گروه : مطالب ویژه /

شناسه: 8391

10 فروردین 1403 06:39

دیدگاه: 0

ارسال توسط:

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی گلستان: دوره توانمندسازی ویژه فعالین جهادی استان برگزار می شود

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان گلستان از برگزاری اولین دوره توانمندسازی فعالین جهادی با رویکرد مسئله محوری با همکاری معاونت بسیج سازندگی سپاه نینوا در استان خبر داد.

به گزارش قابوس نامه، سرهنگ جواد فرامرزی با عنوان این خبر در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در راستای بهینه سازی حرکت های جهادی و نقش آفرینی تخصصی نیروها این رویکرد در دستور کار بسیج دانشجویی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: در این دوره دو روزه که 27 و 28 آذرماه جاری در اردوگاه شیرآباد شهرستان خان ببین برگزار می شود، مباحثی چون نقش آفرینی تخصصی با رویکرد مسئله محوری در حرکت های جهادی، راهکارهای نقش آفرینی در محلات حاشیه نشین، نقش آفرینی در عرصه اقتصادی و آشنایی با جریان سازی مناسب مطالبات جهادی در فضای مجازی و رسانه، با حضور اساتیدی از سازمان بسیج دانشجویی کشور و استان آموزش داده می شود.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی استان گلستان در ادامه افزود: هدف از این دوره ورود گروه‌های جهادی در بحث‌هایی از جنس رویکرد حل مساله‌ای است و با توجه به اینکه بسیج دانشجویی یک نهاد برخاسته از ارزش های انقلاب اسلامی است تبیین مسئله محوری در حرکت های جهادی می تواند در تحقق اصولی و علمی اهدافی چون اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی نقش بسزایی داشته باشد. 

سرهنگ فرامرزی یادآور شد؛ حرکت‌های جهادی همواره با شاخصه کار و تلاش بی وقفه در راستای تحقق اهداف گفتمان انقلاب در عرصه‌های مختلف شناخته می شود و طی سالیان گذشته این موضوع بصورت جدی پیگیری شده است که از نمونه های بارز آن مب توام به خدمات رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه و همچنین سیل امسال استان اشاره کرد.

وی اظهار کرد: از ابتدای امسال، 14هزار نفر روز  دانشجو در قالب 100 گروه جهادی بسیج دانشجویی در عرصه های مختلف جهادی استان از جمله کمک به سیل زدگان ، مناطق حاشیه نشین و محروم به میدان آمده اند که این نشان از ظرفیت بالای نسل جوان ماست و با توجه به نگاه پژوهشی در این رویکرد و تناسب آن با رسالت علمی دانشجویان  لزوم آموزش و تقویت رویکرد مسئه محوری بیشتر احساس می شود.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی ابراز امیدواری کرد؛ پس از برگزاری این دوره، ان شاالله شاهد این هستیم که در کنار فعالیت و خدماتی که گروههای جهادی هر ساله انجام می‌دهند، با توجه به الویت های مناطق مختلف استان پیگیری یک یا دو مساله اصلی با رویکرد جدید در دستور کار گروهها قرار گیرد و برای حل و مرتفع شدن آن تلاش ‌کنند.

انتهای پیام/

نویسنده :

نظرات
آرشیو