گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8365

29 اسفند 1402 14:33

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس: خانواده مهدوی به امت واحده اسلامی فکر می کند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس گفت: دشمن به دنبال آسیب زدن به خانواده ای است که مهدوی تربیت شده است چرا که خانواده ای با تفکر مهدوی به امت واحده اسلامی فکر می کند.

به گزارش قابوس نامه، حجت الاسلام رضا دیلمی در نشست سبک زندگی ایرانی اسلامی با عنوان این مطلب افزود: یکی از کانون های مقدس در اسلام ، کانون خانواده است و دشمن با دسیسه های خود به دنبال گرفتن اخلاق، روحیه انقلابی و ومهدوی از خانواده است.

وی یکی از موضوعات مورد هجمه دشمن را زندگی مهدوی عنوان کرد و ادامه داد: دشمن با حذف زندگی مهدوی به دنبال ترویج سستی، رخوت و راحت طلبی، بی حجابی و بی عفتی است چرا در خانواده مهدوی عطر اخلاق ، محبت و صمیمیت وجود دارد.

دیلمی همچنین معرفت به امام عصر(عج) را از دیگر ویژگی های خانواده مهدوی در مسیر انتظار سازنده عنوان کرد و گفت: اگر معرفت نباشد دشمن از طریق مذهب به جنگ مذهب می آید و از جهل ، غفلت و عدم شناخت صحیح سوء استفاده می کند.qaboosnameh 2

اصل عبودیت و تقوا از دیگر ویژگی های خانواده مهدوی بود که وی به آن اشاره کرد و گفت: انس با قرآن و نماز در این خانواده ها با ورود پدرو مادر شکل می گیرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گنبدکاووس همچنین گفت: روح استکبار ستیزی و عدالت خواهی ، مقابله با جریان نفاق و فتنه از دیگر ویژگی های بارز خانواده مهدوی است و در این خانواده ها اعضای خانواده نه تنها بی تفاوت نیستند بلکه در تعظیم شعائر دینی و بسط فرهنگی ایثارو شهادت در صف اول و پرچم دار هستند و آن را تکلیف خود می دانند.

وی یادآور شد انتظار در این خانواده ها انتظاری سازنده است و از مسلمانان در هر کجای جهان که باشند حمایت می کنند و تلاش می کنند تا با ایجاد وحدت و همدلی و اخوت برای تحقق امت واحده در برابر جبهه کفر بایستد.

حجت الاسلام رضا دیلمی توجه به اصل میثاق به ولایت فقیه را نیز از ویژگی های خانواده مهدوی دانست و گفت: در زمان غیبت، محور واسطه و حلقه اتصال به انسان کامل، گفتمان ولایت مطلقه فقیه است که  دشمن نیز هراس زیادی از آن دارد.

qaboosnameh 3

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گنبدکاووس همچنین ،اعتقاد به اصل علم آموزی و کسب فضیلت،همسایه داری و دستگیری و مهرورزی، خدامحوری، اصل قناعت و روحیه صرفه جویی و دارا بودن مهارت گفتگوی خانوادگی و فرزند پروری را از دیگر ویژگی های مهم خانواده مهدوی برشمرد.

وی تصریح کرد: انس با کتاب و مطالعه و تاکید بر مطالعه عمیق قرآن و سیره نبوی با تفکر خانواده مهدوی بسط داده می شود و روح این خانواده با روحیه اشرافیگری همخوانی ندارد و همواره به دنبال کسب روزی حلال و ترک محرمات است.

حجت الاسلام دیلمی تاکید کرد: بسیاری از آسیب های جامعه به دلیل عدم یادگیری شیوه زندگی و مهارت های لازم در زندگی است و این عدم آگاهی باعث سازگاری با ضداجتماعی هایی که در جنگ دشمن به ما تحمیل شده است و تحمیل هویت غربی بر خانواده های ما شده است.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو