گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7506

10 فروردین 1403 01:06

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

بزرگترین موزه شمال کشور در گنبدکاووس احداث می‌شود

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: بزرگترین موزه شمال کشور در ۵ سال آینده با تامین اعتبارات استانی و ملی در شهرستان گنبدکاووس احداث می‌شود.

به گزارش قابوس نامه به نقل از خبرگزاری تسنیم ، محمدرضا کارگر شامگاه سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: در زمان برگزاری جشنواره اقوام ایران زمین، تفاهم نامه‌ای بین استاندار گلستان و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور منعقد می‌شود تا شیوه تامین اعتبارات ملی و استانی مشخص شود.

وی افزود: با انعقاد این تفاهم‌نامه هر میزان استان برای احداث این موزه اعتبار تخصیص دهد اعتبارات ملی بیشتر می‌شود.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور بیان کرد: در این موزه علاوه بر ساختمان اشیای تاریخی، آمفی تئاتر روباز، آمفی تئاتر مسقف، کافی شاپ، پارک و فضای سبز طراحی شده است.

وی ادامه داد: این موزه نماینده استان گلستان در سطح ملی و جهانی خواهد بود و دارای نمایشگاه‌های چهار اقلیم، افسانه‌ها، سکونت‌گاه‌های کهن، شهر تاریخی جرجان، راه و مهاجرت و گلستان امروز است.

کارگر گفت: برای هویت بخشی همه اقوام، ایجاد موزه یک امر ضروری است و ثروت جامعه بوده و ضربان حیات یک جامعه در درون موزه به حرکت در می‌آید.

مدیرکل موزه‌ها و اموال منقول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور یادآور شد: سیاست دولت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، اما با توجه به اینکه استان گلستان از لحاظ موزه فقیر بوده و ایجاد موزه تقویت گردشگری گلستان با هدف مقصد گردشگری است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو