گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7688

09 فروردین 1403 21:43

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا: جوانان ما باید با فرهنگ ایثار و شهادت آشنا شوند/ مستند واقعه 12 دی 57 ساخته می شود

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا گفت: بخش زیادی از جمعیت کنونی ایران پس از انقلاب متولد شده اند و جوانانی هستند که باید با رشادت های شهدا و فرهنگ ایثارو شهادت آشنا شوند.

به گزارش قابوس نامه، حجت الاسلام جعفررعایتی در سالگرد شهدای واقعه 12 دی 57  که در مسجد صاحب الزمان (عج) گنبدکاووس برگزار شد با عنوان این مطلب افزود: مرحوم ابراهیمی فر موسس حوزه علمیه منتظریه گنبد شخصی بود که در آن زمان به همراه علمای بزرگ دیگری همچون آیت الله جاجرمی در ساماندهی جوانان در راهپیمایی ها و مبارزات انقلابی نقش داشتند.

وی یادآور شد: برای معرفی بیشتر شهدای 12 دی 57 مستندی در دست تهیه و تولید است که ان شاالله به‌زودی از شبکه‌های مختلف کشور پخش می‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا اذعان کرد: مردم گنبد زحمات زیادی برای انقلاب کشیدند و جوانان امروز فکر نکنند که این انقلاب راحت به دست آمده است. خدا در قرآن اراده کرده که مستضعفین جهان بر مستکبرین غلبه کنند.

qaboosnameh 16

حجت الاسلام رعایتی گفت: خیلی ها در تصور خود انقلاب را در همان حد ابتدایی خود می دیدند اما امروز باید ببینیم در گذشته کجا بودیم و حال در چه جایگاهی قرار داریم. ما به عنوان تاریخ ساز در دنیا شدیم و 40 سال به جهان نشان دادیم این مردم با دیگر مردم دنیا تفاوت دارند و باید مراقب باشیم این درِّ گرانبها را به راحتی از دستمان در نیاورند.

وی تصریح کرد: امروز ایران با همان وسعت کوچک در نقشه های جغرافیایی حرف اول را در دنیا می زند  و در بسیاری اززمینه‌های علمی و نظامی موفقیت‌های چشمگیری داشته است که سلاح های آمریکا با میلیاردها دلار هزینه قابلیت پایین تری از تولیدات ایران دارد.

دشمن در ایجاد شکاف در وحدت شیعه و سنی ناکام مانده است

رعایتی با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد شکاف در وحدت اقوام و مذاهب مختلف در ایران اسلامی نیز گفت: تلاش دشمنان در ابتدای انقلاب برای ایجاد شکاف در وحدت شیعه و سنی که در این مسئله ناکام ماندند و امروز می بینیم در عرصه های مختلف جهاد سازندگی ،مذهبی، فرهنگی و دفاعی از جمله بزرگداشت اربعین حسینی و دفاع در کشور های اسلامی شیعه و سنی در کنار یکدیگر هستند.

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا با عنوان این مطلب که انقلاب همدلی و همراهی مردم را در خود داشت اذعان کرد: این همدلی مردم مورد حساسیت کشورهای بیگانه به ویژه دشمنان ماست و دیدیم که در 9 دی چطور در بین مردم حاضر شده بودند تا اخباری از ایران را مستند سازی کرده و از آن بهره برداری کنند.

qaboosnameh 13

ایران الگویی برای کشور های منطقه
وی  در ادامه  کمک به محرومین و حضور مردمی در سازندگی ها و در همه عرصه های مورد نیاز جامعه در مقاطع مختلف را یکی از نمونه های همدلی مردم ایران نام برد و گفت:  دشمن وقتی این صحنه ها را دید متوجه شد که انقلاب آن انقلابی نیست که با گذشت چند روز سرد شود و از آرمان های خود دست بکشد و این ایستادگی و همدلی که به ایران عزت داده است، الگویی برای کشورهای منطقه شده است.

حجت الاسلام جعفر رعایتی اضافه کرد: اگر مسلمانان در آن چند سال در شعب ابیطالب نمی ایستادند امروز اسلام نبود و آن روز گذشت و امروز نیز می گذرد و مردم ما به لطف حق پشت سر رهبری و ولایت به خدمتگذاران خود کمک می کنند تا این پیام را به شهدا بدهند؛ "ای کسانی که رفتید تا فرهنگ دینی جایگزین فرهنگ شاهنشاهی شود؛ ما ایستاده ایم."

زمستان اروپا به تابستانی داغ بدل شده است
وی تصریح کرد: امروز کشورما در دنیا عزت دارد و عزت خود را به کشور های دیگر نیز انتقال می دهد. امروز در کاخ صدام صحبت از امام و راه امام است، و عراق در مقابل آمریکا می ایستد و این به برکت خون شهدای قبل و بعد از انقلاب است.

نماینده ولی فقیه در سپاه نینوا یادآور شد: غرب و آمریکا برای تابستان ایران نقشه داشتند تا تابستانی داغ راه بیندازند و مانع رسیدن انقلاب به چهل سالگی شوند اما امروز می بینیم زمستان اروپا به تابستانی داغ بدل شده است.

عزت ایران حاصل اطلاعت پذیری از ولایت  و پیروی از راه شهداست

وی خاطر نشان کرد: عزت ایران حاصل اطلاعت پذیری از ولایت  و پیروی از راه شهداست و این وعده خداوند است که اطاعت پذیری از اولی الامر عزت می آورد و قطعا راه  شهدا فراموش شدنی نیست.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو