گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8215

01 اردیبهشت 1403 07:07

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس: 20میلیارد ریال برای تکمیل سالن چند منظوره شهرک بخارائیان نیاز است

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس گفت: برای تکمیل پروژه سالن چند منظوره شهرک بخارائیان که به عنوان یک سالن تخصصی بانوان در نظر گرفته شده ، 20میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

به گزارش قابوس نامه، حجت الله یوسفی در گفتگو با خبرنگار قابوس نامه، ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: از سال 1391 کار ساخت سالن شروع شد و متاسفانه بدلیل نبود اعتبار ادامه روند ساخت به طول انجامید و متوقف شد.
وی اضافه کرد: به دلیل اینکه این سالن از پروژه های ملی محسوب می شود باید اعتبار آن نیز از محل پروژه های ملی تامین شود و برای همین پیگیری های زیادی انجام شد تا اعتبار آن تامین شود.
یوسفی در ادامه بیان کرد، سال گذشته به بررسی پروژه های موجود در گنبد پرداختیم، یکی از پروژه هایی مهم برای ما سالن شهرک بخاراییان بود که اگر کار ساخت آن را پیگیری نمی کردیم ممکن بود موجب خسارت شود. لذا با پیگیری های انجام شده فعلا مبلغی حدود 5میلیارد ریال از بودجه سال 1397  پروژه های ملی تامین کردیم و بلافاصله پس از برگزاری مناقصه پیمانکارش مشخص شد و از 10 روز پیش شروع به ساخت شد و در حال حاضر سقف آن زده شده است.
حجت الله یوسفی با یادآوری نیاز به عتبار15 تا20 میلیارد ریالی برای اتمام این پروژه اذعان کرد: هفت سال از آغاز این پروژه می گذرد و قطعا نخواهیم گذاشت به هفت سال دوم کشیده شود و در حال رایزنی هستیم تا بخش خصوصی وارد کار شود و این کار قطعا روند ساخت سالن را تسریع خواهد کرد.
اولویت اصلی ما ساخت خانه والیبال تا پایان سال است
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با زمان اتمام این پروژه نیز گفت: زمان دقیق پایان ساخت این سالن را نمی شود دقیق پیش بینی کرد. و در حال حاضر اولویت اصلی ما ساخت خانه والیبال تا پایان سال است که در صورت تحقق مبالغی که از سوی کمیته برنامه ریزی تصویب و تایید نهایی شود به همراه مبلغی که از طرف وزارت ورزش خواهیم گرفت، تلاش می کنیم خانه والیبال را به اتمام برسانیم.
یوسفی همچنین درباره واگذاری سالن المپیک به بخش خصوصی نیز اظهار کرد: براساس قانون و ماده 88  که جدیدا ماده 5 خواهد شد اماکنی که در اختیار دستگاه ها می باشد خصوصا وزارت ورزش باید به مزایده گذاشته شود که سالن المپیک نیز طبق همین قانون به مزایده گذاشته شد و در اختیار بخش خصوصی قرارداده شد. و اگر ما اینکار را نکنیم باید به سازمان بازرسی پاسخ دهیم.
وی افزود، طبق قانون در هفته 8 سانس از این سالن ها که مزایده گذاشته شده است در اختیار ما قرار دارد که ما این را در اختیار هیئت های ورزشی قراردادیم. برای تیم والیبال شهرداری گنبد نیز می توانیم همکاری کنیم و با هماهنگی با هیئت والیبال این 8 سانس را در اختیار آنها بگذاریم اما برای بقیه زمان ها باید با بخش خصوصی که سالن در اختیارش می باشد هماهنگ و سالن اجاره شود.
نبود هتل مانعی برای میزبانی مسابقات ملی و بین المللی در شهرستان
یوسفی همچنین درباره شرایط گنبد برای میزبانی از مسابقات مختلف ورزشی گفت: گنبد همیشه میزبان مسابقات مختلفی بوده و این ظرفیت را دارد تا از رویدادهای مختلف ورزشی میزبانی کند و همانطور که دیدید در هفته های گذشته مسابقات مختلفی از جمله قهرمانی نوجوانان والیبال کشور و انتخابیه تیم ملی کاراته کشور در گنبد برگزار شد و تنها مشکلی که در شهر گنبد داریم نبود هتل  است که اگر هتل داشته باشیم و این مشکل رفع شود ما این آمادگی را داریم که هر ماه میزبان یک مسابقه ورزشی در سطح ملی و بین المللی باشیم.
رئیس اداره ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: گنبد استعداد و پتانسیل بالایی در ورزش دارد که در رشته های مختلف ورزشی حداقل یک نماینده در سطح اول کشور داریم. برای مثال در همین تیم ملی جوانان والیبال که قهرمان جهان شد دو نماینده از گنبد در این تیم حضور داشتند که این نشان دهنده پتانسیل بالای گنبد در ورزش می باشد که باید توجه بیشتر و حمایت شود.
انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو