گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7755

09 فروردین 1403 17:26

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرمانده سپاه نینوا گلستان: دعوای امروز دنیا دعوای اندیشه و فکر است/ انشقاق ذلت و ضعف می آورد

فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: دعوای امروز چه در منطقه و چه در حوزه بین المللی دعوای اندیشه و فکر است. دعوای استکبار و سلطه ستیزی که در راس استکیار، آمریکا و در رأس سلطه ستیزی، ایران اسلامی است.

به گزارش قابوس نامه، سردار پاسدار حسین معروفی در یادواره شهدای دهستان فجر شهرستان گنبدکاووس که در مسجد جامع روستای قوینلی گنبدکاووس برگزار شد با عنوان این مطلب افزود: امروز ملتی که در دفاع مقدس حتی فشنگ ریز و سیم خاردار نداشت قادر به ساخت موشک نقطه زن توسط دانشمندان جوان خود است و آمریکا دیگر به دنبال جنگ نظامی نیست چون می داند که اگر حماقت کند گورستان آنها همانجایی است که تعرض کنند.

دشمن امروز به دنبال تصرف ذهن، رفتار و اراده هاست

وی افزود: دشمن امروز به دنبال تصرف ذهن، رفتار و اراده ها و گرفتن شجاعت است تا با تغییر ذائقه و محاسبات بر آنها مسلط شود. عملیات روانی با قدرت تخریب زیاد و هزینه کم راهبرد دشمن است.

فرمانده سپاه نینوا افزود: در سال 62 و 63 امام خمینی(ره) نسبت به اسلام آمریکایی به مسئولین هشدار داد و دیدیم که داعش از آستین صهیونیست، آمریکا و انگلیس بیرون آمد و با علم کردن حکومت شام در مقابل حکومت اسلامی ملت ایران، در صدد گرفتن حقیقت اسلام ناب برآمد.

سردار معروفی تصریح کرد: اینجاست که باید وحدت را محور اصلی کار خود را قرار دهیم. همبستگی برای ما از آب و نان هم واجب تر است و هر صدایی که وحدت را نشانه بگیرد از حلقوم دشمن و هر قلمی که انشقاق در جامعه بیندازد قلم دشمن است.

سخنان مقام معظم رهبری حکم است نه پیشنهاد و توصیه

وی با تاکید بر اینکه انشقاق ذلت و ضعف می آورد گفت: باید گوش به ندای رهبر و اماممان باشیم که چه می گوید؟ 28 سال است امام ما فریاد می زند و سخنان ایشان را که باید برایمان حکم باشد توصیه و پیشنهاد و شعار می نامیم!

فرمانده سپاه نینوا هشدار داد: چطور بر یک حکم فردی حساس هستیم اما نسبت به یک حکم که می خواهد حکومت و ملت را تقویت کند می گوئیم شعار؟

سردار معروفی ادامه داد: دیده بان انقلاب اسلامی می بیند، رصد می کند و حکم می دهد. 6 سال است در باب اقتصاد مقاومتی سخنانی را می فرمایند اگر این سخنان به عنوان حکم در نظر گرفته می شد. امروز در اقتصاد مشکلی نداشتیم.چرا هنوز نگاهمان به اقتصاد بیرون است؟ چون غفلت کردیم.

وی اذعان کرد: توصیه شهدا هم این است که گمردم امامتان را تنها نگذارید" و در زمان دفاع مقدس سخنان امام راحل کلام خدا بود و به عنوان یک حکم محسوب می شد اما امروز یک عده کلام مقام معظم رهبری را توصیه تلقی می کنند.
در حکومت اسلامی جایی برای تنها مسئولیت گرفتن نیست

فرمانده سپاه نینوا مسئول واقعی در نظام اسلامی را غیرمحافظه کار دانست و تصریح کرد: دنبال حفظ وضعیت موجود نیست و به دنبال پیش برندگی اسلام است، محاسبه گر نیست بلکه تکلیف گراست یعنی زمان و مکان نمی شناسد و در هر زمان و مکانی وظایف خود را انجام می دهد.

شهدا محور واقعی وحدت ملت ایران هستند

وی ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهیدان اظهار کرد: شهدا محور واقعی وحدت ملت ایران هستند و شهید از هر قومیت ،مذهب و حزبی که باشند برای ما عزیز است و همه اقوام و احزاب و مذاهب نیز افتخار می کنند که نام شهیدی در جلگه فکری و کاری آنها باشد.

فرمانده سپاه نینوا همچنین با محور قدرت و بازدارندگی خواندن شهدا اضافه کرد: عزت و شرف و بزرگی امروز ملت ایران مرهون و مدیون ایثارگران واقعی یعنی شهداست که جان و آبروی خود را برای بقای دین خدا در طبق اخلاص گذاشتند و تقدیم کردند.

امتحان امروز امتحان نخبگان است

وی با عنوان اینکه دفاع مقدس امتحان توده ها بود گفت: توده های مختلف مردم از این امتحان سربلند بیرون آمدند و پروندۀ ارزشمندی را برای خود رقم زدند و امروز امتحان نخبگان است.

سردار حسین معروفی ادامه داد: نخبگان باید مراقب خود باشند . در این نظام برای هر مسئولیت 72شهید تقدیم شده است . یعنی اتاق هر مسئول ما یک کربلاست و مسئولی که وارد آن اتاق می شود بداند هم ردیف کربلا برای آن پست شهید داده شده تا امروز این نظام الهی سربلند و عزتمند است.

وی با عنوان این مطلب افزود: اینجاست که مسئولیت سنگین می شود و باید هوشیاری به خرج داد و راهبرد دشمن را شناخت و در زمین دشمن بازی نکرد. در کنار مردم قرار گرفت و آبروی مردم را مراقبت کرد و امید را در مقابل ناامیدی که جنود دشمنان است به جامعه سرایت داد.

همه مذاهب و قومیت های ما دل در گروه اهل بیت و انقلاب اسلامی دارند

فرمانده سپاه نینوا با اشاره به اینکه در ایران اسلامی همه قومیت ها و مذاهب دل در گرو اهل بیت و انقلاب اسلامی دارند گفت: مردم ما با هر قومیت و مذهبی با هم زندگی کرده اند و و با هم در نفاع مقدس شرکت داشته اند تا آخر هم با هم خواهند بود.

وی هشدار داد اگر مراقبت نکنیم و فکر دشمن در میان اقشارو واقوام مختلف نفوذ کند، دشمن به هیچ کس رحم نخواهد کرد و این همان فتنه است که باید در کشورما هم مواظب حوزه اندیشه انقلابی و غیر انقلابی باشیم.

سردار معروفی یادآور شد که 6 سال است فراوانی کلام امام ما بر انقلابی بودن و انقلابی گری است و ادامه داد: انقلابی بودن، انقلابی ماندن و فکرو عمل انقلابی داشتن از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی است و سه ویژگی شهدای ما نیز که باعث عزت و شرف ما هستند مکتبی بودن، انقلابی بودن و مردمی بودن است.

وی با عنوان اینکه شهدا با اخلاص خود انقلاب را به دنیا ثابت کردند و ابهت شرق و غرب شکستند، گفت: شهدای ما به پیروی از سیدالشهدا و فرامین امام (ره) حدوث انقلاب را ثبات بخشیدند و جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تبدیل شد.

فرمانده سپاه نینوا انقلابی بودن را جامع الاطراف رفتار کردن دانست و گفت: اینکه رزمندگانی از گلستان بدون تهدید در مرزهای این استان برای دفاع از خوزستان می روند نشان از این دارد که انقلاب و سرزمینشان برای آنها مهم بود.

آفت امروز جامعه این است یک عده دل در گرو دنیا دارند

سردار حسین معروفی گفت: شهدا مردمی بودنشان در این بود که عقبۀ مادی برای خود تعریف نمی کردند و دل در گرو دنیا نداشتند اما آفت امروز ما این است که یک عده دل در گرو دنیا دارند و دنیازده شده اند.

وی افزود: آن چیزی که همه ما را به هم وصل کرد رهبری و فرماندهی امام راحل بود. امام به عنوان ولی و حجت هر چند معصوم نبود اما حرفش حرف خدا بود و در اسلام ذوب شده بود و همه چیز را برای مردم می خواست.

فرمانده سپاه نینوا خاطر نشان کرد: امروز هم راه امام ادامه داد و انقلاب اسلامی و اسلام بن‌بست ندارد. این انقلاب به سختی به دست آمده است و باید مراقب باشیم و در مقابل مشکلات صبر انقلابی داشته باشیم. باید 22 بهمن امسال متفاوت تر از گذشته باشد تا دشمن فکر نکند که ملت ایران تسلیم می شود و زانو می زند. چون ملت ایران زیر بار رذایل ناپسند آنها نمی رود.

 گفتنی است دهستان فجر گنبدکاووس 83 شهید در دفاع مقدس تقدیم کرده است. که سردار شهید سیدمختار حسینی از شهدای روستای قوینلی دهستان فجر است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو