گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 7957

29 اسفند 1402 06:39

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در جلسه ستاد مدیریت بحران گنبدکاووس مطرح شد؛ شرایط سد گلستان عادی است/ کشاورزان گنبدی نگران کشت بهاره هستند

جلسه  اضطراری ستاد مدیریت بحران گنبدکاووس با توجه به شرایط جوی حاکم در شهرستان و شرق استان عصر روز گذشته با موضوع بررسی خطرات احتمالی تشکیل شد و در این جلسه ضمن اشاره به شرایط سدها نگرانی کشاورزان از عدم شرایط لازم برای کشت بهاری مطرح شد.

به گزارش قابوس نامه، مدیر امور منابع آب سه شهرستان گنبدکاووس، مینودشت و گالیکش در این جلسه گفت: با توجه به اینکه از چند روز گذشته سرریز آب سد گلستان به اتمام رسیده است در حال حاضر شرایط این سد عادی است و در سدهای بوستان و وشمگیر نیز مشکل جدی وجود ندارد.

به گزارش قابوس نامه، حسین قنبری اذعان کرد: با توجه به شرایط جوی و عبور سه منبع آب منبع آب نرماب، چهل چای و خرمارود از حاشیه رودخانه پارک الغدیر آماده پیشگیری از بروز مشکل در این منطقه هستیم.

وی با عنوان این مطلب که با توجه به پراکندگی بارش ها احتمال بروز مشکل جدی وجود ندارد تصریح کرد: هر ساله برای لایروبی سه رودخانه قره‌تکن، بایرام شالی و آلماکولی 8میلیارد ریال اختصاص داده شده و کار لایروبی انجام شده است اما برای پیشگیری از خطرات احتمالی انتظار می‌رود در مسیر این رودخانه ها بیل‌های مکانیکی مستقر شوند.

قنبری  خاطر نشان کرد: برای جلوگیری از هر گونه خطر احتمالی از تمام تجهیزات و ظرفیت های ممکن برای استقرار امکانات در مسیر رودخانه ها استفاده می کنیم.

اما مسئله دیگری که در این جلسه عنوان شد، نگرانی کشاورزان از نرسیدن اراضی آنها به کشت بهاره بود که مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس در این رابطه گفت: با توجه به حجم بالای آب در سیل اخیر و رسوب گل و لای در رودخانه‌ها، اراضی کشاورزی پایین‌دست مسیر روستای قوچمراد، تبدیل به رودخانه شده است.

غلامعلی نورا افزود: با توجه به حجم آب و گل و لای در مزارع ، کشاورزان قادر به کشت بهاره نیستند و تبدیل به یک نگرانی برای کشاورزان شده است که نیاز است با استقرار امکانات لازم این مسئله مرتفع شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو