گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8094

09 فروردین 1403 17:06

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

شهردار گنبدکاووس خبرداد: ایجاد تقاطع غیرهمسطح ‌در ورودی شهر گنبد مهمترین پروژه سال 98

شهردار گنبدکاووس گفت: ایجاد تقاطع غیرهمسطح ‌در ورودی شهر گنبدکاووس در میدان امام حسین(ع) به سمت میدان امام علی(ع) با هدف کاهش بار ترافیکی از پروژه‌های مهم سال 98 است.

به گزارش قابوس نامه، منصور طعنه‌گنبدی در نشست با خبرنگاران با عنوان این مطلب افزود: ساماندهی پایانه مسافربری و همچنین سیستم جمع آوری فاضلاب شهری نیز یکی از دغدغه های شهرستان است که 25 سال از طرح آن می گذرد و ان شالله امسال بتوانیم پیگیری کنیم.

شهردار گنبد ادامه داد: متاسفانه در تمام نقاط کشور و جهان از رودخانه ها به عنوان مناطق گردشگری بهره برداری می شود اما در گنبد حدود 30 میلیون لیتر از فاضلاب شهری از طریق کانال آب های سطحی به رودخانه ها ریخته می شود و همین مسئله ضرورت پیگیری تکمیل سیستم جمع‌آوری فاضلاب شهری را بیشتر می کند.

وی همچنین تصریح کرد: تکمیل جاده سلامت در کمربندی صیاد شیرازی و حاشیه گرگانروز نیز از دیگر برنامه های شهرداری در سال 98 است.

شهردار گنبدکاووس یادآور شد: سال گذشته 22 درصد بیش از بودجه مصوب شهرداری که 610 میلیارد ریال بود جذب شد و امسال نیز  مبلغ 820 میلیارد ریال مصوب شده است که 58 درصد آن اعتبارات عمرانی و 42 درصد مربوط به هزینه‌های جاری است. 

وی پرداخت مرحله نخست مبالغ حمایتی بیمه که برای جبران خسارت به مردم سیل زده گنبدکاووس پرداخت شده است را 50 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: گنبدکاووس تنها شهرستان سیل زده است که بر اساس ماده 10 قانون پرداخت خسارات بیمه  همه ‌منازل مسکونی و واحدهای تجاری شهر  در برابر بلایای طبیعی بیمه شده اند و تا آخرین خسارات از سوی شرکت بیمه پرداخت می شود.

طعنه گنبدی به پروژه ستاد بازآفرینی شهری نیز اشاره و اظهار کرد: با اعتبار 400 میلیارد ریال پروژه هایی تعریف شده است که از سوی ستاد بازآفرینی با 140 میلیارد ریال آن موافقت شده است و منتظریم که چه میزان از آن تخصیص خواهد یافت.
وی زیباسازی شهر و بازسازی پیاده‌روها با اعتبار 12 میلیاردو 700 میلیون ریال، راه اندازی کارخانه آسفالت با ظرفیت ۱۲۰ تن در ساعت و خرید کارگاه سنگ شکن با ۵/۵ هکتار معدن را از اقدامات شهرداری برشمرد که ظرفیت آن بیش از نیاز شهرستان است و می توان تولیدات آن را در دیگر شهرستان ها به فروش رساند.

شهردار گنبدکاووس همچنین گفت: با توجه به برگزاری کنگره امام زاده یحیی بن زید(ع) در آبان ماه امسال ، جهت روان سازی ترافیک،30متری مقداد در محدوده این امامزاده بازگشایی می‌شود.

منصور طعنه‌گنبدی ارتقاء 2 متری سرانه فضای سبز در دوسال گذشته را نیز مطرح کرد و افزود: در حال حاضر فضای سبز شهر گنبدکاووس سه هزار هکتار است و سرانه فضای سبز هر شهروند 5/10 متر مربع می باشد و از 37 بوستان در شهر، 35 بوستان احداث و در حال بهره برداری است.

در این نشست رئیس شورای شهر گنبدکاووس نیز در سخنانی از اجرای طرح چابکسازی نیروی انسانی و پرسنل شهرداری خبر داد و در ادامه گفت: مطالبات سنوات کاری ۴۶ نیروی بازنشسته شهرداری پرداخت شد و یک دستگاه ماشین آتش نشانی با بالابر، ۱۰ دستگاه مینی بوس و دو دستگاه خودروی سواری شاسی بلند نیز از سوی شهرداری خریداری شده است.

بابک پاکدل همچنین با عنوان این مطلب که اسپانسری تیم های ورزشی وظیفه ذاتی شهرداری نیست اظهار کرد: با این وجود،  مبلغ 25 میلیارد ریال برای‌حضور تیم والیبال گنبدکاووس در لیگ برتر کشور کمک کردیم.

وی خاطر نشان کرد: : اعضای شورای اسلامی شهر گنبدکاووس روز شنبه هر هفته از ساعت۱۸ تا ۲۲ آماده رسیدگی به مسائل و مشکلات شهروندان در دیدار عمومی با مردم است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو