گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8005

09 فروردین 1403 16:51

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

امام جمعه گنبدکاووس: تصمیم شورای عالی امنیت ملی یک تصمیم شجاعانه ولی با تاخیربود

امام جمعه گنبدکاووس گفت: تصمیم شورای عالی امنیت ملی در رابطه با برجام یک تصمیم شجاعانه، ضروری و در عین حال با تاخیر و از یک سو فوق العاده نرم و از سوی دیگر محکم و قاطع بود.

به گزارش قابوس نامه، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه های نماز جمعه این هفته  با بیان اینکه  در خود برجام راهکارهایی برای کسانی که نقض عهد کنند وجود دارد ، افزود: هوشمندانه بودن صدور این بیانیه  پس از یکسال از این باب  است که برای آمریکا دیگرهیچ ظرفیتی که بالفعل نکرده باشد وجود ندارد.

امام جمعه گنبدکاووس همه تحریماتی که آمریکا به خیال خود جدید اعلام  می کند را تکراری و تنها برای ایجاد یک موج روانی عنوان کرد.

وی ادامه داد: دو راه وجود دارد یا باید این موضوع در کمسیون مشترک حل شود یا به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع داده شود که در این صورت ایران از همه ظرفیت خود استفاده خواهد کرد.

اقدام متقابل ما به معنای خروج از برجام نیست

خطیب جمعه گنبدکاووس تصریح کرد: از ابتدای برجام تا کنون  14گزارش  داریم که آژانس بین المللی انرژی نظر بر پایبندی کامل ایران به تعهدات داده است و اقدام متقابل ما خروج از برجام نیست بلکه حقی است که داریم در مقابل کوتاهی های آنها عنوان می کنیم.

امام جمعه گنبدکاووس تاکید کرد که با این وحشی های کروات زده که مهمترین اسناد بین المللی و مذاکرات را که امضا کرده اند هم قبول ندارند، مذاکره نخواهیم کرد و این تصمیم نظام است و مردم می کنند.

جز دیوانه هیچ کس فضای فکری اش را برای مذاکره با دشمن باز نمی کند

جت الاسلام ترابی اذعان کرد: هنوز هم عده ای از این پیاده نظام های غربی و زنجیره ای ها می گویند باید مذاکره کرد و دم از سایه جنگ میزنند که باید گفت واقعا جز دیوانه هیچ کس فضای فکری اش را برای مذاکره با دشمن باز نمی کند.

امام جمعه گنبدکاووس ضمن اشاره به جنگ غزه ، رشادت و مقابله جهاداسلامی با اسرائیل را که موجب تسلیم صهیونیست ها شد؛ تحسین کرد و گفت: یکی از نشانه های این جنگ این بود که به دنیا ثابت شد اسرائیل تنها زبان زور می فهمد.

وی یادآور شد یکی دیگر از اثرات این جنگ از بین رفتن معامله غرب بود که حفظ امنیت اسرائیل است.

سفر غیرمنتظره وزیرخارجه آمریکا به عراق و دیدار با نخست وزیر و رئیس جمهور عراق  از دیگر موضوعاتی بود که حجت الاسلام ترابی به آن پرداخت و گفت: واضح نیست هدف از این سفر چه بوده است البته بر اساس اخباری که تا کنون درز کرده، استفاده از عراق به عنوان میانجی برای مذاکره با ایران یکی از اهداف این سفر است.

وی اظهار کرد: اینها قصد داشتند تنهایی ایران را نشان دهند اما امروز اینگونه نیست و به تعبیر همه کسانی که اهل تحلیل سیاسی هستند افول آمریکا بر همه واضح شده و جایگاه  ترامپ هم به عنوان تسهیل گر و کاتالیزور برای سرعت بخشی به این افول است و نفوذ ایران نیز در منطقه نفوذ غیرقابل انکاری است و همه عالم این نفوذ را با چشم خود می بینند.

امام جمعه گنبدکاووس در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با طلاب بر ضرورت تحلیل وضعیت دینی امروز با گذشته و نگاه به روحانیت تاکید کرد که با گذشته قابل سنجش و مقایسه نیست و علی رغم اظهارات برخی، شاهد رشد دینداری هستیم.

حجت الاسلام ترابی به تأسی از سخنان رهبر انقلاب اذعان کرد: طلاب موج مثبت گرایش مردم به دین و دینداری را بیان کنند. ما باید پیگیر تحقق دین باشیم و در مورد خواهران طلاب نیز تاکید حضرت آقا این است که جایگاه فارغ التحصیلان حوزه ها در جامعه به رسمیت شناخته شود و از این ظرفیت در مراکز رسمی و فرهنگی استفاده کنیم.

وی افزود: اگر بناست کسی معلم باشد اولویت اول با اینهاست اگر بناست استفاده از نیروی انسانی اسلامی در تبلیغات اسلامی شود اولویت با این بزرگواران است که جوهره دینی دارند.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین به فضیلت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و رسیدگی به مردم را یکی از بهترین راهها برای نزدیکی به خداوند دانست.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو