گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7100

01 اردیبهشت 1403 15:38

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرمانده سپاه نینوای گلستان: دعوای دنیا با ما دعوای فکر و اندیشه است

فرمانده سپاه نینوای استان گلستان گفت: دعوای امروز دشمن با ما دعوای فکر و اندیشه است چرا که دیدند در این سالها به ویژه در دوران دفاع مقدس بدون هیچ فناوری روی پای خود ایستادیم و این حاصل هنر و تفکر امام و انقلاب ماست.

به گزارش قابوس نامه، سردار حسین معروفی در مراسم معارفۀ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس با عنوان این مطلب اذعان کرد: انقلاب اسلامی ایران تنها حکومتی است که آبروی خود را برای کشور های منطقه همچون فلسطین که همه اهل سنت هستند گذاشته است و این یعنی این انقلاب و حکومت متعلق به یک قوم ، حزب یا مذهب خاص نیست.

دعوای دنیای اسلام دعوای اسلام است نه شیعه و سنی

وی ادامه داد: امروز اسلام ناب دوباره احیا شده و انقلاب اسلامی بزرگ شده است و به واسطۀ آن ملت ایران نیز بزرگ شده و همه اقوام ، مذاهب در بزرگی این انقلاب و آبروی آن سهیم هستند.

فرماندۀ سپاه نینوا اذعان کرد: برای به دست آوردن این بزرگی و جایگاه هزینۀ سنگینی پرداخت شده است و این هزینۀ سنگین، خون هزاران شهید و سختی زندگی هزاران جانباز و اسیر است.

باید از عزت و بزرگی انقلاب و ملت مراقبت کنیم

سردار معروفی با تاکید بر لزوم مراقبت از این بزرگی و عزت انقلاب و ملت ایران تصریح کرد: ایمان مردم و اعتقاد قلبی ، هوشمندی ملت، ملت پا به رکاب و با محبت نسبت به نظام ، سطح علمی فوق العاده، دانش هسته ای، و صنایع دفاعی از جمله مولفه های مهم در حفظ این اقتدار و بزرگی است.

qaboosnameh 23

وی در ادامه اظهار کرد: برخی که به این مولفه ها به ویژه در خصوص دانش هسته ای و صنایع دفاعی به عنوان شاخصه های عزت و اقتدار نظام بی توجه هستند ، نمی فهمند و درک درستی از آن ندارند.

فرمانده سپاه نینوای گلستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود نیروهای دفاعی ارتش ، سپاه و نیروی انتظامی به عنوان نیروهای مکتبی و امنیتی در ایران اذعان کرد: هیچ کجای دنیا شما چنین چیزی را سراغ ندارید و وجود نیروهای مخلص بسیج در کنار اینها موجب امنیت کشور است.

وجود ولایت و امامت شاخص برد ما در دنیاست

وی ختم شدن تمام نگاهها و و مسیرها به یک خروجی که ولایت و امامت باشد را یک برد در دنیا دانست و گفت: دور تادور ما در خاورمیانه ناامنی است و اگر امروز ما در منطقۀ نا امن، کشوری امن داریم با وجود ولایت و رهبری است وگرنه باید مانند خیلی از کشور های منطقه کوله به دوش و آواره می شدیم.

سردار معروفی ادامه داد: امروز دشمن درباره ایران اذعان می کند که در خاورمیانه با یک ابرحریف روبروست و با توجه به نقش ولایت در این اقتدار اگر کسی از مردم یا مسئولین بیاید در جامعۀ اسلامی بر روی امام جامعه تحلیل کند بی شک باید بر نظام اعتقادی آن شک کنید نه نظام سیاسی چون نمی شود امام را تحلیل کرد و این باور اعتقادی ماست.

دنیای سیاسی امروز دنیای غیر قابل اعتماد است

فرمانده سپاه نینوا با اشاره به اظهارات متفاوت مقامات آمریکایی به ویژه ترامپ تصریح کرد: دنیای سیاسی امروز دنیای غیر قابل اعتماد و مهمتر غیر قابل پیش بینی است.

وی افزود: دیدید که ترامپ تهدید کرد و بعد از موضع رئیس جمهور و سردار سلیمانی پیشنهاد مذاکره بدون پیش شرط را داد و اما بعد دیدیم که روز دیگر 5 شرط برای مذاکره عنوان شد ! اینها اصلا قابل اعتماد نیستند. آنها می دانند که جنگ با ایران مساوی با خسارت آنها در دنیاست.

دشمن به دنبال گرفتن محتوای انقلاب ماست

سردار حسین معروفی اضافه کرد: آنها می دانند مردم جان می دهند و در عوض پای دشمن را هم برای هر پیشروی خواهند بست و برای همین به دنبال گرفتن اعتقادات ، خودباوری و شجاعت ملت ما هستند.

وی گفت: دشمن به دنبال گرفتن محتوای انقلاب ماست ، گرفتن گفتمان امام و انقلابی که ملل بزرگ دنیا آن را پذیرفته اند، همان محتوایی که برگرفته از باورها و اسلام ناب است و انقلاب ما را پیروز کرد.

هدف دشمن ایجاد انشقاق درونی میان مسلمین است

فرماندۀ سپاه نینوای گلستان بر اهمیت حفظ وفاق مسلمین تاکید کرد و افزود: هدف گذاری دشمن در کشور ما انشقاق دورنی میان مسلمانان است که برای مقابله با آن باید نسبت به یکدیگر گذشت داشته باشیم تا سدی مستحکم تر در مقابل آنان بسازیم.

وی دشمن شناسی و راههای شناخت راهبرد دشمن و در کنار آن شناخت امام و رهبر را از مهمترین مولفه ها برای مقابلۀ با دشمن عنوان کرد و گفت: در حوزه جلوگیری از انشقاق قومی و مذهبی تنها راه، توجه بیشتر به تقریب عملی است.

معروفی عدم شناخت دشمن و امام زمان را یکی از دلایل عقب ماندن و شکست اسلام در تاریخ دانست و گفت: هر کجا این شناخت به درستی نبود باعث شد فتنه ای به پا شود ، در زمان امیرالمونین به شکافتن فرق ایشان منجر شد و در عاشورا جهل عقل بود که با عوض شدن محاسبات از سوی دشمن مردم حاضر به هزینه کردن نشدند و آن وقایع حادث شد.

فرماندۀ سپاه نینوای گلستان در ادامه سخنانش خطاب به فرماندۀ جدید ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس مدیریت بر خویشتن، مدیریت بر خانواده و مدیریت بر ادارۀ سازمان را سه وظیفه مهم یک مسئول عنوان کرد و خواستار توجه ویژه به این نکات شد.

در ادامه این مراسم امام جمعۀ گنبد سخنان فرماندۀ سپاه نینوا را دارای روحی انقلابی خواند و گفت: باید به اقتدارمان ترجمۀ سیاسی و اجتماعی بدهیم.

qaboosnameh 26

حجت الاسلام ترابی داشتن تحلیل از وضعیت موجود منطقه فارغ از اتفاقات پشت پرده را یه ضرورت دانست و گفت: ما باید با تحلیل مولفه های اقتداری که داریم به احساس امنیت و آرامش در حوزه های امنیت اجتماعی کمک کنیم.

رمضانعلی قاسم پور فرمانده جدید سپاه گنبد نیز پیاده سازی کلام ولایت تا پائین ترین سطح جامعه را یکی از برنامه های اصلی خود عنوان کرد و گفت: امروز مشکل ما بیگانه بودن با کلام ولایت است که با وظیفه ای که در قبال خانوادۀ شهدا و جامعۀ ایثارگر داریم ما مسئول هستیم و باید پاسخگو باشیم.

qaboosnameh 24

گفتنی است در این مراسم که جمع کثیری از مسئولین شهرستان از جمله فرماندار ویژه گنبد، امام جمعه شهرستان و بسیجیان حضور داشتند از زحمات سرهنگ سیدعلی حسینی سرپرست سپاه گنبد تجلیل و سرهنگ رمضانعلی قاسم پور به عنوان فرماندۀ ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبد معارفه شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو