گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7247

10 فروردین 1403 15:57

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

طیار مطرح کرد: اینچه‎برون دروازه صادرات به کشورهای آسیای میانه

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس دهم شورای اسلامی، بهره مندی از خط ریلی بین سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان را از ظرفیت های مهم منطقه اینچه برون دانست.

به گزارش قابوس نامه به نقل از گلستان ما، قرجه طیار در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، گفت: در راستای تحقق سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مبنی بر توسعه حوزه عمل مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، موضوع ایجاد منطقه آزاد اقتصادی اینچه برون مطرح شد و براساس ظرفیت ها و بررسی کارشناسی در قالب لایحه ایجاد 8 منطقه آزاد اقتصادی مصوب ایجاد منطقه آزاد اینچه برون مصوب شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: یکی از اهداف مهم ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی، توسعه صادرات و اشتغالزایی است و بر این اساس تیم کارشناسی از سوی دولت، مجلس، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و حتی تیم کارشناسی دانشگاهی بصورت میدانی منطقه اینچه برون را مورد بررسی قرار دادند و نقشه های مناطق مذکور ارزیابی شده است و بعد از تصویب در کمیسیون اقتصادی، لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی در صحن علنی مجلس مصوب شد.

بهره مندی از خط ریلی بین سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان از ظرفیت های مهم اینچه برون است

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس دهم شورای اسلامی، با اشاره به سفر کمیسیون اقتصادی به شهرستان گنبدکاووس وبازدید از ظرفیت های منطقه اینچه برون، افزود: بهره مندی از خط ریلی بین سه کشور ایران، ترکمنستان و قزاقستان از ظرفیت های مهم اینچه برون است و می تواند صادرات به کشورهای آسیای میانه را تسهیل کند.

طیار در ادامه ی گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: نزدیک بودن منطقه آزاد اینچه برون به فرودگاه کلاله و دریای خزر می تواند شرایط را برای صادرات از منطقه آزاد اینچه برون تسهیل کند و حتی در صورت تقویت صنعت در گنبدکاووس اگر واردات مواد اولیه از ترکمنستان و قزاقستان انجام شود می توان با ایجاد ارزش افزوده محصول نهایی صادر کرد.

جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در منطقه اینچه برون

وی تصریح کرد: از حمایت های دولت و رئیس مجلس برای ایجاد منطقه آزاد اینچه برون، قدرانی می کنم امیدوارم با حمایت های دولتی شرایط برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در منطقه بیشتر فراهم شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در هر صورت باید با اجرای صحیح سیاست های اقتصادی مقاومتی و موضوع اقتصادی درون زا، شرایط را برای توسعه اقتصاد فراهم کرد.

انتهاي پيام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو