گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7633

09 فروردین 1403 21:26

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

تلاش وادادگان فکری برای انحراف از آرمان انقلاب اسلامی/ یادداشت

در چهل سالگی انقلاب که سن پختگی است باید به دنبال تحقق همه جانبۀ "لاشرقیه و لا غربیه"باشیم اما هنوز کنعان هایی(پسر نوح) در نسخه های غربی در حال غرق شدن هستند و ما قصد داریم کمی کشتی انقلاب را به آنها نزدیک کنیم شاید به خودشان بیایند.

به گزارش قابوس نامه، صحبت های اخیر آقای زیبا کلام که در شرق منتشر شد جای تامل دارد.این  جریان فکری در این مقطع زمانی با توجه به فرمایش رهبری که فرموده اند: " همه حواسشان راجمع کنند؛ممکن است دشمن برای سال98نقشه کشیده باشد"چه نقشی را ایفا میکند؟

زیبا کلام که نگران است در1400 چه کسی رای می آورد و همچنین دوستانشان هم که دولت را رحم اجاره ای می خوانند باید بدانند تئوری های آنها شکست خورده است واحتمالا1400نماینده ای خواهند داشت که شعار برائت از چپ و راست دهد اما هر دورا در آغوش خواهد کشید و ملزم خواهد بود تا تئوری های نئولیبرال جنابان را اجرایی کند.

زیبا کلام باید وضعیت فرانسه را عبرت قرار دهد چرا که مکرون نیز به عنوان برائت جو از چپ و راست آمد اما نهایتا با شدت بیشتری به  دنبال عملی سازی جریان نئولیبرال بود و پابرهنگان فرانسه را به خیابان کشاند و دیدیم که اعتراضات از مالیات بر سوخت شروع شد اما با مطالباتی همچون کاهش قدرت خرید و...پیگیری می شود.

باید این نکته را برای آقای زیبا کلام یادآور شد که سرمایه داری غرب و آمریکا رو به افول است و مردم دنبال فردی هستند که صدای آنها باشد، دردهای آنها را بشناسد وضعیت مسکن و اقتصاد را سامان بخشد. بدانید نظام نئولیبرال مد نظر آنها نمی تواند مشکلات مردم را برطرف کند!

حال که شاهد غش کردن بیش از حد عده ای به سمت غرب هستیم تاکید بر این نکته نیز ضروری است که راه نجات را در تراوشات ذهنی لاشرقیه و لاغربیه جوانان این مرز و بوم باید دید نه نسخه های غربی!

در ادامه این یادداشت بنا داریم به بررسی بخشی از سخنان زیبا کلام بپردازیم ؛

زیبا کلام مدعی شده است که نمایندگان مجلس به خصوص در استان ها و در برخی از حوزه های انتخابیه در روز روشن سهم خواهی می کنند و می خواهند فرماندار،مدیر کل،آدم آنها باشد.

باید در جواب این ادعا گفت: سهم خواهی زمانی به وجود می آید که شراکتی در میان باشد،خب معلوم است زمانی که برای جمع آوری رأی،تصویب نسخه های استعماری،به دنبال خدم و حشم باشید و برای تصویب فلان قانون یا فلان نسخه استعماری به دنبال فشار بر مجلس و کمیسیون ها باشید اکنون به تعبیر خودتان اعمال نفوذ می کنند و سهم می خواهند.

بهتر نیست به جای این گونه فرافکنی ها گرایش های سیاسی این سهم خواهان را مشخص کنید و به این جمله برسید که ازماست که برماست؟!

در بخش دیگری زیباکلام مهم ترین عامل استیضاح را ناتوانی در برآوردن خواسته های نمایندگان عنوان کرده است.

به نظر می رسد این اظهار نظر متوجه معدود نمایندگانی است که می خواهند صدای مردم را به گوش مسئولان برسانند اما زیباکلام با تفسیر به رای از حرکت این نمایندگان به دنبال مقاصد خود است.

مردم در این دوران سختی فراموش نخواهند کرد که کدام نمایندگان صدای آنها بودند،کدام نمایندگان به دنبال حفظ استقلال کشور بودند و کدام نمایندگان دنبال منافع شخصی و دست بوسی!

در حال حاظر شرایط طوری شده است که فلان مسئول برای تغییر جهت و راه نمایندگان صدای مردم، با آن ها تماس گرفته و به دنبال قطع صدای آن ها با هر وسیله ای هستند.

یکی از مصداق هایی بارزی که می توان در این رابطه اشاره کرد تلفن های مدیران به نمایندگان صدای مردم در ماجرای تصویبFATF وCFTاست.

زیبا کلام بدون علم به آنچه درست است همراهی لاریجانی با سیاست های دولت به ویژه در حوزه روند تصویب برخی لوایح را ـ که عمدتا مشکلاتی را برای کشور به همراه خواهد داشت ـ اتحاد استراتژیکی خوانده است که برخی نمی خواهند این تحاد را قبول کنند!

اما وی باید بداند که مجلس باید از سایر قوا مستقل عمل کند و به طور قانونی نباید هیچ اثرگذاری از بیرون بر تصمیمات مجلس وجود داشته باشد.این اتحاد استراتژیک بر چه مبنایی به وجود آمده؟ آیا دولت به دنبال نفوذ در مجلس است؟ یا نمایندگان به دنبال نفوذ در دولت هستند؟ این نفوذ ها و سهم خواهی ها چه ارتباطی باهم دارند؟

از سوی دیگر این مسئله با روح این جمله امام خمینی (ره) که "مجلس باید در راس امور باشد " و زیباکلام نیز بر آن صحه می گذارد منطبق نیست! تکرار این جمله در حالیکه اینها به دنبال نفوذ در آن هستند نقض اصل این استقلال است.

گریزهای زیبا کلام بر مفاهیم خارج از اصل شعار استقلال انقلاب اسلامی و استفاده از این تعبیر که اصلاح طلب یعنی دموکراسی خواه برای جذب حداکثری  وهمراهی در این افکار نشان ار این دارد که وی فراموش کرده است مردم سالاری دینی به شعار نه شرقی نه غربی جمهموری اسلامی جامعه عمل پوشانده است.

در ماجرای انتخاب بنی صدر به ریاست جمهوری،  امام خمینی(ره) گفتند:"والله قسم من رای به ریاست جمهوری بنی صدر ندادم"

مردم سالاری دینی یعنی همین که رهبر پرنفوذ و قدرتمند انقلاب اسلامی در اوج قدرت و اقتدار بر خلاف نظر خود و براساس رای ملت مسلمان حکم ریاست جمهوری را تنفیذ می کند و این یعنی مردم سالاری دینی.

امروزه هم رهبر انقلاب اسلامی برای رای مردم احترام قائل هستند و برخلاف دیدگاه زیباکلام ها که حتی چشم دیدن یک نفر از نمایندگان مردم را که بر خلاف آنها حرف می زنند؛ ندارند و آنها را تند رو و...می خوانند .این توهین به نماینده توهین به رای مردم و توهین به مردم است.

این دمکراسی مورد ادعای این افراد از دموکراسی پوچ غربی آمریکایی هم پوچ تر است.

ای کاش امثال این افراد همانطور که قرار بود "بعد شاه نوبت آمریکا باشد " پای حرف هایشان می ماندند و امروز برای پیاده سازی نسخه های غربی_آمریکایی تلاش بیهوده نمی کردند.

این رفتار کج دارو مریز این گونه افراد که عنوان استاد دانشگاه را یدک می کشند  باید درسی برای دانشجویان انقلابی باشد چرا که امروز دانشگاه نیازمند تولید فکر جدید، درون زا و خودش جوش و برگرفته از آرمان های انقلاب است نه اجرای نسخه های غربی! و تمام دانشجویان این مرز و بوم باید.

دانشجو باید بداند که می تواند فکر کند،می تواند تولید کند و نیازی به کپی برداری از شرق و غرب ندارد به شرط آنکه دچار سیاست زدگی نشود و با خود بگویند من یک انقلابی ام نه یک دیپلمات.

به قلم محمد عارفخانی

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو