گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7367

06 اردیبهشت 1403 22:15

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

زیرساخت‌ها در مناطق مرزی استان گلستان تکمیل می‌شود

فرمانده مرزبانی استان گلستان گفت: اعتبارات خوبی از طریق وزارت کشور برای تکمیل زیرساخت‌های مناطق مرزی مانند راه دسترسی و تجهیز حوزه مرز به وسایل الکترونیکی و غیره در نظر گرفته شده است.

به گزارش قابوس نامه به نقل از تسنیم، سرهنگ حسین دهکی شامگاه شنبه در نشست با علما، معتمدین، دهیاران و شوراهای اسلامی در مسجد جامع شهر اینچه‌برون اظهار داشت: ما مرزبانان هم دارای یک لباس، یک فرمانده و یک قانون هستیم و هیچ فرمانده و ماموری حق ندارد در برخورد با کالاهای قاچاق سلیقه‌ای عمل کند و باید بمانند کتاب قانون عمل شود.

وی افزود: در این راستا بنا داریم اطلاع‌رسانی به مردم و بازاریان مرزنشین انجام شود و نوع و میزان کالاهایی که قاچاق محسوب می‌شود را به اطلاع مردم برسانیم.

فرمانده مرزبانی گلستان بیان داشت: اعتبارات خوبی از طریق وزارت کشور برای تکمیل زیر ساخت‌های مناطق مرزی مانند راه دسترسی  و تجهیز حوزه مرز به وسایل الکترونیکی و غیره در نظر گرفته شده که به زودی محقق خواهد شد، کما اینکه معتقدیم با همه تجهیزات و تکنولوژی مناطق مرزی نیروی انسانی مرزبانی باید شبانه‌روزی در مرز حضور داشته تا کوچک‌ترین تخطی و تجاوز به مناطق مرزی صورت نگیرد.

وی یادآور شد: اقتدار ما ناشی از اعتماد شما مردم است و اگر این اعتماد دو سویه باشد هیچ کس نمی‌تواند در ما رخنه کند و رمز موفقیت ما حضور بیشتر در بین مردم است که سبب اعتماد مردم نسبت به ما خواهد شد.

سرهنگ دهکی گفت: با موادمخدر مبارزه جدی خواهیم کرد و توجه داشته باشید که تا دنیا وجود دارد ارتکاب به جرم نیز ادامه دارد، اما باید چشم تیزبین ما و سخت‌گیری در این زمینه بیشتر شود تا قاچاقچیان جرات این کار را نداشته باشند.

وی ادامه داد: در عملیات‌ها و گزارشات ما  آمار کشفیات موادمخدر بیشتر شده اما مقدار آن مانند کشفیات نیروی انتظامی نیست.

فرمانده مرزبانی گلستان درباره بازارچه مرزی تصریح کرد: بخشی از رونق بازارچه مرزی به قوانین و مسائل کشور مقابل بازمی‌گردد و بخشی دیگر به رویکردهای ما، و با توجه به بازدیدهایی که چند روز گذشته از بازارچه داشتیم، مردم از وضعیت موجود راضی بودند، اما برای ما راضی‌کننده نیست و اگر بازاریان نوار مرزی به قانون عمل کنند، وضعیت بهتر خواهد شد.

وی تاکید کرد: در نظر داریم در نوار مرزی درآمدهایی ایجاد کنیم تا بتوانیم از محل این درآمدها، پاسگاه‌های مرزی را نوسازی کرده تا جایگاه خوبی داشته باشند.

سرهنگ دهکی گفت: در زمان احداث سد در خراسان شمالی بر روی رودخانه اترک, این استان تعهدی نسبت به حق آبه گلستان قبول کرده و متاسفانه به آن عمل نکرده که پیگیر این حق‌آبه برای گلستان به ویژه نوار مرزی برای تامین آب در این مناطق هستیم.

آخوند مدد هوشمند امام جمعه شهر اینچه‌برون هم در این مراسم اظهار داشت: برای پایداری نظام جمهوری اسلامی باید مرز و مرزنشینان را جدی بگیریم تا با کمک این عزیزان آرامش و امنیت مرزها تامین شود.

وی افزود: ثبات و پایداری هر کشور به امنیت و آرامش آن بستگی دارد و با همت و تلاش مرزبانان سلحشور و تعامل مرزنشینان مانند دو بال میسر خواهد شد.

حاج نظر شیر محمدلی بخشدار داشلی برون گنبدکاووس اظهار داشت: مرزهای گلستان جزء امن‌ترین مرزهای کشور است که به علت آرامش خاطر بین مرزنشینان و مرزبانان است و این اطمینان و آرامش بین این دو، حاصل زمانی است که هریک نیاز به کمک و همراهی داشته و دیگری حامی و پشتیبان شرایط سخت بوده است.

بخشدار داشلی‌برون گنبدکاووس گفت: با توجه به تصویب منطقه آزاد تجاری از یک طرف و خشکسالی و دبی کم رودخانه اترک از طرف دیگر، انتظار داریم برای رونق اقتصادی منطقه برای توسعه بازارچه مرزی اقداماتی صورت گیرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو