گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7587

29 اسفند 1402 12:06

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

#استخدام_بنفش ترند برتر توئیتر فارسی شد

به تازگی توصیه نامه ای از سوی رئیس دولت به کلیه وزارت خانه ها و ارکان های دولتی برای استخدام فعالان ستاد های انتخاباتی حسن روحانی ابلاغ شده است که بررسی ابعاد این توصیه نامه حکایت از تلاش سازمانی دولت برای انتصاب اتوبوسی هوادارن خود خلاف فضای شایسته سالاری دارد.

به گزارش قابوس نامه راه دانا؛ یکی از مهمترین نگرانی ها پس از تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان،پدید آمدن فضای رانت برای استخدام ژن های خوب به نام جوان گرایی بوده است. رانتی که با استفاده از ضعف های ساختاری و خلاء های قانونی فضای شایسته سالاری را تبدیل به پارتی بازی و استخدام های سفارشی و اتوبوسی می‌کند.

در همین خصوص به تازگی توصیه نامه ای از سوی رئیس دولت به کلیه وزارت خانه ها و ارکان های دولتی برای استخدام فعالان ستاد های انتخاباتی حسن روحانی ابلاغ شده است که بررسی ابعاد این توصیه نامه حکایت از تلاش سازمانی دولت برای انتصاب اتوبوسی هوادارن خود خلاف فضای شایسته سالاری دارد.

qaboosnameh451

همین مسئله باعث شد تا از روز گذشته موجی در توئیتر با عنوان #استخدام_بنفش راه اندازی شده و مخاطبان فضای مجازی با رساندن پیام خود به طیف‌های مختلف مردم آن هم با توجه به موج بیکاریِ کم سابقه در کشور یک تحرک برای انگیزش دستگاه‌های نظارتی برای برخورد با این ماجرا را فراهم کنند.

حالا با گذشت کمتر از 24 ساعت از آغاز موج #استخدام_بنفش ، این هشتک توانست در توئیتر فارسی به ترند اول تبدیل شده و نشان دهد کاربران فضای مجازی به شدت مخالف هرگونه استخدام سفارشی و اتوبوسی هستند.

نویسنده :

نظرات
آرشیو