اش نوشته‌ دارای یک شخصیت متزلزل و ضعیف‎النفس بود و همیشه آرزوی برهنه بودن و به نمایش گذاشتن خود را داشت که این مورد به لطف دشمنان ایران محقق گشته و مسیح به یک فرد خودفروخته تبدیل شده است و قطعاً به اجبار به ترویج بی‎حجابی در سرزمین خود اقدام می‌کند و ان‎شاءالله خواسته‌هایش تحقق پیدا نخواهد کرد.

فارس: وی اخیراً از کمپین «برقص تا برقصیم» حمایت می‎کند شما به‎عنوان یک فرزند شهید چه پیامی به ایشان دارید؟

تولی: سال‌هاست که مردمان سرزمین ما به‎ویژه دختران و زنان کشورمان از دوران دفاع مقدس گرفته تا فتنه ۸۸ و تا به امروز در صحنه‎های جامعه پرشور حضور دارند و زنان ما در تمامی این سال‎ها با پیروی از شهدایمان در میدان‎های نبرد با خون و جان خود رقصیدند و به پرواز درآمدند ( اشاره دختر شهید به شاباش مادر شهدا بر پیکر فرزندان شهید جوان خود) اما این رقصیدن کجا و رقصیدن شما کجا!؟

شما می‎گویید برقص تا برقصیم من می‎گویم (لَن ترانی) ناامیدت می‎کنیم!

فارس: اخیراً دشمنان مسائلی مانند «چهارشنبه‎های سفید» را مطرح می‎کنند به نظر شما علت گرایش برخی نوجوانان و جوانان به این مسائل چیست؟

تولی: چهارشنبه‎های سفید نیز مانند دیگر برنامه‎های شیطانی دشمنان است که به فتنه‎های بزرگی تبدیل شده ولی با بصیرت مردم ایران به پیروزی نرسیدند و شکست خوردند.

دشمن با طرح چهارشنبه‎های سفید درپی متزلزل کردن بنیان خانواده به‎ویژه در دختران سنین پایین است که قرار است در آینده مادران جامعه شوند و الگوی نسلهای بعد باشند.

علت گرایش برخی دختران نوجوانان و کم سن‎وسال به اینگونه مسائل، نداشتن آگاهی و بصیرت است ک به راحتی تحت تاثیر قرار می‎گیرند که برای جلوگیری از این مشکل باید مسؤولان به‎ویژه خانواده‎ها پیگیری اساسی کنند تا به لطف خداوند دشمن شکست خورده باقی بماند.

فارس: به نظر شما یک دختر ایرانی مسلمان با دختران غربی و غیرمسلمان چه تفاوتی دارد؟

تولی: برخورداری از غیرت ایرانی و داشتن حجاب اسلامی کامل که همان چادر است را می‎توان وجه تمایز دختران ایرانی با سایر دختران جهان دانست.

فارس: به نظر شما آیا در جامعه امروز نقش زنان و دختران ما دچار تغییر شده؟ در خصوص اشتغال زنان و دختران در محیط بیرون از خانه چه نظری دارید؟

تولی: نسبت به زمان گذشته به ویژه دوران قبل از انقلاب نقش زنان خیلی بیشتر و پررنگ‎تر شده است و امروز همه ما شاهد حضور پررنگ زنان در تمام عرصه‎ها هستیم که این موضوع باعث سربلندی زنان جامعه ما شده است.

در مورد اشتغال زنان هم فکر می‎کنم در صورت رعایت موازین اسلامی و شرعی هیچگونه مشکلی ندارد بلکه بعضاً باعث پیشرفت جامعه نیز می شود.

فارس: به عنوان یک فرزند شهید در مسأله عفاف و حجاب چه توصیه یا انتظاری از مردم به‎ویژه بانوان ایرانی دارید؟

تولی: به عنوان فرزند شهید فقط و فقط از زنان دختران جامعه رعایت حفظ حجاب و عفاف و پاسداشت و ادامه راه شهدا را درخواست دارم.

فارس: یک خاطره‎ای که از پدرتان در ذهن دارید برای ما تعریف کنید؟

تولی: لحظه لحظه زندگی با پدر برایم پر از خاطره است ولی اگر بخواهم خاطره‎ای را عنوان کنم که مربوط به این زمان هم شاید باشد این است که پدرم همیشه وقتی وارد خانه می‎شد بعد از سلام اولین حرفش این بود که با صدای بلند خطاب به مادرم می‎گفت: «عزیز من کجاست»، در واقع بعد از سلام اولین کارش دیدن مادر، بوسیدن و ابراز علاقه به او بود که این کار پدر نشان‎دهنده احترام به زنان و حفظ جایگاه زن در خانه را نشان می‌داد.

qaboosnameh245

فارس: دیدگاه شما نسبت به شهادت چگونه است برای مثال اگر زمان به عقب برمی‎گشت آیا حاضر بودید پدرتان به سوریه برود؟

تولی: افتخار می‎کنم که خود یک فرزند شهید هستم ولی از کودکی به یاد دارم پدر خود را برای شهادتش آماده کرده بود و بالاخره به آرزویش رسید، پدرم همیشه می‎گفت:« آرزوی شهادت دارم، از دوستانم جا ماندم و امیدوارم روزی برسد که شهادت نصیبم شود و راه آنها را بروم.»

گفتنی است؛ شهید غلامعلی تولی نخستین شهید مدافع حرم استان گلستان و متولد سال ۱۳۴۷ است وی در ۲۷ اردیبهشت‎ماه سال ۱۳۹۲ در شهرحلب سوریه منطقه قاسمیه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید تولی که برای شناسایی منطقه عازم شده بود بین راه با گروهک جبهه‎النصره برخورد می‎کنند و در همان لحظات اولیه با اصابت گلوله به سر به درجه رفیع شهادت نائل می‎شوند و تاکنون پیکر ایشان به وطن بازنگشته است.

===============

مصاحبه از فاطمه رائیجی

===============

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو