گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7936

29 اسفند 1402 14:43

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس: تا بازگشت آرامش درکنار مردم هستیم/خدمات سپاه در مناطق سیل زده ادامه دارد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس گفت: با توجه به نیاز مناطق سیل زده شهرستان تا بازگشت آرامش در کنار مردم هست و خدمات سپاه در این مناطق همچنان ادامه دارد.

به گزارش قابوس نامه، سرهنگ رمضانعلی قاسم پور در نشست خبری با عنوان این مطلب اذعان کرد: از همان ساعات اولیه سپاه پاسداران و بسیجیان در صحنه بودند و با تصمیم ستاد بحران شهرستان برای اطلاع رسانی به مردم برای ترک منازل در کنار سایر نیروهای امدادی حاضر شدیم و در انتقال شهروندان مناطق و رها سازی خودروهای مانده در گل و لای خدماتی ارائه شد.

وی افزود: پس از فروکش کردن سیل و آبگرفتگی ها نیز با فراخوان 4 گردان بیت المقدس و همچنین گردان امام علی(ع) و تمام نیروهای سپاه گنبد با تیم تیم بندی نیروها به بررسی نقاط آسیب پذیر و لایروبی منازل سیل زده پرداخته شد و در بخش هایی که نیاز به لجن کش بود از شهرستان های اطراف اجاره و بکارگیری شد.

فرمانده سپاه گنبد اظهار کرد: علاوه بر نیروهای گنبدکاووس گردان های بیت المقدس از شهرهای کلاله، مراوه تپه ، مینودشت ،رامیان و علی آباد برای کمک و لایروبی مناطق سیل زده به کمک گنبدآمدند.

سرهنگ قاسم پور اضافه کرد: در طول این مدت 35 مرحله کامیون، 45 مرحله تراکتور، 10 بیل مکانیکی و 3 گریدر، 3 دستگاه لجن کش در مناطق سیل زده گنبدکاووس توسط بسیج بکارگیری شده است.

فرمانده سپاه گنبد اظهار کرد: از همان روز های ابتدایی کمک های نقدی و غیر نقدی بسیجیان ، خیرین جمع آوری و در چند مرحله بسته های حمایتب در بین سیل زدگان توزیع شده است و البته این کمک ها همچنان ادامه دارد و ما نیز با تمام توان همانطور که قول داده ایم در کنار مردم هستیم.

وی تصریح کرد: سپاه و بسیج مولود انقلاب اسلامی و از مردم با مردم و برای مردم است و با هدف خدمت بی منت به عنوان نیروی انقلابی متعهد در کنار آنها خواهیم ماند.

فرمانده سپاه گنبدکاووس  80 هزار قرص نان، 40 هزار پرس غذای گرم، 60 هزار بطری آب بسته بندی شده، 45 هزار قوطی انواع کنسرو، سه هزار تخته پتو، یک تن برنج، 500 کیلوگرم روغن نباتی، 800 جفت چکمه، 1940 شانه تخم مرغ، 400 کیلوگرم انواع حبوبات، 400 قوطی رب گوجه فرنگی و 400 قوطی شیرخشک بخشی از جمله کمک های توزیع شده در بین مردم آسیب دیده در سیل شهرستان برشمرد.

سرهنگ قاسم پور همچنین گفت: در این مدت سه هزار بسته مواد شوینده، هزار مترمربع موکت ، سه هزار بسته لوازم بهداشتی،، 400 عدد بیل،500 بسته پوشاک،100 بسته پوشک بچه، 600 کارتن بسکویت و 50 کیلو شیرینی در اعیاد در بین سیل زدگان توزیع شده است و در چند روز آینده نیز 500 بسته غذایی در بین سیل زدگان توزیع می شود.

وی یادآور شد: در این مدت 45 نفر روز پزشک و ماما از بسیج جامعه پزشکی در منطقه خدمات رایگان ارائه کرده اند و علاوه بر آن گروههای جهادی بانوان بسیجی شهرستان و استان در کمپ ها جهت مشاوره و همچنین گروه جهادی پزشکی از خراسان رضوی در مناطق سیل زده به کار گرفته شدند و از دیگر ظرفیت های دیگر سپاه استان خراسان رضوی که معین استان معرفی شده است نیز در حال فعالیت در برخی مناطق هستند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو