گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7581

29 اسفند 1402 14:22

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: پیام ضد استکباری روز 16 آذر باید پررنگ تر شود

امام جمعه گنبدکاووس گفت: 16 آذر روز دانشجوی مبارز و درگیر شده با استکبار است و باید پیام ضد استکباری این روز پررنگ تر شود.

به گزارش قابوس نامه، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به روز دانشجو و شهادت سه دانشجوی مبارز در اعتراض به ورود نمایندگان استکبار به کشور گفت: برخی از جریان های سیاسی می خواهند روز دانشجو روزی باشد که در آن مبارزه با آمریکا مطرح نشود در صورتیکه پیام اصلی این روز مبارزه با استکبار است.

توقع اصلی برای ترویج نماز متوجه آموزش و پرورش است

امام جمعه گنبدکاووس در ادامه سخنانش با اشاره به نماز به عنوان محور تربیت و پرورش جامعه، بخش مهمی از گرفتاری ها و آلودگی ها را نپرداختن به اهمیت این مهم دانست.

وی گفت: پرداخن به تبلیغ نماز و حتی تظاهر به نماز های جماعت از سر ریا نیست بلکه هدف فضا سازی خوب اجتماعی و عوض کردن جو به سوی جامعه دینی است.

حجت الاسلام ترابی نقش آموزش و پرورش در مسئله تبیین نماز را کلیدی خواند و اضافه کرد: توقع اصلی برای ترویج این مسئله متوجه آموزش و پرورش است و همانطور رهبر معظم انقلاب فرمودند: " مدارس را به نماز خانه جوانان تزئین کنید."

وی اظهار کرد:  نمی شود که آموزش پرورش در یک نظام دینی باشد اما ارتباطش با نماز جمعه نباشد! درست است اجبار نیاز نیست اما واقعا هیچ تشویق و ترغیبی هم لازم نیست؟

خطیب جمعه گنبدکاووس در ادامه به تشریح برخی رویدادهای بین المللی نیز پرداخت و به وضعیت نامناسب و اعتراضات در فرانسه علی رغم اینکه مطابق با سیاست های آمریکا رفتار می کند پرداخت.

وی در خصوص عدم پایبندی آمریکا و ایادی اش به تعدات بین المللی اذعان کرد: آن وقت ما بخش عظیمی از درآمد ارزی خود از پتروشیمی جنوب را با توقف تولید جیوه حذف کرده ایم که می خواهیم جز پیمانی باشیم که 90 درصد گازهای گلخانه ای آن را آمریکا و ایادی آن تولید می کنند!

سرنوشت بن سلمان نشانه شکست معامله قرن است

حجت الاسلام محمود ترابی همچنین در رابطه با وضعیت عربستان که سرمایۀ خود را در اختیار استکبار قرار داده است، گفت: یکی از نکاتی که تحلیل گران را  به این تحلیل می رساند که واقعا معامله قرن در نطفه خفه شده و به جایی نرسیده بر زمین خورده است سرنوشت بن سلمان می باشد.

وی با اشاره به عمق بی مهری در نشست سران 20 کشور اقتصادی تصریح کرد: این همان چیزی است که خدا وعده داده است و سران کشور ها با بن سلمان مانند کسی که مریضی واگیر دارد برخورد کردند.
امام جمعه گنبد با یادآوری شروع گفتگوهای بین مجموعه های انقلابیون یمنی با مجموعه متحدینی که مقابل آنها جنگ می کنند، ابراز امیدواری کرد نتیجه خوبی از این گفتگو با محوریت سازمان ملل که نشان از به رسمیت شناختن انصارالله است، گرفته شود.

وی خاطر نشان کرد: امروز اسرائیل خود به شکست اعتراف کرده وآماده نابودی طبق روزشمار است و آنچه دشمن اندیشیده بود که در نهایت ساده اندیشی در یک مدت اندک رابطه اسرائیل و کشور های مسلمان را عوض کند و همه چیز برای آنها شود می بینیم که چنین نشد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو