گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7931

29 اسفند 1402 09:20

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

خساراتی که مغفول ماند؛ 754 واحد مسکونی بخش داشلی برون خسارت دیده از سیل و توفان

754 واحد مسکونی بخش داشلی برون گنبدکاووس در بارش های اخیر که باعث سیل درشهرستان گنبد و گلستان شد خسارت دید که می توان گفت در جریان وسعت سیل در شهرستان های دیگر کمتر به آن پرداخته شد.

به گزارش قابوس نامه، هر چند بخش داشلی برون گنبدکاووس دجار سیل نشد اما شدت بارش ها و توفان، خسارات زیادی در این بخش مرزی گنبدکاووس وارد کرد که از جمله آن می توان به تخریب بسیاری از واحد های مسکونی که عموما خشتی و گلی است ،اشاره کرد.

بخشدار داشلی برون در جمع خبرنگاران در این باره گفت: در بخش دام و اراضی زراعی نیز مردم خسارات زیادی دیده اند و هرچند هنوز منتظر نظر کارشناسان جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن برای ارائه عدد دقیق خسارات هستیم اما طبق آمار دهیاران 754 واحد مسکونی در 30 روستای این بخش 40 تا 100 درصد دچار خسارت شده است.

حاجی نظر شیرمحمدلی همچنین اذعان کرد: 1716 نفر در جریان این بارش ها و توفان شدید آسیب دیده است که به دلیل عدم امنیت واحد ها مسکونی آنها در حال حاضر در منازل اقوام اسکان گرفته اند.

وی تلفات دام در این بخش را 993 رأس عنوان کرد و ادامه داد: این خسارات بیشتر متوجه عشایر این منطقه در روستاهای آق بند، ماسانکوب و آرتیق قلیج چشمه است و علاوه بر تلف شدن این تعداد دام 683 واحد انبار نگهداری علوفه و خوراک دام و 439 واحد طویله نیز آسیب دیده است.

با توجه به عدم جاری شدن سیلاب در این منطقه و وسعت سیلاب در استان، توجه چندانی به خسارات وارده به این بخش نشد و حتی در رسانه ها نیز تا کنون اخبار زیادی منتشر نشده است اما آثار تخریبی این سلاب به حدی است که به گفته بخشدار داشلی برون به دلیل طغیان رودخانه مرزی اترک 3721 هکتار از اراضی زراعی حاشیه این رودخانه نیز به کلی دچار خسارت شدند.

بخشدار داشلی برون با اشاره به میزان خسارات وارده به این بخش یادآور شد: بخش مرزی داشلی برون نیازمند توجه ویژه مردم و مسئولین است و امیدواریم مردم کمک های خود را برای این مردم آسیب دیده نیز اختصاص دهند.

انتهای پیام/

 

نویسنده :

نظرات
آرشیو