گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7718

07 اردیبهشت 1403 00:47

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: استقبال مردم ازرئیس جمهور مصادره جناحی نشود/دولت جلوی کارخانه های تولید سلطان را بگیرد

امام جمعه گنبدکاووس گفت: استقبال مردم گنبد از رئیس جمهور با حفظ تمام گلایه مندی ها، استقبال از نظام اسلامی است لذا این استقبال ها باید به نام نظام نوشته شود و به گونه ای نباشد که مصادره به رفتارهای خاص جناحی شود. هر چند اینگونه نیست و همه قدردان هستند!

به گزارش قابوس نامه،  حجت الاسلام محمود ترابی افزود: مژده کارهای علمی بزرگ در کشور در اینجا بیان شد و علی رغم نگرانی استکبار جهانی ما به فناوری پرتاپ ماهواره دست یافتیم . البته چون نوپا هستیم ممکن است مشکلاتی نیز باشد اما ما در دهان تمام بدخواهان و دشمنان خود زدیم و عدم موفقیت و وجود نقص در یک چهارم نهایی کار نشانه کم بودن ارزش تلاش دانشمندان ما نیست.

وی اذعان کرد: اولویت اول دولت اشتغال، مسکن و فقرزدایی است که  در پیام های فرمایشات مقام معظم رهبری است و باید گوش مسئولین برای شنیدن مشکلات مردم و جوانان تحصیل کرده که ممکن است در کنار سفره پدر هستند و از حیا وعفاف نتوانند به سوی سفره دست دراز کنند.

امام جمعه گنبدکاووس اظهار کرد: در جلسه استانداران و هیئت دولت بعد از سفر ریاست جمهوری مطرح شد:  فساد ضررش از تحریم بدتر است" همه مردم هم این را تائید می کنند. اما آیا وظیفه ما و مسئولین این است که اشکال را بیان کنیم یا مسئولیت رفع مشکل برعهده ماست؟

دولت جلوی کارخانه های تولید سلطان را بگیرد

وی تصیرح کرد: گفتن وجود مشکل هنر نیست بلکه اینکه چکار کنیم ، نقشه ما چیست و علت را پیدا کنیم و این سلطان هایی که تولید می شوند و کارخانه های تولید سلطان که ریشه آن انحصارات به ویژه انحصارات دولتی است را پیدا کردن و همچنین نظارت و بازرسی در مسائل چندنرخی است.

خطیب جمعه گنبد یادآور شد: اینطور نباشد که چندمیلیارد دلار برای حمایت از مصرف کننده وارد بازار شود اما همه بدانند این تبدیل به رانت می شود و هیچ کس هم مسئولیت قبول نمی کند!اگر شفافیت باشد بخشی از مشکلات فساد و رانت خواری حل می شود. شفافیت در بودجه ها و مسیری که صرف می شود و افرادی که برداشت ها و در خرج این بودجه ها دخیل هستند!

حجت الاسلام ترابی با اشاره به کسانی که با مسئولین سازمان برنامه و بودجه ارتباط نزدیک و دوستی دارند گفت: باید بیشتر به فکر شهرستان باشند نباید رفاقت فقط برای جیب خود باشد باید برای عموم باشد.

اگر کسی با صراحت و شجاعت خواستۀ مردم را بیان کند باعث وحدت

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن تشکر از همه روحانیون، اقشار مختلف و همچنین رسانه ها در دفاع از سخنرانی وی در جلسه شورای اداری با حضور وزیر اطلاعات در راستای مطالبات شهرستان گفت: احساس من این است اگر کسی با صراحت ، صداقت و شجاعت خواستۀ مردم را بیان کند باعث وحدت، انسجام و امید مردم می شود و کمتر این انسجام در ورای همه مسائل جناحی ، قومی ، خطی و سوابق وجود داشته است.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین  با اشاره به تصمیم آمریکا بر تشکیل کنفرانس ضد ایرانی با  70 کشور دیگر در بهمن ماه امسال با هدف محدود کردن فعالیت های ایران در منطقه و اینکه پیش از این نیز با 54 کشور و با همین هدف انجام شده بود اما به نتیجه نرسید.

وی افزود: برگزاری این کنفرانس در لهستان نیز نشان از این دارد اروپا دراین طرح خیلی با آمریکا همراه نیست و خودشان هم می دانند موفق نمی شوند.در سوریه ای که جای پا نداشتیم و دشمن بسیار پیشروی کرده بودند چکار کردند؟ عدم هماهنگی دستاوردهای آنان با خیزی که برداشتند نیز نشان از پیش بینی شکست آنان است.

حجت الاسلام ترابی تصریح کرد: یکی از نشانه ها این است آنها خیز برداشتند تابستان داغ راه بیندازند و ما امسال 22 بهمن نداشته باشیم اما حالا می بینیم تازه برای بعد از 22 بهمن می خواهند با هم نشست برگزار کنند!

صدیقه طاهره بالاترین حجت بصیرت آفرین وهدایت کننده پاسلام ناب است

خطیب جمعه گنبدکاووس در بخس دیگری از سخنانش نیز به ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: صدیقه طاهره بالاترین حجت بصیرت آفرین وهدایت کننده و تبیین کننده اسلام ناب است.

وی با تاکید بر مشارکت هم به معنای حضور باشکوه و هم پشتیبانی مادی و معنوی مراسمات شهادت تا بهره خودمان را افزون کنیم. خطاب به مدیران شهری گفت: فضای عزای عمومی در شهر پررنگ دیده شود و با نصب پارچه های عزاداری هیئات مخالفت نشود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو