گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7166

29 اسفند 1402 11:07

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در جلسه کمیته برنامه‌ریزی مطرح شد؛ کاهش 27 درصدی اعتبارات تملک دارایی در گلستان/ سهم گنبد724 میلیارد ریال است

در جلسه کمیته برنامه ریزی توزیع اعتبارات تملک دارایی شهرستان گنبد با اشاره به کاهش 27 درصدی اعتبارات تملک دارایی استان گلستان به سهم 724 میلیارد ریالی گنبدکاووس به عنوان بیشترین سهم در بین شهرستان های استان اشاره شد.

به گزارش قابوس نامه، در این جلسه که با حضور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در فرمانداری گنبدکاووس برگزار شد؛ از سوی حسین پیشقدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ، اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای این استان برای سال جاری مبلغ سه هزار و 680 میلیارد ریال اعلام  شد.

پیش قدم افزود: با توجه به کاهش بودجه ، اعتبارات تخصیص داده شده بنا بر اولویت به طرح های عمرانی به ویژه طرح های نیمه تمام اختصاص خواهد یافت که در گنبدکاووس 180 طرح عمرانی مطرح شده است.

وی با اشاره به نگاه ویژه به شهرستان گنبدکاووس به لحاظ محرومیت های این شهرستان، طرح رفع  مشکل آب شرب مناطق روستایی و شهری گنبدکاووس که یک افق 10 ساله برای آن دیده شده را یکی از طرح هایی که اعتبارات ویژه برای آن در نظر گرفته شده است ، عنوان کرد و گفت:  بندر خشک اینچه برون نیز از طرح های درحال پیگیری جدی است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان نیز در این جلسه ضمن اشاره به کاهش 37 درصدی منابع اعتبارات عمرانی استان اضافه کرد: برای کمک به شهرستان ها در سفرهایی که استاندار به شهرستان ها خواهند داشت بر اساس اولویت هایی چون پروژه های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 70 درصد و پروژه های مهم اعتباراتی را به شهرستان ها اختصاص خواهند داد.

میرمحمدغراوی همچنین از اعتباری به مبلغ 95میلیاردو 890 میلیون ریال که در اختیار نماینده هر شهرستان قرار داده می شود خبر داد و گفت: این کار برای اولین بار اجرا می شود.

وی با توجه به جمعیت 47 درصدی بخش روستایی در استان توجه به فصل عمرانی روستاها را یکی از اولویت ها عنوان کرد و گفت: بخش دیگری از اولویت ها نیز فصل عمرانی شهرها و توسعۀ گردشگری ، کشاورزی و توسعه راهها خواهد بود.

غراوی به اختصاص 8 میلیارد ریال اعتبار جهت زیرسازی و آسفالت راه روستایی آق آباد نیز اشاره کرد که سال گذشته قرار بود بنیاد مسکن طرح هادی آن را آغاز کند و زیرسازی و آسفالت این راه روستایی بر عهدۀ راه و شهرسازی بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان در سخنان خود به کمک 12 میلیارد ریالی استاندار به تیم والیبال شهرداری گنبدکاووس نیز اشاره کرد در حالیکه این کمک تا پیش از این حدود سی میلیارد ریال عنوان شده بود.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در این جلسه خواستار پیگیری این مسئله و تخصیص مبلغ پیشنهادی در گذشته شد و گفت: با نوجه به محرومیت های گنبدکاووسو بافت روستایی بیشتر از میزان استانی نیاز است توجه بیشتری به این شهرستان شود.

قرجه طیار تاکید کرد که مدیران استانی باید برای حل مشکلات ناشی از محرومیت شهرستان ها به ویژه گنبدکاووس که دومین شهرستان استان از نظر جمعیت است ، نسبت به جذب اعتبارات ملی اقدام کنند و نمایندگان نیز در این راستا کمک خواهند کرد.

وی به دیدار روز گذشته رهبر معظم انقلاب با اقتشار مختلف مردم  نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری لازمۀ مقابله با تحریم های ظالمانه استکبار  بیش از هر چیز دیدگر حفظ وحدت و همدلی است.

نمایندۀ مردم گنبد اذعان کرد: حدود 100 میلیارد ریال اعتبار در اختیار نماینده قرار دارد که مبلغ 50 میلیارد ریال آن به جاده موسوم به جادۀ نفت، 10 میلیارد ریال به حوزه راه روستایی،15 میلیارد ریال راه آهن گرگان – گنبد و10 میلیارد ریال جهت تکمیل اماکن ورزشی اختصاص داده شده است و مابقی نیز در موارد مورد نیاز صرف خواهد شد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو