گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7564

10 فروردین 1403 18:48

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

پیشکسوت گلستانی تئاتر،سینما،رادیو وتلویزیون: تنهاحنجره دفاع ازمظلومان جهان حنجره نظام اسلامی ماست/آل سعودمسئول شنیع ترین جنایات تاریخ است

پیشکسوت گلستانی تئاتر،سینما،رادیو وتلویزیون گفت: در این عصر و زمان که حرف از تبدیل منازعات به صمیمیت ها و گفتگوی تمدن هاست، هیچ کدام از کشورهای داعیه دار دخالتی برای توقف جنایات یمن نمی کنند و امروز جز ایران اسلامی و ندای رهبر معظم انقلاب هیچ صدای ظلم ستیزی نیست.

به گزارش قابوس نامه، الله قلی نظری در گفتگو با خبرنگار ما با عنوان این مطلب افزود: 4 سال است که جنایت کم نظیر تاریخ بشریت آن هم در عصرو زمانی که صحبت از نزدیکی دلها و دهکدۀ جهانی می شود و به دنبال صمیمیت همه انساها در هر رنگ و نژاد و موقیعت جغرافیایی هستیم را در یمن شاهدیم و می بینیم که استکبار و جنایتکاران تاریخ سکوت کرده اند و این جای شگفتی است!

آل سعود مسئول شنیع ترین جنایات تاریخ است

وی ادامه داد: متاسفانه شاهد یک رویداد غیر انسانی، شنیع و بداخلاقی بسیار آزار دهنده در یمن هستیم آن هم از سوی کشوری که خودش داعیه علمداری جهان اسلام را دارد و خدا این توفیق را به آن داده است که خادم حرمین شرفین باشد!

این هنرمند گلستانی اذعان کرد: این حرمین نگین اسلام هستند و درخشش اسلام در این دو شهر بر کسی پوشیده نیست حال از کشوری که این دو نگین در آن قرار دارد از سوی قوم آل سعود در کشور همسایه خود جنایتی رخ می دهد که این جنایت به ویژه در سالهای اخیر بی سابقه و بسیار هولناک است.

وی تجاوز به ناموس و خاک و مردم بی گناهی که هیچ نقشی در منازعات سیاسی دو کشور ندارند را محکوم کرد و گفت: این مردم فقط دارند زندگی روزمره خود را با توکل بر ذات اقدس الهی به عنوان یک مسلمان پیش می برند اما بیمارستانها، مدارس دخترانه و پسرانه مورد حملات موشکی قرار می گیرد و تنها گناه زنان بی گناه و خردسالانی که در این جنگ کشته شده اند؛ یک شهروند مسلمان یمنی بودن است.

نظری اظهار کرد: عربستان با تمام ادعایی که دارد با همسایۀ مسلمان خود با وجود این همه سفارش دین اسلام اینگونه رفتار می کند و این رفتار هیچگونه توجیه سیاسی ، وطنی و خاکی ندارد و فقط بر سر تغییر حکومت یک شخص است که شاید روزی مردم خواهان تغییر آن بودند و این بهانه ای برای جنایات عربستان شده است.

سکوت جوامع بین المللی فرای هر دین و مذهب برخلاف انسانیت است

وی تصریح کرد: از سوی دیگر در این عصر و زمان که حرف از تبدیل منازعات به صمیمیت ها و گفتگوی تمدن هاست این جنایت را کشورهای مدعی حقوق بشر می بینند و هیچ دخالتی برای توقف این جنایت نمی کنند و نمی گویند برای احقاق حق مردم مظلوم یمن وارد عرصه شوند!

این هنرمند گلستانی اضافه کرد: کسانی که مسئولیت های بین المللی دارند و منتخبینی هستند که وظیفۀ آنها این است در چنین شرایطی که کشوری مورد ظلم قرار می گیرد و مردم مناطقی مورد تجاوز هستند وارد میدان شوند و مدافع حقوق آنها باشند سکوت اختیار کرده اند و این فرای هر دین و مذهب برخلاف انسانیت است.

تنها حنجره دفاع از مظلومان جهان حنجره نظام اسلامی ماست

وی تاکید کرد: در جهان امروز ایران اسلامی تنها حنجره ، زبان و اراده است که یک تنه با شجاعت مقابل استکبار و ظلم ایستاده است و فریاد می زند . رهبرمعظم انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ایران با عدالتخواهی به دنبال آگاه کردن مردم جهان نسبت به اوضاع به هم ریخته ای هستند که برخی نابخردانه رقم زده اند و دنیا تحت تاثیر رفتارهای شنیع آنها قرار گرفته است.

نظری ادامه داد: در مسیر ظلم ستیزی و دفاع از مظلوم کسانی که از مشی آقای خامنه ای رهبر معظم انقلاب پیروی می کنند مانند حزب الله و امثالهم در میدان هستند و هیچ خبری از مدعیان اصلی جهان که باید به میدان بیایند، ادای وظیفه کنند و وظیفه انسانی ،تاریخی و جهانی خود را اجرا کنند؛ نیست.

پیشکسوت تئاتر و تلویزیون یادآور شد: به عنوان کسی که قریب 50 سال است در عرصه فعالیت های هنری استان گلستان در راستای توسعه فکر و فرهنگ مردم تلاش می کنم گامی بردارم با دیدن این جنایات احساس عاطفی من و امثال من به نوعی رقم می خورد که دردمندانه با این مردم مظلوم ابراز همدردی می کنم و همنوا می شوم.البته نه تنها مردم یمن بلکه هر مردمی که اینگونه مورد ظلم قرار بگیرند و اینطور متجاوز حق آنها را ضایع می کند.

وی تاکید کرد: امروز به عنوان یک مسلمان به عنوان یک هنرمند واقعا از این اتفاق شنیع تاریخی بسیار برنجورم و مصیبتی که بر مردم مظلوم این منطقه وارد شده من را اذیت کرده است به ویژه که می بینیم بسیاری از زنان، کودکان، سالمندان و انسانهای بی گناه و بی دفاع  هستند که مورد تعدی قرار می گیرند.

اله قلی نظری با اشاره به سکوت جوامع بین المللی گفت: بنده اعتراض خود را به جوامع بین المللی و به قدرت هایی که فکر می کنند تمام دنیا از آن آنهاست و غافل از امر الهی و ارادۀ الهی هستند اعلام می کنم خداوند فرموده اند: ما مستضعفین را مالکان زمین قرار می دهیم" و دیدیم ایران اسلامی و مردمانش اراده کردند و با پیروزی انقلاب اسلامی چگونه این مشت رابر دهان آنها کوبیده شد و آنها را سر جای خود نشاند.

ما نیز در صف استکبارستیزی در راستای رسوایی این جنایتکاران هستیم

این هنرمند گلستانی افزود: ایران اسلامی امروز هم مقتدر در مقابل این جنایت ها ایستاده و ما هم به عنوان یک شهروند گلستانی و کسی که عنوان یک هنرمند را دارد در کنار مردم خودم ، همنوا با مردم یمن و دیگر نقاط دنیا که به آنها تجاوز و تعدی می شود نمی توانیم آرام باشیم.

اله قلی نظری خاطرنشان کرد: اگر قرار است استکبار ستیزی در جوامع بین المللی توسط خیرخواهان مختلف شکل بگیرد و عده ای پیدا شوند در راستای رسوایی این جنایتکاران جان فشانی کنند ما هم در صف آنها قرار می گیریم و در دفاع از حقوق مظلومین این مشی ماست که برای ظهور امام زمان (عج) زمینه را فراهم کنیم و تا انقلاب جهانی مهدی موعود آرامش به جهان برگردد و در سایۀ ایشان وارثان اصلی زمین به حقوق خود برسند و زندگی سعادتمندانه ای داشته باشند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو