گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8126

31 فروردین 1403 11:53

دیدگاه: 1

ارسال توسط:

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گنبدکاووس: 40برنامه فرهنگي و مذهبی با محوریت دهه كرامت در گنبد اجرا می شود

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گنبدکاووس از اجرای 40برنامه فرهنگي و مذهبی با محوریت دهه كرامت در شهرستان خبر داد.

به گزارش قابوس نامه،حجت الاسلام را دیلمی با اشاره به این آمار د گفتگو با خبرنگار ما تصریح کرد: رویکرد برنامه هاي دهه كرامت با محوریت تعمق بخشی و معرفت افزایی  به مقام ولايت و تبیین سیره رضوی اجرا می شود چرا که این دهه بهترين ایام براي تبيين نقش جایگاه ولايت در تعالی گفتمان اسلام است .

وی اعزام مبلغ و مبلغه و تشكيل جلسات وعظ و سخنراني، برگزاري مسابقات فرهنگي، قرآني، هنري در قالب جشن های ولادت، محفل انس با قرآن،  اجرای طرح سلام بر امام با محوریت قرائت صلوات خاصه امام رضا علیه السلام و زیارت امین الله، اٌنس و آشنايي با سيره امام رضا (ع) و حضرت معصومه (س)، از جله برنامه های این دهه مبارک است.

دیلی افزود: همچنین تحليل و تشريح حديث سلسه الذهب ، تجليل دختراني كه نام آنها معصومه و پسراني كه نام آنها رضا می باشد نیز از دیکر برنامه هاي مهم  اين اداره با محوریت تشکل های دینی دردهه كرامت است.

رئیس اداره تبلغات اسلامی گنبد تصریح کرد: ‌در دهه كرامت ‌ بازخوانی شخصيت نورانی و سيره ائمه اطهار علیهم السلام به ويژه امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) و ترويج و نهادينه كردن ارزش هاي بی بدیل آنها در سنت و سيره اين بزرگواران در راس برنامه هاي اين ايام است که با همت تشکل های دینی و قرآنی اجرا می شود.

وي در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه ترويج سبك زندگي اسلامي و رضوي بویژه در گام دوم انقلاب اسلامی در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است، افزود: بزرگداشت دهه كرامت و ترويج و نهادينه كردن فرهنگ رضوي یک تکلیف همگانی است.
حجت الاسلام دیلمی با بيان اينكه دهه كرامت و ایام ولادت باسعادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها فرصتي بی نظیر براي تبیین جایگاه دختران و بانوان در فرهنگ اسلامی است، خاطرنشان كرد: تمام دستگاه‌هاي اجرايي و نهادها و متولیان امر وظيفه دارند در اين زمينه فعاليت كنند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
مهدی عارف خانی
19 مهر 1400

هرکس زغمی نالدو حیدر ز غریبی...ای فاطمه رحمی به دل زار علی کن... عزاداری هاتون مقبول حضرت حق باشه در این شب ها مارو از دعای خیرتون محروم نفرمایید خصوصاً مریض ها و مردم بوشهر

آرشیو