گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8095

09 فروردین 1403 18:40

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

در پی اعتراض کاربران مجازی؛ سرپرست اصلاح‌طلب آموزش و پرورش صفحه اینستاگرام خود را بست+عکس

در پی اعتراضات گسترده کاربران فضای مجازی به تبیلغ و اشاعه مدارس لاکچری توسط سرپرست آموزش و پرورش، وی در اقدامی عجیب صفحه اینستاگرام و کانال تلگرامی خود را بست.

به گزارش قابوس نامه به نقل از راه دانا؛ پس از استعفای جنجالی و پرحاشیه محمد بطحائی از وزارت آموزش و پرورش، حسن روحانی، روز گذشته سیدجواد حسینی را به عنوان سرپرست این وزارتخانه انتخاب کرد.

اما بلافاصله بعد از انتخاب سید جواد حسینی به عنوان سرپرست آموزش و پرورش، برخی از کاربران به صفحه اینستاگرامی وی رفته و بر برخی از مطالب این صفحه، انتقاد وارد کرده بودند.

یکی از انتقاداتی که در فضای مجازی بسیار گسترش یافت، تبلیغ سید جواد حسینی از فضای آموزشی یک مدرسه بود که برخی کاربران و کانال های فضای مجازی، آن را  تبلیغ مدارس لاکچری دانسته بودند.

ماجرا از این قرار بود که سید جواد حسینی که به سرپرستی وزارت آموزش و پرورش منصوب شده است، مدتی قبل در صفحه اینستاگرام خود از یک مدرسه لاکچری که نمونه خصوصی‌سازی و ⁧ آموزش طبقاتی در مدارس است، حمایت تبلیغاتی کرده بود.

اما حسینی که پاسخی برای این انتقادات نداشت، شب گذشته به دنبال اعتراضات گسترده کاربران فضای مجازی زیر این پست پس از انتصابش به سرپرستی وزارت آموزش پرورش صفحه اینستاگرام‌خود را بست.

در ادامه افزایش این اعتراضات، حسینی ترجیح داد کانال تلگرامی خودش را نیز بسته و سعی کند سابقه فعالیت و اظهار نظرهای خود را در فضای مجازی حذف کند.

qaboosnameh119

با نگاهی به سوابق اجرای و مدیریتی سیدجواد حسینی در میابیم که وی بیشتر فردی سیاسی و از چهره های برجسته اصلاحات در خراسان رضوی است و به جز سمت مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از سال ۹۲ تا ۹۵ سابقه دیگری در وزارت آموزش و پرورش ندارد.

حضور وی همواره در سمت های مختلف با حواشی فراوانی همراه بود و سخنرانی وی در همایش «زن، سلامت و خانواده» در نیشابور حواشی فراوانی داشت. در این همایش و زمانی که حسینی پشت میکروفون قرار گرفت، با اعتراض شدید و تند هاجر چنارانی، نماینده مردم نیشابور در مجلس مواجه شد، به صورتی که چنارانی با پایه میکروفون به معاون سیاسی استاندار حمله کرد.

qaboosnameh120

این اتفاق عجیب در زمانی رخ داد که پیش از این، حسینی به عنوان معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی در سخنانی خود از عبارت «خراسان غربی» به جای «خراسان رضوی» استفاده کرده بود که نیشابوریان این صحبت را به منزله ایجاد استانی جدید با مرکزیت سبزوار قلمداد کرده بودند.

به کارگیری این عبارت از طرف معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان رضوی اما به حساسیت‌های قومی دامن زد و باعث شد که همایش «زن، سلامت و خانواده» در نیشابور با حواشی زیادی همراه باشد. در این جلسه، هاجر چنارانی با فریاد گفت: «مسئولانی که وی را به این برنامه دعوت کردند خیانت کرده‌؛ معاون استاندار باید پیرامون ادعایی که پیش از این کرده، از مردم نیشابور عذرخواهی کند».

qaboosnameh121

از دیگر سوابق او می توان به معاونت سیاسی، امنیتی استاندار خراسان رضوی از سال ۹۵تا ۹۷، فرماندار مشهد از سال ۸۲ تا ۸۴ ، مدیر کل امور اجتماعی و انتخابات استانداری خراسان از سال ۸۰ تا ۸۲ و نماینده مردم سبزوار در شورای اسلامی سبزوار از سال ۷۷ تا ۸۱  اشاره کرد.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو