گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7162

29 اسفند 1402 06:41

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

قرارگاه فرهنگی ایثار و شهادت در گلستان تشکیل شود

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان بر لزوم تشکیل قرارگاه فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت تاکید کرد و این اقدام را در راستای شکل‌گیری یک جبهه فرهنگی اثرگذار در استان مهم خواند.

به گزارش قابوس نامه به نقل از فارس، حسین معروفی در دیدار صمیمانه علی‌اصغر فاضلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و محمدعلی طالع‌زاری معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان که در سپاه نینوا انجام شد با اشاره به لزوم شکل‌گیری قرارگاه فرهنگی ایثار و شهادت در استان تاکید و اظهار کرد: این اقدام در راستای شکل‌گیری یک جبهه فرهنگی اثرگذار نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی تبادل اطلاعات در حوزه ایثار و شهادت را برای نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه موثر خواند و تصریح کرد: تشکیل قرارگاه فرهنگی ایثار و شهادت در راستای هم افزایی و ارتباط هر چه بیشتر دستگاه‌های متولی همچنین دستگاه‌های فرهنگی برای پرهیز از موازی کاری اثرات خوبی برجای خواهد گذاشت.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان افزود: این قرارگاه می‌تواند علاوه بر دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حوزه ایثار و شهادت بلکه عناصر تاثیرگذار در جبهه فرهنگی را به یکدیگر نزدیک کند تا آنها با اقدامات هم بیشتر آشنا شوند و با قابلیت‌های موجود بتوانند یک برنامه کلان در سطح کوتاه‌مدت و بلندمدت در حوزه ترویج ایثار و شهادت تبیین و تشریح کنند.

معروفی گفت: همدلی و هم‌افزایی می‌تواند موجب اقدامات اثرگذار و ماندگار شود و همه باید کمک کنند تا خروجی کارهای فرهنگی ملموس باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان نیز در این دیدار صمیمی به تشریح برنامه‌های حوزه تعاون، بهداشت و درمان و اقدامات معیشتی پرداخت و گفت: بنیاد شهید برنامه‌های متنوعی برای جامعه بزرگ ایثارگری استان ارائه می‌دهد.

علی‌اصغر فاضلی اجرای برنامه‌های جذاب، جدید، ابتکاری و تحول‌آفرین را از ماموریت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برای جامعه بزرگ ایثارگری عنوان کرد و افزود: برنامه‌های ترسیم شده با تکیه بر امور تبلیغی و ترویجی است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان نیز در این دیدار با اشاره به رویکرد مثبت فرمانده سپاه نینوا استان نسبت به ترویج و تقویت برنامه‌های حوزه ایثار و شهادت این اتفاق را به فال نیک گرفت و گفت: مشارکت دستگاه‌ها، استفاده از ظرفیت تشکل‌ها همچنین بهره‌مندی از ظرفیت جامعه ایثارگری بازخورد خوبی در فرهنگ‌سازی موضوع ایثار و شهادت دارد.

محمدعلی طالع زاری با تشریح برنامه‌های آموزشی و فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بیان کرد: فعالیت‌های فضای مجازی، برگزاری یادواره‌ها، میزان و تنوع تابلوها و یادمان‌های شهدا در سطح استان جزو مواردی است که در حوزه ایثار و شهادت حرف برای گفتن داریم.

وی به تالیف کتاب و تولید انیمیشن در حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: تاکنون بالغ بر 120 اثر تولید و در فضای مجازی منتشر شده است.

طالع‌زاری ابراز کرد: دستگاه‌هایی که در حوزه ایثار و شهادت اقدام موازی انجام می‌دهند هم‌افزایی و ارتباط لازم را با یکدیگر ندارند و این مسئله یک چالش جدی است که باید تدابیری در این زمینه اندیشیده شود.

در پایان این دیدار فرمانده سپاه نینوا استان گفت: اعتقاد بنده این است که تمامی دستگاه‌های فرهنگی اعم از بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، سپاه و ... باید در قالب یک قرارگاه باشند و با پرهیز از کارهای موازی نسبت به انجام کارهای مشترک و اثرگذار اقدام کنند./ 

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو