گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7180

29 اسفند 1402 10:44

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرمانده سپاه گنبدکاووس عنوان کرد؛ اجرای فاز 6 آبرسانی به روستاهای محروم در گنبدکاووس

فاز6 آبرسانی به روستاهای محروم گنبدکاووس با همت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا گلستان در شهرستان گنبد و همکاری اداره آبفار در سه محور در حال انجام است.

به گزارش قابوس نامه، فرمانده سپاه گنبدکاووس با اعلام این خبر تصریح کرد: حفر 3 حلقه چاه ، حفر کانال و لوله گذاری به طول 7 کیلومتر از تصفیه خانه به سمت روستاهای کرند و هوتن و تقویت نقش و حضور مردم ، شورا، و دهیاری روستا در رفع محرومیت پیش روی اهداف قرارگاه که بسیار حائز اهمیت است سه محور فعالیت قرار گاه است.

سرهنگ رمضانعلی قاسمپور همچنین گفت: در راستای ارتقاء مهارت و آشنایی دامداران با بیماری های دام، بهداشت دام و محیط و همچنین تغذیه سالم ، دوره آموزش پروار بندی دام سبک و سنگین در دهستان کرند نیز با همکاری مرکز فنی و حرفه ای  برگزار می شود که در مرحله اول 30 نفر از برادران و همچنین 30 نفر خواهر در این دوره شرکت کردند.

qaboosnameh 1

qaboosnameh 5

وی با اشاره به برگزاری دوره آموزش قالی بافی و بهبافی قالی ترکمن در دهستان کرند از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه  اذعان کرد: فاز اول این دوره از آموزش با حضور 30 نفر از بانوان علاقه مند روستای کرند در حال برگزاری است و در مدت 6 ماه در تمامی روستاهای دهستان کرند برگزار خواهد شد.

qaboosnameh 4

qaboosnameh7

qaboosnameh8

فرمانده سپاه گنبد یادآور شد: برای شرکت کنندگانی که با موفقیت دوره را بگذرانند گواهینامه رسمی فنی و حرفه ای نیز صادر می شود.

سرهنگ قاسمپور، سمپاشی اماکن دامی در روستاهای مرزی کرند، هوتن و آیتمر را از دیگر اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه شغل غالب اهالی این روستاها دامپروری است و اینکه یکی از مولفه های پایداری دام در روستا سلامت دام و حفاظت از بیماری ها است، قرارگاه پیشرفت و آبادانی با همکاری شبکه دامپزشکی شهرستان اقدام به این امر کرده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو