گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7863

31 فروردین 1403 03:02

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رییس منابع طبیعی و آبخیز داری کشور: شیب تند زمین و قطع بی رویه درختان باعث تشدید خسارت سیل شد

رییس منابع طبیعی و آبخیز داری کشور گفت: فرسایش خاک، درختان از بین رفته در حاشیه رودخانه، شیب تند زمین باعث لغزش های مختلفی در سطح زمین و ایجاد خسارت به مردم شد.

به گزارش قابوس نامه؛ خلیل آقایی در گفتگو با خبرنگار ما در گنبد اظهار کرد:  شدت بارشها در تخریبهایی که در حوزه منابع طبیعی و آبخیز داری صورت گرفته بی تاثیر نبوده است.

رییس منابع طبیعی و آبخیز داری کشور گفت: فرسایش خاک، درختان از بین رفته در حاشیه رودخانه  شیب تند زمین باعث لغزش های مختلفی در سطح زمین و ایجاد خسارت به مردم شد.

وی ادامه داد: باید اقدامات پیشگیرانه اصلی در این حوزه انجام شود و مشکلات به صورت ریشه ای حل شود که اصلاح پوشش گیاهی و مراتع طبیعی از مهمترین کارهاست.

اقایی در پاسخ به این سوال که از زمان سیل سال 80 تاکنون باید این مشکلات حل می شد گفت: کارهای خوبی در این مدت انجام شد اما میزان اعتبار به این حوزه نسبت به آنچه باید بشد بسیار کم است.

رییس منابع طبیعی و آبخیز داری کشور افزود: طبق برنامه ششم توسعه باید 2میلیون هکتار از اراضی تحت برنامه های حوزه های آبخیزداری انجام شود که این مقدار تاکنون به نیم میلیون هکتار رسیده است.

وی ادامه داد: اوج بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته شد در سال 97 بود که میزان آن 700میلیون تومان بوده و در سال 98 هم 1500میلیون تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو