گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7520

10 فروردین 1403 06:36

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

انفعال نمایندگان نسبت به ترجمه غلط از cft، عین خیانت است/ یادداشت

انشار خبری از زبان سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر ارائه ترجمۀ غلط از cft به مجلس در رسانه ها و موجی که با هشتک تقلب ظریف در شبکه های مجازی به راه افتاده است، قطعا انفعال نمایندگان را بر نمی تابد.

به گزارش قابوس نامه، این سومین بار است که وزارت خارجه متونی که غلط ترجمه شده است را به مجلس ارائه می دهد. در حالیکه کاملا به این موضوع واقف است که بر اساس این متون تصمیمات مهمی اتخاذ خواهد شد.

ارائه ترجمۀ غلط ، اظهارنظر جنجالی جواد ظریف و وارد کردن اتهام پولشویی به کشور آن هم از جایگاه وزارت خارجه و همچنین در ادامه تلاش هایی که برای تصویب برخی تعهدات بین المللی از سوی دولت -که طبق تجربه تاثیری بر بهبود وضعیت کشور و مقابله با تحریم ها ندارد_ هر کدام تکه های پازلی هستند که بیش از پیش هوشیاری نمایندگان ملت را می طلبد.

اما در این میان که نیاز است نمایندگان به صورت ویژه این مسئله را مدنظر داشته باشند، می بینیم که برخی از آنها از جمله نمایندۀ گنبدکاووس و البته اغلب نمایندگان گلستان نه تنها واکنشی ندارند بلکه به خبرنگاران نیز پاسخگو نیستند!

عمر مسئولیت این دورۀ نمایندگان با سرعت در یک سراشیبی به سمت خط پایان در حرکت و این انفعال در مسائل بین المللی و قرار گرفتن قطارمصاحبه ها و نشست های خبری آنها در ریل تبلیغات زودرس در رفتار آنها کاملا مشهود است.

تلاش برای کسب آرای مردم برای انتخابات دورۀ بعد در حالیکه هنوز تکالیفی از این دوره بر گردن آنهاست و به جرات می توان گفت در صورت ادامۀ این قبیل عدم تعهد ها ، نسل های بعد نیز آثار کم کاری و عدم توجه به این تکالیف  را متحمل می شوند.

در شرایطی که برخی در تلاشند تا قراردادها و کنوانسیون های بین المللی مختلفی را در مجلس طرح و به زم خود با تصویب آن بهانه را از دشمن بگیرند، می بینیم که یک وزیر که سالهای زیادی از زندگی خود را در غرب گذرانده و مدعی تسلط به زبان انگلیسی است ترجمه ای اشتباه از یک لایحه را به مجلس ارائه می دهد! و باز هم این نمایندگان همچنان در سکوتند!

سوال اینجاست مرکز پژوهش های مجلس چطور این متن را را تایید کرده ؟ آیا کار کارشناسی به اندازه کافی صورت گرفته است یا خیر؟

این انفعال از سوی برخی نمایندگان نه تنها جایی از اعراب ندارد بلکه از آن فراتر در زمانیکه دولتمردان تمام تلاش خود را می کنند تا معیشت مردم را به این قبیل قراردادها گره بزنند، عین خیانت است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو