گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8021

10 فروردین 1403 03:10

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

پسر کو ندارد نشان از پدر ؛ اشتیاق پناهنده شدن محسن مهیمنی را به بی بی سی فارسی کشاند

اینکه چرا بی بی سی فارسی میان این همه فعال دانشجویی و ضد انقلاب سراغ این چهره رفت می تواند شاه کلید حل خیلی از معماها باشد ، در روزهای گذشته شاهد حضور معاون وزیر و مدیر کل جهت ضیافت افطاری در سفارت انگلیس بودیم .

به گزارش  قابوس نامه به نقل از گلستان ما ؛ تجمع اعتراضی روز گذشته عده ای از دانشجویان به حجاب ، طبق پیش بینی ها شب گذشته سوژه بی بی سی فارسی شد ، رسانه روباه پیر که اینطور مواقع از آب گل آلود ماهی می گیرد این بار میزبان "محسن مهیمنی" تحت عنوان فعال سابق دانشجویی بود تا تحلیل وی را راجع به درگیری های روز گذشته دانشگاه تهران و دلایل آن را جویا شود .

اما محسن مهیمنی کیست ؟

او فرزند هاشم مهیمنی استاندار سابق گلستان در زمان اصلاحات( 82 – 84) است . همان شهردار منطقه 16 تهران در زمان شهرداری کرباسچی در دهه 70 که به اتهام رشوه و اختلاس و تصرف اموال مردم در شعبه 26 مجتمع قضايي ويژه به رياست قاضی نوميري محاکمه شد .

رد پای هاشم مهیمنی در ادامه در زمان استانداری اش در سنگین ترین زمین خواری استان گلستان در پرونده 380 هکتاری جزیره آشوراده و 15 هکتاری اسکله بندرترکمن دیده می شود که این اراضی را با یک دهم قیمت واقعی به فردی بنام یزدان پناه واگذار کرد اما بعدها دادگستری این قرار داد را فسخ کرد .

هاشم مهیمنی در ادامه به مرد در سایه اصلاح طلبان در گرگان مبدل گشت و سران تندرو اصلاح طلب از جمله تاجزاده ، مرعشی و ... در گرگان عمدتا مهمان وی بوده و مهمانی های آنچنانی برگزار می کرد تا بواسطه این ارتباطات منبع قدرت و رجوع مراکز قدرت و ثروت در استان فقط او باشد .

هاشم مهیمنی در روزهای اخیر نیز به شدت برای انتخاب استاندار لابی می کند و خیلی دوست دارد مهره های نزدیک به وی بر این مسند بنشیند تا بتواند اهداف اقتصادی و سیاسی خود را که منطبق بر خواسته های فرزندش می باشد را اجرایی سازد .

محسن مهیمنی از دل چنین خانواده سیاسی بزرگ شد و برای ادامه تحصیل به دوبلین ( ایسلند) رفت و بعد از اتمام درسش مدام در راه دبی – دوبلین و تهران و گرگان در تردد است .

اینکه چرا بی بی سی فارسی میان این همه فعال دانشجویی و ضد انقلاب سراغ این چهره رفت می تواند شاه کلید حل خیلی از معماها باشد ، در روزهای گذشته شاهد حضور معاون وزیر و مدیر کل جهت ضیافت افطاری در سفارت انگلیس بودیم .

دولت خبیث انگلستان و سرویس جاسوسی MIX روی چنین افرادی تحت عنوان جاسوس کار و سرمایه گذاری می کند و در روزهای اینچنینی از ظرفیت آنها استفاده می کند البته نمی توان در حال حاضر گفت که محسن مهیمنی جاسوس انگلستان است اما باید شک کرد که چرا بی بی سی به همین راحتی به او تریبون می دهد .

همچنین در ماههای گذشته شاهد افشاگری های بی بی سی فارسی و شبکه های معاند علیه فعالیتهای اقتصادی آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه گرگان بودیم ، طبعا نزدیکی رسانه روباه پیر با امثال محسن مهیمنی می تواند به ما و افکار عمومی استان کمک کند که خوراک خبری این رسانه از کجا تهیه می شود .

نخبگان سیاسی استان نیز به مصاحبه محسن مهیمنی واکنش تند نشان دادند . حامد صمدلویی استاد دانشگاه و فعال سیاسی با گفتن جمله "شرم بر تو" نوشت : جناب محسن مهیمنی این حرکات و در این دقایق در معیت انگلیس خبیث از شما بعید بود .

همه بر این باورند که محسن مهیمنی تحصیلکرده غرب و البته شیفته انیدشه های غربی است و او برای پناهنده شدن دنبال چنین فرصتی بود تا بتواند خود را در قالب یک معترض و مخالف جمهوری اسلامی به دنیا معرفی کرده تا پناهندگی سیاسی بگیرد .

به هر حال شاید امروز مغرب زمین رفاه و آسایش را تجربه می کند و مردم ایران شرایط سخت را ، اما چطور غیرت این طور افراد اجازه می دهد تا مملکت خود را به اجنبی بفروشند ، آیا می توان اینگونه افراد که در هنگام سختی به چهره کشور پنجه کشیدند ، بخشید ؟

نکته پایانی نقش لقمه هایی است که پدران بر سر سفره فرزندان و خانواده می آورند ، قطعا هر کسی ثمره کارهایش را همین دنیا می گیرد و طبق آیه فمن یعمل مثقال ذره شرا یره ، می توان برخی کارها را نتیجه عقوبت برخی اقدامات دانست حتی اگر ذره ای مال حرام باشد .

انتهای پیام /

نویسنده :

نظرات
آرشیو