گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8039

10 فروردین 1403 10:03

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در دوماه اول سال انجام شد؛ کشف حدود 19 کیلوگرم انواع مواد مخدر در گنبدکاووس

فرمانده انتظامی گنبدکاووس گفت: از ابتدای امسال تا 30 اردیبهشت ماه 18 کیلو 707 گرم انواع مواد مخدر در گنبدکاووس کشف و ضبط شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

به گزارش قابوس نامه، سرهنگ محمود علی‌فر در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس با اعلام این خبر تصریح کرد: در همین راستا 193 پرونده تشکیل شده است که نسبت به سال گذشته که 186 فقره پرونده داشتیم ، 4 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد:همچنین از ابتدای امسال تا کنون 95 نفر خرده فروش و 87 نفر معتاد متجاهر دستگیر شده است و دستگیری ها نیز نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ علی‌فر یادآور شد : در این مدت 11 مرحله طرح شامل 6 مرحله طرح پاکسازی،3 مرحله طرح مدارس و 2 مرحله کنترل محورهای مواصلاتی انجام شده است.

در این جلسه همچنین رئیس شبکه بهداشت گنبدکاووس با اشاره به فعالیت 40 عطاری در شهرستان گفت: فعالیت 12 مورد بدون مجوز است که تذکر به آنها داده شده است.

فرهاد بدیعی اضافه کرد: طی بازدید از عطاری های شهرستان 14 مورد اخطاریه و معرفی به تعزیرات انجام شده است و 9 مورد نیز به دلیل فروش اجناس غیرقانونی به دادگاه معرفی شده اند.

وی اذعان کرد: بیشتر سود این عطاری ها از فروش اجناس غیرقانونی است و باید عطاری های بدون مجوز بسته شوند و آن دسته  که علی رغم تذکرات داده شده باز هم اقدام به تکرار اشتباه می کنند باید برخورد جدی و جواز آنها باطل شود.

بدیعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت 15 مرکز متادون تراپی خصوصی و 1 مورد دولتی در شهرستان اظهار کرد: 1477 نفر تحت پوشش 9 موردمرکز متادون تراپی در شهرستان هستند .

رئیس شبکه بهداشت گنبدکاووس با ابراز نگرانی از وضعیت خیابان میهن خاطر نشان کرد: متاسفانه وضعیت نابسامان این خیابان زمینه برای خرید و فروش متادون را مهیا کرده که نیاز است تدبیری در این رابطه اندیشیده شود.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو