گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7172

29 اسفند 1402 11:47

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

سبو بشکست و آن پیمانه ریخت؛ "جنگ نخواهد شد، مذاكره نخواهيم كرد“

برخي مسئولين سياسي با سياه بازي درصدد بودند وانمود کنند كه با توافق برجام، سايه جنگ را از سر مملكت دور كرده اند! حال واقعیت چیزی دیگری است و با این جملۀ تاریخی مقام معظم رهبری که فرمودند "جنگ نخواهد شد، مذاكره نخواهيم كرد“ شفافیت سازی عمومی انجام شد و می توان گفت سبو بشكست و آن پيمانه ريخت.

به گزارش قابوس نامه، رهبر معظم انقلاب اسلامی روز دوشنبه بيست و دوم مرداد امسال با هزاران نفر از قشرهای مردم از استانهای مختلف ديدار داشتند و سخنان مهمي درباره اوضاع اقتصادی و معیشتی، اقدامات امریکا و پیشنهاد مذاکره ايراد کردند.

مقام معظم رهبري فرمودند: «هیچ بن بستی در کشور وجود ندارد و مسئولان در هر سه قوه باید با تلاش، کار مشترک و استفاده از نظرات کارشناسان، مشکلات و فشارها را از دوش مردم بردارند».

برخي مسئولين سياسي با سياه بازي درصدد بودند وانمود کنند كه با توافق برجام، سايه جنگ را از سر مملكت دور كرده اند. حال آن سبو بشكست و آن پيمانه ريخت. اوباما رفت و ترامپ سر كار آمد. ترامپ آنقدر با جمهوري اسلامي عناد داشت و دارد كه حتي قبل از انتخاب شدن و در كارزار تبليغاتي اش به صراحت گفته بود كه اگر انتخاب شود توافقنامه برجام را پاره خواهد كرد!

ترامپ بعد از ورود به كاخ سفيد، متوجه شد كه  پاره كردن توافقنامه برجام ـ به آن صورت كه خودش فكر مي كرد ـ چندان هم ساده نيست.

كاركرد عقل ترامپ آنجا بود كه به نصايح مشاورينش گوش كرد و متوجه شد كه با انجام اين كار، سقف و ديوارهاي ساخته شده برجام بر سر خودش آوار خواهد شد چرا كه جامعه بين المللي و بويژه اروپا مدافع توافقنامه بود.

تقريباً همه به يك اجماع جهاني رسيده بودند كه جمهوري اسلامي به تعهدات خودش مقيد و پايبند بوده است.

به هرحال، دشمن برخي مواقع به اشتباه محاسبه مي افتد و فكر مي كند كه در اين توافقنامه، مي بايست سهم بيشتري به او تعلق مي گرفت.

ترامپ در كاخ سفيد در ميان حلقه اي از سياست سازان و استراتژيست هايي قرار گرفته است كه حداقل 50 درصد آنان، كساني بودند كه طي ساليان متمادي با منافقين ـ آنهم از نزديك ـ حشر و نشر داشته اند.

سياست لغو توافقنامه هسته اي و اعمال تحريم ها عليه جمهوري اسلامي ايران در دستور كار ترامپ قرار مي گيرد. امريكا و ضدانقلاب برانداز نظام كه منافقين در رأس آن قرار دارند شرايط و موقعيت هاي سياسي را به نقطه اي كشاندند كه به جمهوري اسلامي چنين القاء كنند كه تنها دو گزينه ”جنگ“ و ”مذاكره“ را در پيش رو دارد.

در جبهه داخلي نيز برخي تا مي توانستند بر طبل رسيدن به ”بن بست“ كوبيدند و به مردم نويد مي دادند! كه جنگي ديگر بر ناصيه جمهوري اسلامي ايران نوشته شده است مگر اينكه با باطل السحر ”مذاكره“ بشود آن را خنثي كرد.پنداري كه جمهوري اسلامي ايران را بين جنگ و مذاكره مخير كرده باشند؛ اما  هيهات.

ديدار مقام معظم رهبري با هزاران نفر از قشرهاي مختلف مردم و بيانات ايشان در اين جلسه خواب را از چشمان دشمن ربود.  رهبر جمهوري اسلامي در اين ديدار بصراحت فرمودند: « هیچ بن بستی وجود ندارد...جنگ نخواهد شد و مذاكره نخواهيم كرد».

سخنان رهبري فصل الخطابي بود كه دشمن آن پيامي را كه مي بايست بگيرد از ما گرفت و حال مجبور است كه قد و قواره خواسته هايش را با مردم هميشه در صحنه و رهبر انقلاب تراز كند، بدانند كه از اين تهديدات باکی نيست چرا كه:  حسبنا الله و نعم الوكيل نعم المولي و نعم النصير

به قلم علی صفاری

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو